“התבלבל”: סמוטריץ’ תקף חזיתית את הרמטכ”ל כוכבי – וזאת הסיבה

שר האוצר התייחס לראיונות של אביב כוכבי לקראת החלפתו השבוע, בהם יצא נגד העברת האחריות על המנהל האזרחי לסמוטריץ': "שכח שישראל היא מדינה שיש לה צבא ולא צבא שיש לו מדינה" • בני גנץ הגן: "אתם התבלבלתם - חובתו המקצועית של הרמטכ"ל להגיד את האמת ולהתריע"
אריה ריבקינד
כ' טבת התשפ"ג / 13.01.2023 11:27

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ מתח הבוקר (שישי) ביקורת על הרמטכ”ל היוצא אביב כוכבי, שבראיונות הפרישה הביע התנגדות להעברת מתאם פעולות הממשלה בשטחים והמנהל האזרחי לאחריות שר האוצר.

בראיון שהעניק ל’ישראל היום’, אמר כוכבי: “מינוי חיצוני לשרשרת הפיקוד זה כמו להזריק רעל לצה”ל”.

בציוץ שפרסם בטוויטר כתב השר: ”אם כוכבי היה מבקש להבין ולא רק לתקוף בפופוליזם כהכנה לכניסתו למגרש הפוליטי, הוא היה מדבר איתי ומבין שהמטרה היא לא לפגוע בשרשרת הפיקוד של צה”ל, אלא להוציא את המנהל האזרחי מצה”ל ולאזרח אותו. צה”ל יעסוק בביטחון ומערכת אזרחית תנהל את החיים האזרחיים. טוב לאזרחים וטוב לצה”ל”.

הוא הוסיף: ”אגב, היה כבר ‘מינוי חיצוני לשרשרת הפיקוד’ כשהעבירו את האחריות על פיקוד העורף לשר להגנת העורף והשמים לא קרסו. ובכלל, כוכבי התבלבל ושכח שישראל היא מדינה שיש לה צבא ולא צבא שיש לו מדינה. האחריות על מתפ”ש והמנהא”ז הועברה אלי בחוק ואני משוכנע שמחליפו ויתר מפקדי צה”ל יפעלו בהתאם לחוק”.

יו”ר המחנה הממלכתי, ח”כ בני גנץ, התגייס לעזור לכוכבי – ואמר בתגובה לסמוטריץ’: “סמוטריץ ונתניהו אתם התבלבלתם – חובתו המקצועית של הרמטכ”ל להגיד את האמת ולהתריע – גם אם זה לא ערב לאוזניהם של פוליטיקאים. ‏מסע ההפחדה וההשתקה מול בכירי מערכת הביטחון והדרגים המקצועיים יפגע בביטחון, לא פחות מפיצול הסמכויות ההרסני ביהודה ושומרון מטעמים פוליטיים.

“אני קורא לכלל בכירי המערכת להמשיך ולהשמיע את קולם, באופן ממלכתי ומקצועי. על נתניהו וגלנט לגבות את הרמטכ”ל ולגנות את המתקפה הפוליטית עליו מיד”.

כוכבי, שיסיים ביום שני את תפקידו ויעביר את השרביט להרצי הלוי, התייחס בריאיונות הפרישה לסמכויות שקיבל סמוטריץ’ וגם לסמכויות שקיבל השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, על מג”ב באיו”ש.

“לא יכול להיות שיהיו שני מפקדים ביהודה ושומרון”, הסביר כוכבי את התנגדותו הנחרצת להעברת 16 פלוגות מג”ב הפועלות באוגדת איו”ש לידי השר בן גביר. העבודה שמג”ב עושה ביהודה ושומרון היא מצוינת ואני מקווה שהמצב הזה יישאר בדיוק כפי שהוא היום. שרשרת הפיקוד חייבת להישמר. זה אומר שמי שמפקד על הכוחות הוא מפקד אוגדת איו”ש ומעליו אלוף הפיקוד. כולם נתונים לפקודות, להנחיות, לנהלים ולמדיניות של מפקד הפיקוד ושל הרמטכ”ל”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סמוטריץ
    13/01/2023 15:20
    ביל
  1. סמוטריץ בשביל להיות אחראי אפילו על חייל אחד הייתה צריך לפחות להיות חייל אמיתי ולא משגיח כשרות הרמטכל ושר הביטחון חייבים להתנגד לכל הקומבינה הזו וצריך שיהיה רק מפקד מיבצעי אחד על הצבא וזה הרמטכל ונתניהו אני תמיד הצבעתי לך ולימין והגיע הזמן שתזוז הצידה ותיתן לדם חדש שינהל את הליכוד די עים הקומבינות ועים אנשים שעברו על החוק בממשלה הגיע הזמן לשינוי בליכוד

  2. העם בחר בנו לכן אנו יכולים לעשות מה שאנינו רוצים
    14/01/2023 15:12
    י.
  3. הכוח בידנו ומטרתנו למשול. בחרו בנו אז אנחנו יכולים לעשות כל דבר. נשנה חוקי יסוד, ונשנה את המשטר כך שנוכל להמשיך ולהחזיק בשילטון, לדוג לעצמנו, לדעוג למקורבים לנו, להרחיק ולהחליש את המתנגדים לנו שמעיזים להביע דעה אחרת, נקפיד להעמיק את הפילוג בעם הפרד ומשול אין אמת כל עוד הכוח בידנו ואחר ו המבול.