הערבים התנגדו, העבודה ברחה: רוב ענק לשלילת אזרחות ממחבלים בטרומית

חברי הכנסת של מפלגת העבודה יצאו מהמליאה בזמן ההצבעה • יוזם החוק, ח"כ עודד פורר: "בקרוב תסתיים החגיגה של הטרוריסטים במימון אבו-מאזן״ • אוחנה: לחוק יש הסכמה של למעלה ממאה מחברי הבית"
אריה ריבקינד
י"ח טבת התשפ"ג / 11.01.2023 13:24

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי)  בקריאה טרומית את הצעת החוק לשלילת אזרחות ממחבלים, שיזם ח”כ עודד פורר מישראל ביתנו וח”כ  אופיר כץ מהליכוד, יחד עם חברי כנסת נוספים.

73 חברי כנסת תמכו, ותשעה חברי כנסת מרע”מ, חד”ש ותע”ל התנגדו להצעת החוק. חברי הכנסת של מפלגת העבודה יצאו מהמליאה בעת ההצבעה.

ההצעה תועבר, יחד עם יתר ההצעות, לוועדת הכנסת – שתכריע איזו ועדה תכין את ההצעה לקריאה הראשונה.

מחבלים שמחזיקים באזרחות או תושבות ישראלית, מקבלים משכורות חודשיות מהרשות הפלסטינית כשכר ותגמול על כך שביצעו מעשי טרור. משכורות אלה אף עולות בהדרגה עם ותק האנשים בכלא.

בהצעת החוק מוצע לקבוע, כי ייראו אדם שהורשע בעבירות שהן מעשה טרור והוטל עליו עונש מאסר בפועל, כמי שוויתר על אזרחותו או על רישיון ישיבת הקבע שלו, לפי העניין, אם הוכח להנחת דעתו של שר הפנים כי קיבל כספים בזיקה לטרור מהרשות הפלסטינית. אדם כאמור יורחק בתום מאסרו לשטחי הרשות הפלסטינית.

יו״ר הקואליציה, ח”כ  אופיר כץ: “עשינו צעד חשוב היום, התחייבתי שנשלים את החקיקה תוך שבועיים וכך נעשה. השגתי תמיכה רחבה של 106 מחברי הכנסת להשלמת המטרה החשובה. מקומו של מחבל בעזה או ברמאללה, לא פה. המשפחות השכולות כולן צופות בנו, זו האחריות שלנו להשלים את החקיקה הזו בהקדם”.

ח”כ פורר אמר לאחר אישור החוק בטרומית: “אני שמח שההצעה שיזמתי יחד חברי סיעת ישראל ביתנו, יוצאת לדרך ובקרוב תסתיים החגיגה של הטרוריסטים במימון אבו-מאזן. יידע כל טרוריסט שפועל בשליחות ובמימון אבו-מאזן שהמחיר שהוא יישלם יהיה כבד מנשוא. נמשיך לפעול ולקדם מאבק בלתי מתפשר בטרור”.

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן: “בלתי מתקבל על הדעת שמחבל שפגע באזרחי ישראל ימשיך להיות אזרח או תושב ויקבל גם תגמולים מהרשות הפלסטינית על מעשי הטרור שעשה. זה האבסורד שהצעת החוק של סיעת ישראל ביתנו באה לתקן”.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה במליאה שעמדת הממשלה היא לתמוך בחוק: “מחבלים ארורים צריכים להירקב בכלא ללא שום זכויות. החוק הזה חוצה דעות פוליטיות ומפלגות, זה לא ימין ושמאל. החוק שומר על כלל החברה הישראלית והגיע הזמן להשיב את ההרתעה ולמנוע מאיש טרור לקבל זכויות בשם הדמוקרטיה שהוא רומס והורס. מי מעלה על הדעת שמחבל מקבל זכויות מהמדינה, ביטוח לאומי, הבטחת הכנסה, לימודים, זה דבר שלא קורה באף מדינה בעולם. אני שמחה שגם חברי כנסת מהאופוזיציה הם חלק מהצעת החוק הזו”.

יו”ר הכנסת, אמיר אוחנה, התייחס להסכמה הרחבה שיש בכנסת על החוק: “חברות וחברי הכנסת בטרם נציג את הנושא שעל סדר היום אני מבקש לומר מספר מילים, וזאת למרות שאנחנו לא בנוכחות מלאה – בשל ההלוויה שנערכת בשעה זו של נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום בעדני זכר צדיק וקדוש לברכה, וזה המקום גם לנחם את בני משפחתו, מוקיריו וממשיכי דרכו – תנוחמו מהשמיים.

“חברי הכנסת, 36,227 קולות של אזרחי ישראל שהלכו להצביע – זה משקלו של מנדט בבחירות לכנסת ה-25. כשאני רואה חבר או חברת כנסת – כל אחד מבין 120 חברי הבית הזה, אני רואה 36,227 אזרחים עומדים מאחוריו. זה מספר עצום. אני רואה כל אחת ואחד מהחברים בבית הזה – כמנהיגים, ומציע שכך ננהג כולנו. כך ננהג בעצמנו – וכך ננהג בזולתנו. יש משקל והשלכות לדברים שלנו”.

הוא הוסיף: “החברה הישראלית עברה בשנים האחרונות טלטלות, והשלכותיהן עוד מלוות אותנו. לטובת החברה כולה – ננהל כאן דיונים חשובים, נוקבים, יצריים. יהיו וויכוחים. אבל תהיינה גם הסכמות. החוקים המובאים היום ושעניינם חיזוק המאבק בטרור – מובאים בהסכמה של למעלה ממאה מחברי הבית, אלה שנוכחים כאן וכאלה שאינם כאמור בפתח הדברים, הסכמה רחבה שאינני זוכר כמותה.

“הדבר יוצר, לעניות דעתי, פתח לתקווה, שאפשר גם אחרת. אני מאמין ומקווה שאם כל או לפחות רוב חלקי הבית יקבלו על עצמם שניתן להתווכח גם וויכוחים נוקבים, אפשר לשכנע ומותר גם להשתכנע, אבל נזכור – תמיד נזכור — שכולנו עם אחד, נביא בשורה גדולה לציבור הישראלי. אמן וכך יהיה.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות