נתניהו וסמוטריץ’ חשפו: זו התוכנית לטיפול ביוקר המחיה • צפו

רה"מ ושר האוצר מציגים 'תכנית חירום כלכלית' למאבק ביוקר המחייה • בצעדים: הקפאת ארנונה לשנה, ומענק כספי ל-300 אלף זכאי מענק חימום • דרעי: "הממשלה רואה את כלל הציבור ובאה לעבוד למענו. נמשיך לפעול בצעדים נוספים" • גולדקנופף: "מברך על שורת הצעדים שהציגו ידידיי"
אריה ריבקינד
י"ח טבת התשפ"ג / 11.01.2023 19:46

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ’ מציגים הערב (רביעי) את התוכנית לטיפול ביוקר המחיה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח את ההצהרה: “הממשלה בראשותי באה לעבוד. אני חושב שכל האזרחים מרגישים זאת. אנחנו מטפלים הכל בתחומי החשובים, התחום הראשון הוא יוקר המחייה. בשנה וחצי האחרונות המשק נכנס לסחרור אינפלציוני. האינפלציה והריבית מרקיעות שחקים. המחיר משפיע על המשפחות וזה מגיע לכך שכל משפחה ישראל זאת במשכנתא. זה נטל גדול מאוד. הממשלה בראשותי שמה את המלחמה ביוקר המחייה בראש סדר העדיפויות ומודיעים על שורת צעדים”.

נתניהו הדגיש: “חשוב להגיד שהם יוזילו מיד את ההוצאה החודשית של כל משפחה בישראל ויאטו את עליית המחירים. אנחנו במקביל עובדים עם צוותי משותפים כדי לגבש תוכניות שיוצגו עם הצגת התקציב, לרבות המאבק בתוכנית הדיור. חייבים להתחיל לסובב את המעגל עכשיו. הובלנו את כלכלת ישראל בדרך מעולה, כלכלת שוק חופשי. לפעמים צריך לנקוט צעדים מיוחדים לפרק זמן קצוב. אנחנו עושים פעולות תחומות בזמן ומכניסים מקלות בגלגלי האינפלציה”.

הוא הכריז: “אנחנו מודיעים על שורת צעדים ראשונים להילחם במחוללי האינפלציה – הקפאת הארנונה לשנה, ביטול ההתייקרות האחרונה בדלק והפחתה של 10 אגורות, קיצוץ ממוצע של 70% בהתייקרות החשמל, שיעלה ב-2.5% במקום 8% וקיצוץ של 70% בהתייקרות המים”.

כמו יהיה מענק כספי ל-300 אלף זכאי מענק חימום.

נתניהו גם נשאל לגבי השיח הפוליטי האלים – וענה: “אני מבקש להרגיע את השיח הציבורי. המדינה לא תיהרס והדמוקרטיה לא תירחב. מהות הדמוקרטיה היא לא בכדורים וקליעים אלא בקלפיות”.

על דברי ח”כ צביקה פוגל נגד ראשי האופוזיציה הגיב: “זו היתה אמירה אומללה. אני מבקש להרגיע את השיח הציבורי. המדינה לא תיהרס, הדמוקרטיה לא תחרב, מהות הדמוקרטיה מעבר לאיזון בין שלוש הרשויות וכמובן שלטון הרוב זה כיבוד זכויות הפרט.

“מהות הדמוקרטיה היא שוויכוחים, לרבות זה שאנחנו מתווכחים בו היום, הם נעשים לא עם כדורים ולא עם קליעים, הם מוכרעים למעשה בקלפיות ובהכרעה בהצבעות בכנסת או בפרלמנט.

“אנחנו יכולים לא להסכים. בדמוקרטיה לא מסכימים, בדמוקרטיה מגיעים בסוף להכרעה אם אין הסכמה, אבל חייבים גם לתחום את מגבלות השיח.

“אז אני רוצה להגיד מה שאמרתי אתמול ואני חוזר על זה: בדמוקרטיה לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, ובדמוקרטיה האופוזיציה לא קוראת לשרי הממשלה נאצים ולממשלה שנבחרה עכשיו ברוב קולות הרייך השלישי. צריך להירגע, ומעל הכל, רק מוסף – אין גם אלימות. אין אלימות. אין היתר לאלימות, אין היתר לחסום כבישים ואין דברים אחרים שהם פוגעים באופן פולשני בזכויותיהם של כל אזרח ואזרח.

“אנחנו נדון ברצינות, אנחנו בוודאי גם נתווכח באופן נוקב, אנחנו בסוף נכריע ואנחנו בסוף גם נצליח”.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ, אמר: “העולם כולו במשבר עמוק בגלל זינוק מחירים. יוקר המחייה אינה רק סיסמה אלא נושא משמעותי שמכביד על אזרחי ישראל. המחירים עולים ומשפיעים לכולנו על ההתנהלות. מאז שנכנסתי לתפקידי אני מטפל בנושא בחרדת קודש. מבין ומודע למצוקה ופועל כדי לגבש פתרונות. יש משפחות שקשה להן יותר. אנחנו לא משלימים עם מציאות שבו הורים לא יכולים לשים את ילדיהם בחוגים או לחמם את הבית.

“כלכלה זה לא עניין של שליפות מהמותן, זאת עבודה מקצועית. גיבשנו תוכנית להקלה על אזרחי ישראל כדי להוציא את המדינה מהמשבר ומיוקר המחייה”, הוסיף שר האוצר. הצעדים שמוצגים לפניכם שוברים את המעגל של האינפלציה”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הדגיש: “זוהי הפחתת חירום אך בתקציב המדינה יוצגו עוד צעדים לפתיחת המשק הישראלי ליצירת שוק תחרותי”.

שר הפנים והבריאות אריה דרעי: “אני מברך את ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ על שורת הצעדים המיידיים להורדת יוקר המחיה, כמו הקפאת תשלומי הארנונה לשנה, וקיצוץ משמעותי בהתייקרויות החשמל, הארנונה, המים והדלק, הקלה במיסים ועוד.

“צעדים אלו להם הייתי שותף, הם קריטיים עבור משפחות רבות בישראל הנאנקות תחת יוקר המחיה. ממשלה זו רואה את כלל הציבור ובאה לעבוד למענו. כפי שהבטחנו, נמשיך לפעול בצעדים נוספים כדי להביא רווחה למשפחות ולעסקים בישראל”.

שר הבינוי והשיכון  יצחק גולדקנופף: “אני מברך על שורת הצעדים שהציגו ידידיי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ. הורדת יוקר המחיה היא משימה ראשונה במעלה של הממשלה החדשה. הבטחנו לאורך כל מערכת הבחירות להקל את העול הכלכלי הכבד הרובץ על כתפי האזרחים, ואנו מחוייבים לכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    וואלה
    11/01/2023 23:37
    משיקו
  1. החודש המשכנתא התיקרה לי ובחצי שנה האחרונה היתה עליה דרסטית של 1000 שקל! עכשיו ביבי יחסוך לי 10 אג’ לליטר דלק וככה אני יחסוך סכום אדיר של 25 שקל מלאים בחודש ואלה אין על ביבי בעולם