מעשה בתרופה: כך קופ”ח ‘כללית’ מטרטרת בני משפחה של חולים?

אלישבע, תושבת נתיבות, זקוקה לתרופה שהיא מקבלת במסגרת טיפול פסיכיאטרי • הבעיה: כבר שנה שאין בסניף בו היא מטופלת את התרופה, ובת משפחה נשלחת להביאה מסניפי 'כללית' בערים סמוכות • "אם שם יש תרופה, מדוע כאן אין? אני נער שליחויות של 'כללית'?"
ישראל יוספי
י"ח טבת התשפ"ג / 11.01.2023 01:05

כבר שנה שאין בסניף רמב”ם של קופת חולים ‘כללית’ בעיר נתיבות, בה מטופלת אלישבע, תרופה בשם ‘פלודיקט’. מכיוון שאלישבע זקוקה לתרופה אותה היא מקבלת במסגרת טיפול פסיכיאטרי, נשלחת בת משפחתה לסניפי ‘כללית’ בשדרות, באר-שבע או למרפאת גני טל הממוקמת בצדה השני של העיר נתיבות.

בת המשפחה עשתה זאת עד לפני כשבועיים. היא הייתה נוסעת לשדרות, למרפאת גני טל – עד שעייפה מהטרטורים. הפעם התעקשה שהתרופה להזרקה תגיע למרפאה בסניף רמב”ם, בה מטופלת בת משפחתה.

אלא שכבר שבועיים שאלישבע, הזקוקה לתרופה באופן מידי, אינה מקבלת אותה, משום שב’כללית’ לא מזמינים את התרופה ממרפאות אחרות. הם מתעקשים שבת משפחתה תביא אותה בכוחות עצמה.

בת המשפחה מספרת לחרדים 10: “אלישבע מטופלת 22 שנה ב’כללית’ רמב״ם נתיבות, היא אישה חולה מאוד. היא צריכה לקבל את זריקת ה’פלודיקט’ אחת לשבועיים.

“אבל כל פעם אין להם את הזריקה הזו, אין את החומר להזריק. אומרים לי אחת לשבועיים לנסוע לשדרות, אחת לשבועיים לבאר שבע – אחת לשבועיים לאזור השני בנתיבות. כל שבועיים הם מארגנים לי טיולים, וכבר שנה אני במסע הקשה הזה.

“אבל כעת כבר שבועיים אין  זריקה ב’כללית’ רמב״ם נתיבות. מי אחראי? דברתי עם מנהלת שירות לקוחות מחוז דרום, שאומרת: לכי לצד השני של נתיבות להביא את הזריקה.

“ואני שואלת שאלה פשוטה: אם במרפאת גני טל יכולים להזמין, למה כאן ברמב”ם אי אפשר? אם שם יש תרופה, מדוע כאן שלא תהיה תרופה? למה שם יש  ‘אבא ואמא’, ופה אין? למה אין כאן אחראי? מי מקבל משכורת של מנהל בית מרקחת ולא עושה את העבודה, והופך אותי לנער שליחויות של ‘כללית’. זה טיפול דחוף!

“נורית, מנהלת המרפאה, אומרת: תתנהלי מול מנהלת בית מרקחת. אבל לא מרימים שם את הטלפון…  פניתי למחוז דרום, אמרתי להם שלא מרימים בבית מרקחת את הטלפון. למה אני צריכה כל הזמן להתקשר, לדבר עם המנהלת המרפאה? אם יש את התרופה בשדרות ובגני טל בנתיבות, אז שיהיה גם במרפאה הגדולה בנתיבות!

“כל אחת זורקת את האחריות על השנייה, מנהלת המרפאה נורית זורקת את האחריות על מנהלת בית מרקחת, בשירות לקוחות אומרים ‘תלכי לגני טל’. מי לקוח אחריות על אנשים חסרי ישע, ששולחים אותם להסתובב, במקום שיהיו במרפאה תרופות.

“התקשרתי לכולם, דברתי עם כולם. שלחתי לפניות הציבור. אף אחד לא טיפל. שנה שלמה!”

מה קורה כאשר אלישבע אינה מקבלת את הזריקה?

“המצב שלה גרוע ביותר. גרוע ביותר. יש לה פיגור, גם נפשי, זה חיי אדם. זה טיפול פסיכיאטרי ואין לה אותו כבר 14 ימים, ואין ב’כללית’ רמב״ם מישהו שיהיה אחראי שיזמין את התרופה. שולחים אותי למקומות שונים. למה לא פשוט להזמין לכאן? למה כל הזמן התשובה שיש מחסור? למה במרפאות אחרות של כללית אין מחסור, אבל שנה שלמה יש מחסור במרפאת רמב״ם?”

תגובת קופת החולים ‘כללית’ לאחר פניית אתר חרדים 10: “מבדיקתנו עולה כי במהלך השנה האחרונה, חודשי ינואר-דצמבר 2022 התרופה המדוברת סופקה ונופקה בבית המרקחת במרפאת רמב”ם בנתיבות.

“בשל חיסיון רפואי לא נוכל להרחיב, מעבר לכך שהמרפאה עומדת בקשר רציף עם בת המשפחה והוסבר לה, עם פנייתה, כי בשל החוסר ניתן לנפק את התרופה באופן מיידי בבית מרקחת אחר בעיר או להמתין עד להגעת התרופה לבית המרקחת ברמב”ם היום. לצערנו, הצעה זו סורבה בתוקף.

“צוות בית המרקחת מזמין מראש מלאי של התרופה עבור כלל המטופלים בה. אך בשל מחסור לאומי שנוצר בתרופה אנו מתמודדים עם עיכובים, שאינם תלויים בנו, באספקתה. זאת ועוד וכדי לתת מענה למטופלים, באם ישנו חוסר, צוות בית המרקחת דואג לעדכן על מלאי התרופה בבתי מרקחת סמוכים שבהם קיים מלאי ועושה את מירב המאמצים כדי שהתרופה תהיה זמינה במועד.

“אנו נמשיך לעמוד לרשותם ולתת מענה. מאחלים בריאות טובה”.

בת המשפחה אמרה בתגובה, כי כלל לא עודכנה ולא הוצע לה שהתרופה תגיע היום למרפאת רמב״ם, ועד כה לא יצרו איתה קשר מ’כללית’ והתרופה אינה נמצאת במלאי המרפאה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות