הפרשן עמית סגל: “אהרן ברק הפך לאהוד ברק, מתלהם, יורה סיסמאות

הפרשן הבכיר בביקורת חריפהב'ידיעות אחרונות' נגד נשיא העליון לשעבר: "זו אינה הפעם הראשונה - וגם לא החמישית - שבה כבודו מודיע על קץ הדמוקרטיה. יורה סיסמאות נטולות נימוק" • והאם בוגי יעלון יסגור לעצמו את חשבון הבנק?"
חרדים 10
כ' טבת התשפ"ג / 13.01.2023 10:40

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, עולה הבוקר (שישי) בטורו השבועי בעיתון ‘ידיעות אחרונות’, למתקפה נגד מי שהוביל, לדעתו, לחוסר האמון הציבורי במערכת המשפט – נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק.

“זר, לו צפה בראיונות השבוע של אהרן ברק ויריב לוין, היה סבור, מן הסתם, שיריב לוין הוא נשיא בית המשפט העליון בדימוס ואהרן ברק פוליטיקאי מכהן. לוין דיבר בטון צונן ומתון, קרא להרגעת השיח, נימק את עמדותיו. ברק, לעומתו, התלהם ונסחף, ירה סיסמאות שחלקן נטולות נימוק. ‘אם היו חושבים שלהרוג אותי יפסיק את הטלטלה הזו, אני מוכן לעמוד בפני כיתת יורים’, השמיע הפרופסור טוקבק שבעל־פה”, כותב סגל.

“האיש שביושבו על כס השיפוט הרחיב את חופש הביטוי עד ממדי אבסורד, הציע לסתום פיות לפוליטיקאי. את מסיבת העיתונאים של לוין ערב בג”צ דרעי הגדיר ‘מעשה פסול, מעשה בלתי חוקי. זה איום על בית המשפט’, ואת לוין: ‘שר משפטים עבריין’. מי שאישר לשידור ולהקרנה ולריצה לכנסת כל תועבה בשם חופש הביטוי, מגדיר מימוש הבטחה לבוחר כעבירה על החוק”.

סגל מרגיע את הקוראים מדבריו של ברק, מאחר והוא חוזר על אותם הדברים כבר כמה וכמה שנים. “לוין, לצערו, איננו יכול לחוש מיוחד”, כותב סגל. “שכן זו אינה הפעם הראשונה – וגם לא החמישית – שבה כבודו מודיע על קץ הדמוקרטיה. לא היה שר משפטים אחד בדור האחרון שלא זכה מברק למקלחת האקטיביסטית הצוננת הזו.”

הוא מזכיר: “כאשר שר המשפטים דניאל פרידמן הציע לפני עשור וחצי כמה שינויים במערכת, ברק עלה על גדותיו: ‘מעשיו של פרידמן לא באים לי כהפתעה, ובכל זאת הם מפתיעים אותי. אתה יודע, כך זה עם המוות: הוא אף פעם לא מפתיע, אבל הוא בא כהפתעה’. את המצב הגדיר כבר אז ‘צונאמי’, בליבו חש ‘פחד על מה שעלול להתרחש’, ואז הסביר מה בדרך: ‘זה סיוט, זו תחילתו של הסוף’.

“ברק דרש לעצור את רפורמות פרידמן והבטיח ש’אחר כך אפשר יהיה לדון בשקט ובשלווה על כל נושא וכל הצעה’. זמנו של ה’אחר כך’ לא הגיע מעולם”.

סגל מוסיף וכותב: “שני הברקים, אהרן ואהוד, נראים כאילו הם בהתערבות סודית מי יתלהם יותר כנגד שלטון הימין. חברי הכנסת מהקואליציה, פוגל וכהן, חטאו בהתבטאויות פרועות ומטופשות השבוע נגד האופוזיציה, אך מי שמזדעזע מהן נוטה להתעלם משום מה מהצד השני: משה בוגי יעלון, רמטכ”ל לשעבר, קרא לסרב פקודה. ב־2016 שלל תקצוב ממכינה שראשיה קראו לסירוב פקודה. האם יסגור לעצמו את חשבון הבנק?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות