אריה דרעי מירר בבכי בלוויה: “קשה מאוד. על מי עזבתם אותנו?”

רבבות, ובראשם גדולי תורה ואישי ציבור, השתתפו בהלוויית הגאון רבי שמעון בעדני זצ”ל, זקן חברי מועצת החכמים של ש"ס • מסע הלוויה ייצא מרחוב רבי עקיבא - אל בית החיים ויז'ניץ׳ • חבר המועצת: "אמרו לי שמפחדים ממלחמת אחים. שמחתי. ברוך ה' עדיין מחשיבים אותנו כאחים"
חרדים 10
י"ח טבת התשפ"ג / 11.01.2023 12:54

רבבות מכל חוגי הציבור החרדי משתתפים בצהרים (רביעי) במסע הלוויתו של זקן מועצת החכמים של ש”ס, הגאון רבי שמעון בעדני זצ”ל, שנפטר הבוקר בגיל 95.

מסע הלוויה יצא מהכולל בראשו עמד ‘תורה וחיים’ ברחוב רבי עקיבא 133, בדרכו לבית החיים ויז’ניץ, שם ייטמן.

רבני העיר הכריזו על ‘ביטול מלאכה’ בשעות הלוויה.

בהלוויה משתתפים מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין, הראשון לציון הגר”י יוסף, חברי מועצת חכמי התורה, אדמו”רים, רבנים, ראשי ישיבות, שרים וחברי כנסת.

את הספדים פתח הגר”מ מאיה חבר מועצת חכמי התורה. אחריו הספיד הראשון לציון הגר”י יוסף. “כשנבחרתי לרב ראשי הייתי מתייעץ איתו על שאלות קשות ברבנות”, סיפר.

לאחר מכן ספד הגאון רבי שלמה בן שמעון, גאב”ד נווה ציון, שאמר י”ג מידות הרחמים עם קהל המלווים.

אחריו ספדו: הגאון רבי שמואל בצלאל ראש ישיבת ‘פורת יוסף’, חכם ניסים בן שמעון, הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר רבה של ירושלים, הגאון רבי מסעוד בן שמעון רבה של בני ברק, תלמידו הגאון רבי יוסף יזדי, והגאון רבי יהודה דרעי, רבה של באר שבע, ובניו של הגר”ש – הרבנים הגר”ד והגר”ח.

הגאון רבי ראובן אלבז, ראש ישיבת ‘אור החיים’ וחבר מועצת החכמים אמר:  “עוד לא הספקנו להתאושש מפטירתו של מרן הרב עובדיה, ומרן חכם שלום כהן הכהן הגדול, והנה אחרון הכביד, והכרית את שלושת הרועים של עם ישראל שהנהיגו אותנו. איבדנו אותם”.

חבר המועצת הוסיף: “אמרו לי שמפחדים ממלחמת אחים. שמחתי. ברוך השם עדיין מחשיבים אותנו כאחים”.

יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי, פרץ בבכי: “חכם שלום לפני חמישה חודשים, וכעת חכם שמעון עזב אותנו. בלוויה של חכם שלום צעקת, חכם שלום למה הלכת? אני יותר מבוגר ממך, והנה הלכתם ביחד. עזבתם אותנו לאנחות, מי ינחה לנו את הדרך? מי דאג לבנות ישראל הספרדיות? מי דאג לבנות אור החיים? מי הקים את תלמודי התורה? על מי עזבתם אותנו?”

השר דרעי הוסיף, כשהוא משתנק בבכי: “לי אישית קשה מאוד… שבורא עולם יעזור לנו במשימה. כשל כוח הסבל. קשה מאד”.

אחרון המספידים היה ראש ישיבת פורת יוסף,  חכם משה צדקה, שזעק: “זו שריפה. כולם צריכים לבכות, רבי שמעון היה צדיק, מזכה הרבים”.

לאחר קבלת עול מלכות שמים של הרבבות ואמירת הקדיש על ידי בניו, יצא נסע הלוויה לבית החיים ויז’ניץ – שם אלפים פרצו את מחסומי המשטרה ונכנסו פנימה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות