טרגדיה: קובי יצא לטייל עם הכלב ליד הקיבוץ, נפגע מברק ונפטר

הגבר נמצא על ידי בני משפחתו בשטח חקלאי בקיבוץ העוגן • פעולות ההחייאה כשלו והוא נפטר • איש הצלה: "ראינו שהוא סובל מכוויות בגופו וללא דופק ונשימה" • דירה נשרפה במושב נהלל מפגיעת ברק
חיים טוויל
י"ט טבת התשפ"ג / 12.01.2023 17:37

יעקב (קובי) משק ז”ל,  בן 47, נהרג מפגיעת ברק אחר הצהריים (חמישי) בשטח חקלאי בקיבוץ במועצה איזורית עמק חפר שבשרון, בזמן שטייל עם כלבו בשדות הקיבוץ שבמועצה האזורית עמק חפר.

משק הותיר אחריו שני ילדים ואב המתגוררים בקיבוץ.

מהמועצה האזורית עמק חפר ומקיבוץ העוגן נמסר: “קרה לנו אסון גדול הערב. אבל כבד ירד על קיבוץ העוגן ועמק חפר כולו. קובי נולד וגדל בקיבוץ, בחור חמד, אהוב על כולם. כמנהל הנוי של הקיבוץ הוא עסק במשך שנים בטיפוחו, בחריצות ובהתמדה. עם היוודע דבר האסון הגיעו למקום צוותי הרווחה והשירות הפסיכולוגי החינוכי של המועצה, על מנת לתמוך ולסייע למשפחה בשעה קשה מנשוא זו. המועצה והקהילה כולה מחבקת את בני המשפחה והחברים. יהי זכרו של קובי ברוך”.

כוחות הצלה שהוזעקו לזירה ביצעו פעולות החייאה בגבר, שסבל מכוויות בגופו, ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו.

הפרמדיקים של מד”א עידן שינה ועומר פקר סיפרו: “הביאו אלינו את הגבר לחבירה באמצעות טרקטורון. סיפרו לנו שמצאו אותו בשטח חקלאי כשהוא מחוסר הכרה. ביצענו בו בדיקות רפואיות וראינו שהוא סובל מכוויות בגופו וללא דופק ונשימה.

“מיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו קריטי”.

מוקדם יותר היום פרצה שריפה בבית מגורים במושב נהלל כתוצאה מפגיעת ברק.

שלושה צוותי כיבוי מתחנת נוף הגליל שבצפון הארץ הוזעקו למקום. לא דווחו נפגעים, אולם נזק רב נגרם לבית.

פגיעת הברק הייתה בגג הרעפים של הבית. צוותי הכיבוי נאלצו לעלות לגג הדירה לפרק את הרעפים ולהגיע למוקד הבעירה.

“עם הגעת הצוות הראשון התברר שפגיעת ברק פגע בגג רעפים אשר גרם לנזק רב ואף קורות העץ החלו להתלקח. הצוותים עלו לגג הדירה והחלו לפרק את הרעפים על מנת להגיע למוקד הבעירה. הלוחמים פעלו לכיבוי סופי ומנעו מהאש להתפשט לכל הבית”, נמסר מכבאות והצלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא אמור להיות כַּלִּיא בָּרָק (מוט ברקים) על הגג למנוע מצב כזה במבנה?!
    12/01/2023 22:39
    אחר
  1. או שזה נגרם מדבר אחר? או שלא היה תקין. לפעמים קורה תוך כדי שיפוצים.