תוקעת מקלות: השיחה הקשה בין השר יריב לוין לגלי בהרב מיארה

בהרב-מיארה דורשת שבועות ארוכים כדי להכין את עמדת הייעוץ המשפטי על הרפורמה המשפטית • בקואליציה מבינים: המשמעות - דחייה של החקיקה לכנס הקיץ • אז מה הפתרון שמתכננים?
חרדים 10
כ' טבת התשפ"ג / 12.01.2023 22:44

היועמ”שית גלי בהרב-מיארה טענה בפני שר המשפטים יריב לוין כי ייקח לה מספר שבועות על מנת לגבש את עמדתה לסעיפי הרפורמה במערכת המשפט שהוא מקדם.

לפי דיווח של עמית סגל, הפרשן המשפטי הבכיר של חדשות 12,  כדי למנוע עיכוב בקידום החוק, בקואליציה שוקלים להגיש את הרפורמה כהצעת חוק פרטית או מטעם ועדת החוקה – וכך לא יהיה צורך להמתין לחוות דעתה של היועמ”שית.

מדובר בוויכוח שהוא לכאורה טכני, אך מדובר בנושא מהותי: שר המשפטים פרסם אתמול את מה שנראה לכאורה תזכיר חוק, אך למעשה תזכיר חוק מתפרסם רק לאחר שהייעוץ המשפטי לממשלה מחווה את דעתו על החוק.

עם הפרסום, מתחילים לספור 21 יום ואז אפשר להעלות את החוק להצבעה בכנסת.

אלא שהיועמ”שית – שהתגייסה למחלמה ברפורמה – לא הסכימה ללוח הזמנים שהציב בפניה שר המשפטים. לטענה, דברים כאלו לוקחים שבועות ארוכים ובנושאים כאלה לא כדאי להיחפז.

סגל מדווח, כי על רקע ההתעקשות של בהרב-מיארה על לוח הזמנים שהיא מציעה, שלמעשה מבטלת את האפשרות לחקיקה בכנס החורף של הכנסת – התקיימה שיחה קשה בינה לבין שר המשפטים יריב לוין.

בקואליציה לא מעוניינים למשוך זמן וכאמור בודקים כיצד יוכלו לקדם את החקיקה, מבלי להמתין ליועמ”שית.

בהרב מיארה נאמה הערב (חמישי)  בכנס של העמותה למשפט ציבורי בישראל, ותקפה את התוכנית שמתכנן שר המשפטים.

“השינוי המקיף המוצע מתוכנן במהירות רבה. השינוי הזה יעצים את כוחה של הרשות המבצעת, תוך ביטול האיזון והבלמים על כוחה”, הבהירה בהרב מיארה. “כל אחד מהשינויים בפני עצמו מצריך דיון מעמיק. חיפזון ייפגע בהליך החקיקה ובתוצאתו”.

היועצת הממשלתית לממשלה הזהירה: “במקום תפיסה ממלכתית של נאמנות לציבור תבוא נאמנות לדרג הממנה”. היא הבהירה, כי “נכון הוא שהדרג הנבחר הוא זה שצריך למשול, אך משילות אינה שקולה לכוח בלתי מבוקר ובלתי מוגבל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הררו
    13/01/2023 07:58
    יוסי
  1. הביתה