המחבל התנפל על עובד בחווה חקלאית, דקר אותו בראש – וחוסל

אלישיב נחום, צעיר ישראלי, נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה בחוות יהודה באשתמוע שבדרום הר חברון • הפצוע פונה בהכרה מלאה לבית החולים סורוקה בבאר שבע • המחבל נוטרל בירי בידי אזרח שהיה בזירה
חיים טוויל
י"ח טבת התשפ"ג / 11.01.2023 17:50

אלישיב נחום, ישראלי בן 30, נפצע הערב (רביעי) באורח בינוני בפיגוע דקירה בחוות יהודה באשתמוע שבדרום הר חברון.

המחבל שנכנס למקום  הפתיע את עובד החווה, התנפל עליו ודקר אותו בצווארו ובראשו.

חובשים ופארמדיקים של מד”א שהוזעקו לזירת הפיגוע טיפלו בפצוע ופינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

האירוע התרחש בזמן שאשתו וילדיו של אלישיב שהו בבית. המחבל, שחוסל בידי אזרח שהיה בזירה, הוא סנד סמאמרה, בן 18 מהעיירה דאהריה שמדרום לחברון. הוא לא החזיק בהיתר כניסה לישראל.

נעם ארנון, דובר הישוב היהודי בחברון, סיפר כי חתנו הוא הפצוע: “חתננו אלישיב נחום נפצע בפיגוע בחוות יהודה ליד אשתמוע. החווה ע”ש אבי יהודה ארנון ז”ל ומציינת את נחלת שבט יהודה. ברוך ה’ אלישיב ניצל בנס, פצוע בינוני, וברוך ה’ המחבל חוסל. אנו נושאים תפילה למען מיישבי ארץ מולדתנו ומייחלים לבשורות טובות”.

פראמדיק מד”א אלישיב אמתי סיפר: “כשהגענו למקום ראינו את הפצוע ישוב כשהוא בהכרה מלאה וסבל מפציעות מדממות בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו בינוני ויציב. המחבל נוטרל”.

בארגון השומר יו”ש אמרו: “מדובר בתוצאה של אלימות מתמשכת כלפי החוות החקלאיות היהודיות בכלל יהודה ושומרון, וללא נוכחות משמעותיות בשטח לסיוע לחקלאים המקרים הללו היו קורים לעתים קרובות הרבה יותר”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח עם האזרח שחיסל את המחבל הערב בפיגוע בהר חברון המתגורר בשכנות לו בחברון. “אתה גיבור ישראל, בשמי ובשם כל אזרחי ישראל אני מודה לך על האומץ והפעולה המהירה. בלעדיך האירוע יכול היה להסתיים בצורה חמורה וקשה בהרבה”.

בן גביר הוסיף: “אויבינו ממשיכים להילחם בנו ועושים הכל כדי לפגוע בנו. שולח איחולי רפואה שלימה לפצוע ומבטיח לעשות הכל בעזרת השם כדי להחזיר את הביטחון והשקט לאזרחי ישראל”.

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, סיפר: “מדובר פה בעצם על חווה חוקית שיושבת על אדמות מדינה, שטחי C, עם אישורים מוחלטים לגבי כל מה שקשור לרעיית הצאן של החווה ואחזקת השטחים”.

דמרי הוסיף: “אנחנו נמצאים פה במלחמה של ממש על כל מה שקשור לשטחי C, ואני מצפה מממשלת הימין החדשה לפעול לאלתר בכל שטחי C ובהר חברון בפרט. אין שום סיבה לתת פה פרס לטרור וצריך לגדוע ביד קשה כל מי שמנסה להרים יד על תושבים שלנו, על משפחות שלנו והילדים שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות