סמוטריץ: העם איתנו! • עיתונאי: לא זוכר התגייסות כזו בתקשורת

אלפי אנשי שמאל הפגינו נגד תיקון מערכת המשפט • סמוטריץ': "מעולם התקשורת המנותקת לא עשתה לנו בילד-אפ של שבוע, לא פרצה בשידורים חיים" • איש תקשורת: "השבוע האחרון היה פרומו תקשורתי אחד ארוך לטובת ההפגנה" • עיתונאי גלובס: "ב'הפגנה' בתחילת נובמבר הם הפסידו"
אריה ריבקינד ואבי כץ
כ"א טבת התשפ"ג / 14.01.2023 21:32

אלפי אנשי שמאל הפגינו הערב (מוצ”ש) ברחבת הבימה  בתל אביב נגד הממשלה החדשה של בנימין נתניהו, תחת הכותרת “נלחמים על הדמוקרטיה”. המפגינים מוחים נגד רפורמת התיקון שמתכננת הממשלה במערכת המשפט.

עו”ד שרגא כינה בהפגנת השמאל את הממשלה “בני חושך”, ואת המפגינים “בני אור”, ואמר: “זכרו, בני חושך, שקיבלתם מנדט בבחירות, שאין חולק על התוצאות שלהן. מדינה לנהל כפיקדון – זה מה שקיבלתם. לא קיבלתם מנדט לשנות את שיטת הבחירות במדינת ישראל”. למפגינים אמר: “בני אור, הקרב על הבית נמצא בעיצומו ולמרות נתוני הפתיחה הקשים שקיבלנו, ננהל אותו בעוצמה ובאגרוף ברזל”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ צייץ בטוויטר על ההפגנה: “בשנה של ממשלת השמאל הקודמת הפגנו שוב ושוב. מעולם התקשורת המנותקת לא עשתה לנו בילד-אפ של שבוע, לא פרצה בשידורים חיים, בקושי אזכרה ביובש את קיומן של ההפגנות לאחר מעשה ובהערכת חסר מכוונת. למרות זאת הפלנו את הממשלה וניצחנו את הבחירות. העם איתנו! ומכוחו נבצע את הרפורמה במערכת המשפט”.

איש התקשורת יקי אדמקר מ’וואלה’ צייץ: “השבוע האחרון היה פרומו תקשורתי אחד ארוך לטובת ההפגנה הערב בכיכר הבימה. לא זוכר הרבה שנים התגייסות כה טוטאלית, בוטה וקיצונית לטובת מחאה של חצי ספציפי מהעם בישראל”

הכתב המשפטי של ‘גלובס’, אבישי גרינצייג: “לגבי מספר המפגינים – הויכוח המסורתי על מספר המפגינים הוא מגוחך. מה זה משנה אם יש 500 מפגינים או 5,000 או 50,000? אין ספק שיש מיליונים שהצביעו למפלגות שמתנגדות למהלכי יריב לוין. המספרים ידועים. אבל מה לעשות, ב’הפגנה’ בתחילת נובמבר הם הפסידו ונשלחו לאופוזיציה”.

כתב ‘ישראל היום היום’, חנן גרינווד, צייץ: כ-100 אלף הגיעו להלווייתו של הרב שמעון בעדני, כ-60 אלף הגיעו בגשם שוטף בחופש חנוכה להלווייתו של הרב חיים דרוקמן, כ-20 אלף הגיעו להפגנת שמאל בתל אביב – ‘מראות שמזמן לא נראו’. פרופורציות”.

עדו בן פורת מערוץ 7: “המגישה עכשיו בתאגיד: ‘חששנו שההפגנה הזו לא תתקיים אבל הנה זה קורה’. מי זה חששנו? והאם לא חבל לכם על הרייטייג?”

עקיבא נוביק מהתאגיד צייץ: “דעה לא פופולארית: עיתונאים לא אמורים לקדם הפגנות”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נגד מה הפגנת סמוטריץ?
    14/01/2023 22:57
    גיא
  1. “חטאה” של הממשלה הקודמת שהיתה אחת הימניות בתולדות ישראל, עם בנט ושקד וליברמן ויועז הנדל וגדעון סעה, היה שהיקמה בלעדיך ובלי האדם שאתה כינית “שקרן בן שקרן”. זהו. המדיניות שלהם היתה ימנית, לא עף אפילו בלון מעזה ומשרדי הממשלה תפקדו. אתם לא שבועיים בשלטון ואין לכם בעיה לשנות את כל כללי המשחק בהסתמך על רוב לא גדול.
    אל תזלזלו במיעוט. אל תפגינו.בוז כלפי עמכם שלכם.
    ההפגנה היא לא נגדך אלא נגד המעשים שלך. המחאות מול הממשלה הקודמת היו נגד קיומה ללא קשר למעשיה..
    אם לא היה אחוז חסימה, ההפרש בין המנצחים למפסידים הוא כ 30 אלף קולות. זה לא מספר שנותן את הלגיטימציה לרמוס ולהתעלם מהצד השני.
    בסופו של דבר כולנו מפסידים. מבקש צהצד המנצח לשמור על איפוק והתחשבות. שבוע טוה

  2. שקר!! לא אנשי שמאל . אני ימני וגם הייתי שם ם!! הפגנה היא נגד מדינה משיחית
    14/01/2023 23:38
    שלמה
  3. דיקטטורות עם כותרת דמוקרטית . אני לא הצבעתי נגד הדמוקרטיה ולא נגד מדינה ליברלית . ולא נגד זכויות האזרח !! מרצים אותנו !!

  4. סמוטריץ
    14/01/2023 23:41
    סוזאן חולון
  5. הרסתם לנו את החיים עם הרעיונות