עוד שבועיים חתונה – אבל האלוף מתעקש שהחתן יישאר במעצר ביישובו

אלוף פיקוד העורף דחה את ההשגות: אריאל דהרי, צעיר תושב השומרון, יישאר ביישובו עקב הצו המנהלי שהוצא לו • האלוף דחה בקשות להתארגן לחתונה, בגלל "הבטחת ביטחון המדינה ושלום הציבור"
חיים טוויל
י"ח טבת התשפ"ג / 11.01.2023 18:08

אריאל דהרי, תושב השומרון, קיבל לפני מספר ימים צו מעצר יישובי החתום על ידי אלוף פיקוד העורף, רפי מילוא – ונאסר עליו לצאת מהישוב בו מתגוררים הוריו.

דהרי צפוי להתחתן בעוד כשבועיים.

האלוף דחה את ההשגות אותם הגיש עו”ד עדי קידר מחוננו והשאיר את הצו על כנו. בנוסף דחה האלוף את בקשותיו של דהרי לצאת מהיישוב להתארגנות לקראת החתונה.

במכתב נכתב, כי ההחלטה על הצו ניתנה לאחר שהאלוף מילוא הגיע למסקנה כי הדבר נחוץ לשם “הבטחת ביטחון המדינה ושלום הציבור”.

במכתב שנשלח אל עו”ד קידר המייצג את דהרי נאמרי: “קיימות ראיות מנהליות המצביעות על סכנה הנשקפת ממנו על יסוד מידע מודיעיני משמעותי. אשר לבקשתך להעביר את המעצר היישוב ליד בנימין, שהיית מרשך ביישוב עלולה להביא לסיכול מטרות הצו ועל כן לא ניתן להיעתר לה”.

במכתב נדחתה גם בקשתו של דהרי לצאת לסידורים הדרושים לצורך חתונתו – גם כן בגלל “מסוכנתו”: “נוכח כלליות הבקשה ונוכח המידע שבידי גורמי הביטחון ביחס לסיכון הנשקף ממרשך, מפקד פקע”ר מצא לנכון לדחות את בקשתך”.

על דהרי גם נאסר ליצור קשר עם אחיה של כלתו, אלא רק ביום החתונה: “נוכח המסוכנות מקיומו של קשר זה לא ניתן להיעתר לבקשתך באופן גורף. מפקד פקע”ר החליט להתיר באופן נקודתי להסיר את שמו מרשימת איסורי הקשר ביום חתונתו של מרשך”.

עו”ד עדי קידר הגיב: “המגבלות המוטלות על דהרי מזה שנים מהוות פגיעה קשה בחירותו וחופש תנועתו, אולם כעת מקום בו מבקש הצעיר להקים בית בישראל מצופה היה כי הרשויות יאפשרו ויעודדו זאת, אולם תחת זאת השב”כ ממשיך ברדיפה נגדו והכל באמצעים שכנגדם לא יכול הוא להתגונן.

“יתכבדו ויאשימו אותו וכך יוכל להוכיח את חפותו עד תום ולהוריד את ההגבלות הקשות הללו הרובצות עליו לתמיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות