“מבקשים הסגרתו של ברלנד לישראל לשם העמדתו לדין”

אחר מצוד שנמשך יותר משנה, נעצר המנהיג הנמלט של קהילת 'שובו בנים', המבוקש בישראל • הוא נעצר על ידי בלשים שזינקו עליו בנמל התעופה הבינלאומי סכיפהול באמסטרדם - והובילו אותו למעצר בתחנת משטרה קרובה • דובר המשטרה ודובר משרד המשפטים הודיעו הערב: "מעצרו בוצע לבקשת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה"
יוני גרין
ט"ז אלול התשע"ד / 11.09.2014 17:51

במטה הארצי של המשטרה ובאגף החקירות התקבל אחר הצהרים דיווח מהאינטרפול על מעצרו של הגאון רבי אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’. דבר מעצרו נחשף לראשונה באתר חרדים10.

דובר המשטרה ודובר משרד המשפטים הודיעו הערב: “במענה לפניות כתבים הרינו לאשר, כי הבוקר נעצר בשדה התעופה בהולנד הרב אליעזר ברלנד.

לברלנד מיוחסות על פי החשד מספר עבירות של מעשים מגונים במספר נשים, ובהן קטינה, שפנו אליו לקבלת ייעוץ.

“מעצרו בוצע לבקשת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, באמצעות צו מעצר שהוציאה להב 433 – יאחב״ל במשטרת ישראל דרך האינטרפול.

“בכוונת מדינת ישראל לבקש את הסגרתו של ברלנד לישראל לשם העמדתו לדין. יצוין, כי ישראל והולנד חתומות שתיהן על האמנה האירופית בדבר הסגרה”.

הרב ברלנד נעצר כאשר נחת בשדה התעופה הבינלאומי סכיפהול, הממוקם ליד אמסטרדם, סמוך לשעה 9:00 (שעון מקומי) בבוקר, כשהוא מלווה ברבנית ובאחד ממעריציו – ונעצר על ידי משטרת הגבולות המקומית.

על פי מידע שהגיע ממקורביו, מספר גדול של בלשים בלבוש אזרחי קפצו על הרב, הפרידו אותו מאנשיו – והובילו אותו למעצר בתחנת משטרה קרובה.

לפי שעה, לא ברור מדוע הגיע הרב ברלנד להולנד, לאחר שידע על הסכמי ההסגרה שיש לה עם ישראל. אחד ממקורביו העלה את האפשרות כי הרב הוטעה והובטח לו שלא יופיע ברשימת המבוקשים.

לדברי מקורביו, כפי הנראה קיבלו פקידי משטרת הגבולות בהולנד הודעה על המראתו מדרום אפריקה, והם המתינו לבואו.

הרב ברלנד, הגיע לאמסטרדם לאחר שנמלט הלילה מיוהנסבורג שבדרום אפריקה – והמריא, תחת מעטה חשאיות, בדרכו אל אומן.

בכך המשיך הרב ברלנד במסע ההימלטות שלו מזרועות החוק בישראל: לפני כשנה וחצי נמלט מהארץ לשוויץ, משם עבר למרקש שבמרוקו – שם שהה כשנה, עד שנאלץ לעזוב את המדינה הצפון אפריקנית – ועבר לזיממבואה, ומשם עקר ליוהנסבורג. כאמור, אמש נמלט הרב גם משם.

בשבועות האחרונים ביצעו כוחות משטרה – לאחר שהוצא נגדו, לדברי דובר המשטרה המקומית, צו מעצר בינלאומי – שתי פשיטות על חתונות בהן ערך מנהיג ‘שובו בנים’ חופה, במטרה לעצור אותו, אך בשתי הפעמים הצליחו מקורביו למלט אותו למקום מסתור.

בקרב חסידיו של הרב ברלנד שררה בימים האחרונים התקווה כי למרות הניסיונות לעוצרו, הוא יצליח בסופו של דבר להגיע השנה – לקראת ראש השנה – אל ציון רבי נחמן באומן.

הידיעה עודכנה בשעה 20:00

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכל יתהפך לטובה.
    11/09/2014 17:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אני מוחה על חילול השם! אל תגעו בצדיק. יבושו כל המלעיזים. מה אתם נפלתם עליו? רק משפחת היצר הרע חוגגים, הרב ברלנד שליט”א צדיק עולם יחיד בדורות האחרונים, הסכים לקבל על עצמו באהבה ובשתיקה את חרפת הגלות ואת כל בזיון הרדיפות וההשפלות כדי לעזור ולעצור בשמיים את כל הגזירות שנפקדו על העם בגלל העוונות של ישראל וירידת הדורות האחרונים, וכדי לזרז את גאולת ישראל במהרה בימינו, אמן, נצח, סלע ועד!

    כל מטרת המשטרה הוא להשפיל חרדים על לא דבר, ואני לא כ”כ מפחד מה שהרב הצדיק יעבור, הרב ברלנד סובל בשביל כלל ישראל, מדובר במלאך חי, כמו מה שהקב”ה יעבור, איזה חילול ד’ יתנוססו בכל העתונים והאתרים החילוניים [וגם ….חרדים] הרב איש קדוש ממש, זו עלילת שווא. אשרי העם שיש לו מנהיגים גדולים וצדיקים כאלו ד’ ישמרם לאורך ימים ושנים ונזכה לשנה טובה ומתוקה וכולנו נזכה יחד בביאת המשיח בקרוב בימינו. אמן! אני לא כ”כ מפחד מה שהרב יעבור, כמו מה שהקב”ה יעבור, איזה חילול ד’ יתנוססו בכל העתונים והאתרים החילוניים [וגם ….חרדים]. “הרב הוא קודש קודשים.” גם חפים מפשע נמצאים בכלא בפרט בנושא תלונות נשים, שהחוק בארץ-הציונים הולך תמיד לטובת המתלוננות. במקום שהם יצטרכו להוכיח את טענותיהם, הכל יתהפך לטובה.

  2. עוד איזה
    11/09/2014 18:09
    איתי
  3. רב של המשוגעים

  4. ימלא מקומו ברמלה של הצדיק משו
    11/09/2014 20:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. בואו נראה אם רבי נחמן יוציא אותו בפאות
    11/09/2014 20:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  6. מהגיהנום שמחכה לו על הדברים האיומים שעשה