הקורונה מכה בעוצמה: סין מודה שתוך חודש מתו כ-60 אלף איש

נתוני התחלואה האמיתיים נחשפים: 1.6 מיליון חולים אושפזו בבתי החולים - 180 אלף מהם במצב קריטי • מדובר בשינוי דרמטי בנתונים שסין מדווחת לעולם
חרדים 10
כ"א טבת התשפ"ג / 14.01.2023 19:29

גורם בכיר במשרד הבריאות של סין הודה בשבת כי בתוך חודש אחד, בין התאריכים 8 בדצמבר 2022 ועד 12 בינואר 2023 – מתו במדינה 59,938 בני אדם, כתוצאה מנגיף הקורונה.

עד כה דיווחה הממשלה בבייג’ינג רק על מקרי מוות ספורים מדי יום, כשלעיתים לא דיווחה כלל. לכן, מדובר בשינוי דרמטי בנתונים שהיא מדווחת לעולם.

עד לעדכון הנוכחי עמד מספר המתים הרשמי מהנגיף, בכל שלוש שנות המגפה בסין, על כ-5,200 בלבד – מה  שלא התאים לדיווחים על עומסים אדירים בבתי החולים ובבתי קבורה.

ב-5 בינואר היו מאושפזים במדינה 1.5 מיליון חולים, כ-180 אלף מהם במצב קריטי.

עד כה, הודתה סין הרשמית כי מאז פרוץ המגפה לפני כשלוש שנים נדבקו במדינה כשני מיליון איש בלבד.

סין הסירה לאחרונה, באופן פתאומי ומיידי, את מגבלות הקורונה שכונו מדיניות “אפס הדבקה”.

במסגרת המהלך בוטלו איסורים רבים ובין היתר הותר לאזרחי סין לצאת למדינות אחרות בעולם ולסינים ששהו בחו”ל לחזור לארצם. בשל החשש שהדבר יעודד גל חדש של תחלואה בעולם, היטילו מדינות רבות ובהן גם ישראל מגבלות בפני הבאים מסין.

לפי מחקר שפורסם אתמול באוניברסיטת פקינג בבייג’ינג, בסביבות 900 מיליון איש במדינה נדבקו נכון ל-11 בינואר. המחקר העריך כי 64% מהאוכלוסייה הסינית –  1.4 מיליארד איש – נדבקו.

בסין חוששים שההתפרצות רק תחמיר בהמשך החודש, ותתפשט גם באזורי הכפר המרוחקים ולא רק בערים הגדולות, כאשר מאות מיליונים ייצאו לדרכים על מנת להתאחד עם משפחותיהם לרגל השנה הירחית החדשה, שמתחילה ב-23 בינואר.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות