בתום ראיון סוער: העיתונאי החב”די הניח תפילין לשופט אהרן ברק

אבי כץ
|
כ' טבת התשפ"ג / 13.01.2023 00:38
אריה ארליך, עורך מגזין ‘משפחה’, קיים השבוע ראיון סוער עם נשיא בית המשפט העליון לשעבר – ובסופו הציע לו להניח תפילין • ארליך לחרדים 10: “הצעתי בנימוס ואמרתי שזה חשוב לי מאוד וחלום עבורי. הופתעתי, הוא נעתר מיד” • הפרשן יעקב ריבלין: “תמונת השנה בתקשורת החרדית”

השמאל בהלם? אריה ארליך, עורך מגזין ‘משפחה’, קיים השבוע ראיון סוער עם נשיא בית המשפט העליון לשעבר, פרופ׳ אהרון ברק. אלא שבתום הריאיון קרה הבלתי ייאמן: מי שמכונה “האדמו”ר של השמאל” הסכים להצעה של ארליך והמפיק אהרן קליגר – והניח תפילין אחרי עשרות שנים.

“ללא קשר למחלוקת פוליטית – זוהי כנראה הדקה הכי מרגשת בכל שנותיי המקצועיות”, אומר ארליך, חסיד חב”ד, תושב ביתר עלית. “צמרמורת של רגע יהודי מזוקק”.

מה גרם לו להסכים?

“הצעתי בנימוס ואמרתי לו שזה חשוב לי מאוד וחלום עבורי”.

והוא נענה מיד?

“כן. הופתעתי”.

וכך מספר ארליך: “רגע לפני פרדה הצענו לפרופ’ ברק הצעה חריגה. חשבנו שיהיה בה אקרוד סיום סימלי לשלושה עשורים של התגוששות אידאולוגית.  ‘הבאנו איתנו תפילין. בתור יהודי, יליד קובנה, אולי תסכים להניח אותם?’

“באופן מפתיע, ברק נעתר בשמחה. ‘אחרי הבר מצווה שלי שהייתה כדת וכדין בירושלים, ב’אוהל רבקה’, הנחתי תפילין והייתי דתי מאוד. חבשתי כיפה. כן, יש לי תקופה דתית.

“ברק הושיט את זרועו השמאלית, בירך עמנו ‘להניח תפילין’, וכרכנו על ידיו את הרצועות. לאחר מכן בירך עימנו  ‘על מצוות תפילין’, ועל ראשו הוטבו הטוטפות. וכשאמר איתנו את הפסוק ‘שמע ישראל’ – קולו נשנק. עיניו היו לחות. המילים יצאו בעומס רגשי ניכר”.

גם יעקב ריבלין, הפרשן הפוליטי של ‘הקהילה’, העיתון המתחרה, החמיא: “התמונה של אריה ארליך מניח תפילין לאהרון ברק היא לדעתי תמונת השנה בתקשורת החרדית”.

יצוין, כי הרב בצלאל כץ זצ”ל, רבה החב”די של העיר ראקשיק, מחשובי רבני חב”ד בליטא, הוא הסבא-רבא של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט אהרן ברק.