שר האוצר לשעבר: “ברק הוא איטר. חבל שלא בדקו” • ארליך: לא נכון

חבר הכנסת לשעבר ואיש התקשורת רוני בר און הגיב ב'פגוש את העיתונות' על התמונה של פרופ' אהרן ברק עם התפילין: "היה צריך להניח תפילין על היד השניה בכלל. חבל שלא בדקו" • עורך מגזין 'משפחה': "הוא אינו איטר. ביררתי עימו לפני שהנחנו תפילין - הוא כותב ביד ימין"
אבי כץ
כ"א טבת התשפ"ג / 14.01.2023 20:50
שר האוצר לשעבר רוני בר און הגיב הערב (מוצ”ש), בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בחדשות 12, על התמונה בה נראה נשיא בית משפט העליון לשעבר מניח תפילין עם עורך מגזין משפחה’ אריה ארליך – וטען כי לא הניח על היד הנכונה.

“אהרן ברק הוא איטר יד, היה צריך להניח תפילין על היד השניה בכלל. חבל שלא בדקו.”

בתגובה הגיב ארליך: “בניגוד לדבריו השגויים של רוני בר-און ב’פגוש את העיתונות’ – אהרן ברק אינו איטר יד. ביררתי זאת עימו לפני שהנחנו תפילין – הוא כותב ביד ימין. לאלה שזקוקים, מצורפת תמונה”

.

כפי שדווח בחרדים 10, עורך מגזין ‘משפחה’ קיים בשבוע האחרון ראיון סוער עם פרופ’ אהרון ברק, ובתום הריאיון קרה הבלתי ייאמן: מי שמכונה “האדמו”ר של השמאל” הסכים להצעה של ארליך והמפיק אהרן קליגר – והניח תפילין אחרי עשרות שנים.

“ללא קשר למחלוקת פוליטית – זוהי כנראה הדקה הכי מרגשת בכל שנותיי המקצועיות”, אמר ארליך, חסיד חב”ד, תושב ביתר עלית. “צמרמורת של רגע יהודי מזוקק”.

מה גרם לו להסכים?

“הצעתי בנימוס ואמרתי לו שזה חשוב לי מאוד וחלום עבורי”.

והוא נענה מיד?

“כן. הופתעתי”.

וכך מספר ארליך: “רגע לפני פרדה הצענו לפרופ’ ברק הצעה חריגה. חשבנו שיהיה בה אקרוד סיום סימלי לשלושה עשורים של התגוששות אידאולוגית.  ‘הבאנו איתנו תפילין. בתור יהודי, יליד קובנה, אולי תסכים להניח אותם?’

“באופן מפתיע, ברק נעתר בשמחה. ‘אחרי הבר מצווה שלי שהייתה כדת וכדין בירושלים, ב’אוהל רבקה’, הנחתי תפילין והייתי דתי מאוד. חבשתי כיפה. כן, יש לי תקופה דתית.

“ברק הושיט את זרועו השמאלית, בירך עמנו ‘להניח תפילין’, וכרכנו על ידיו את הרצועות. לאחר מכן בירך עימנו  ‘על מצוות תפילין’, ועל ראשו הוטבו הטוטפות. וכשאמר איתנו את הפסוק ‘שמע ישראל’ – קולו נשנק. עיניו היו לחות. המילים יצאו בעומס רגשי ניכר”.

גם יעקב ריבלין, הפרשן הפוליטי של ‘הקהילה’, העיתון המתחרה, החמיא: “התמונה של אריה ארליך מניח תפילין לאהרון ברק היא לדעתי תמונת השנה בתקשורת החרדית”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין בושה יותר
    14/01/2023 21:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בר און
    עוד אחד שקשה לו
    דרך אגב מה הוא עשה בשביל המדינה?

  2. גם לאיטר יש מצוה בתפילין של הראש
    14/01/2023 23:31
    אברהם
  3. גם אם הפסיד את מצוות תפילין של יד לפחות זכה במצוות תפילין של ראש, אל אם כן הראש שלו גם לא נמצא במקום…

  4. לא יודע מה מהתלהבים....
    15/01/2023 08:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. גל הכבוד אך כמה בושה למדינה של המשפטן הגדול ביותר של העם היהודי היושב בציון מתקשה ואינו יודע לומר קריאת שמע… כמה עצוב זהו טקסט שגם המשכילים הכי קיצונים בעבר ידעו והכירו..

  6. בושה לאדם שנחשב הכי חכם בשמאל
    15/01/2023 11:23
    חבדניק
  7. הוא לא יודע להגיד קריאת שמע איזה בושה וכלימה שכל ילד יהודי אמור לדעת וממנו אנו אמורים לקבל חוות דעת????

  8. איני יודע אם הוא איטר, ואם הוא כותב בימין ומניח בשמאל.
    16/01/2023 09:13
    יוסי בכינור
  9. אבל ברור ומובן מאליו שהוא חושב בשמאל

  10. וואו!
    16/01/2023 10:31
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. וראו כל עמי הארץ כי שם ה’ נקרא עליך