לפיד במתקפה: “נתניהו שולח את הבריונים שלו להרביץ לחבר’ה שלי”

יו"ר האופוזיציה התראיין בחדשות 13 ותקף בחריפות את הממשלה והעומד בראשה • "הם עושים את הרפורמה המשפטית כי לנתניהו יש כתבי אישום וכי יש עבריינים מורשעים בממשלה הזו" • הבהיר: מתנגד לדבריו של יאיר גולן שקרא ל"מרי אזרחי"
אליעזר היון
י"ט טבת התשפ"ג / 11.01.2023 23:00

ראש האופוזיציה ח”כ יאיר לפיד במתקפה חריפה על ראש הממשלה נתניהו: “ראש הממשלה שולח את הבריונים שלו להרביץ לחבר’ה שלי בגשרים ובבאר שבע. הוא שולח את הח”כים שלו להשתולל, ומציע הצעות חוק שנועדו לבטל את הדמוקרטיה, ואז בקול העבה שלו, הוא קורא לכולנו להירגע – זה משחק שהוא לא יכול להמשיך לשחק אותו”.

את הדברים אמר יו”ר האופוזיציה בראיון לחדשות 13.

“אני שונא את ההשוואות האלה”, גרס לפיד בתחילת הריאיון בהתייחסו לקולות שנשמעו בימים האחרונים, הן ל”מרי אזרחי” והן למעצר שלו ושל בני גנץ. “יש הבדל בין אלה שמנסים לדרוס את הדמוקרטיה לאלו המנסים להגן עלייה, יש הבדל בין כאלה שמפגינים באלימות לבין אלה שמתגוננים מאלימות. אנחנו לא כולנו אותו דבר וצריך להרגיע את השיח”, הוסיף.

בהתייחסו לתכנית הכלכלית עליה הכריזו מוקדם יותר הערב רה”מ נתניהו ושר האוצר סמוטריץ’, אמר ראש האופוזיציה: “אני מקווה שאנשים הבינו שמה שהם שמעו זה שהולכים לעלות מחירי החשמל והמים. הבעיה שלהם היא אחרת, איך בדיוק הם הולכים לשלם את ההסכמים הקואליציוניים שלהם? מי ישלם את זה?”, תהה לפיד. “ישלמו את זה אותם פראיירים שכל החיים שלהם הולכים לעבוד, מתגייסים, עושים מילואים ומשלמים את כל החשבונות – רק עכשיו הם ישלמו הרבה יותר חשבונות”, טען.

בהמשך, לפיד הבהיר כי הוא מתנגד לדבריו של יאיר גולן שקרא לכאורה ל”מרי אזרחי”, והדגיש כי דבריו של בני גנץ לא הובנו כראוי. “הוא הזהיר מפני מלחמת אזרחים, לא קרא למלחמת אזרחים”, אמר. “הם מצפים שהם יבטלו את הדמוקרטיה הישראלית, ושאנחנו נשתוק בנימוס. אנחנו לא נשתוק בזמן שמפרקים את הדמוקרטיה, כל הדיבורים האלו נועדו לוודא שהאופוזיציה תשתוק. הם לא יסתמו לי את הפה, הם לא יסתמו לאופוזיציה את הפה. אנחנו מגינים על המדינה שלנו”, הוסיף.

כשנשאל מה האופוזיציה בהובלתו – מנסה להשיג במחאותיה הציבוריות, לפיד טען כי זהו אינו המאבק היחיד של האופוזיציה. “אנחנו נעבוד ברחובות, בכנסת, בבתי המשפט וננהל מערכה. היא לא תהיה פשוטה”. לטענת לפיד, ממשלת נתניהו לא נבחרה כדי “לפרק את הדמוקרטיה”. “רוב מוחלט של אזרחי ישראל רוצה לחיות בדמוקרטיה. מה שהם עושים עכשיו – זה ביטול הדמוקרטיה הישראלית. רוב אזרחי ישראל ורוב מצביעי הליכוד רוצים להמשיך לחיות בדמוקרטיה. הם מנצלים את זה שביבי חלש ומבוהל מהמשפטים שלו”, אמר.

בהתייחסו לדברים שאמר בעבר, בהם מתח ביקורת על מערכת המשפט, בית המשפט העליון ועל האקטיביזם השיפוטי, לפיד הבהיר כי תמיד התנגד לאקטיביזם השיפוטי, אם כי לדבריו, “פה אין מלחמה באקטיביזם השיפוטי”. עוד אמר לפיד כי “מה שהם עושים פה היום – הם מייצרים מצב שהממשלה שולטת בכל. דמוקרטיה זה לא”.

“הם עושים את זה כי לנתניהו יש כתבי אישום וכי יש עבריינים מורשעים בממשלה הזו”, הוסיף לפיד. “הם רוצים לחיות במקום שבו אין ביקורת שיפוטית על הממשלה, ממש כמו במדינות לא דמוקרטיות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אף פעם לא היית חכם אדון לפיד
    11/01/2023 23:20
    רוניה
  1. לפיד ממשיך להוכיח כמה הוא טיפש חסר השכלה. כדאי שתשתוק. לא נבחרת ברוב מוחץ, קבל זאת. כפי שהצד הימני אכל את השקר הגדול שלכם וגניבת הבחירות הקודמות. מוסריים אתם לא.

  2. תת רמה
    12/01/2023 11:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. זה נשמע כמו מריבת ילדים קלאסית…
    אני אגיד אותך לאבא שלי
    אח’שלי יותר חזק ממך
    וכו’…