קשה, כואב ומפחיד להיות חרדי בישראל: מונולוג של שרי רוט • צפו

שרי רוט, הפרשנית הפוליטית של חרדים 10, השתתפה בפאנל 'החמישיה' של ערוץ 14 - ונשאה מונולוג כואב • "התקשורת הצליחה לעשות רצח-אופי לכולנו. אני הולכת ברחוב והתחושה היא כאילו אני שולחת יד לכיס של החילוני ומוציאה משם כסף"
חרדים 10
י"ח טבת התשפ"ג / 10.01.2023 23:43

אני רוצה לדבר רגע בשם הציבור החרדי. אני רוצה לומר לכם, קשה להיות חרדי בימים אלו. זה נשמע אולי מפחיד מדי, אבל זו האמת.

ללכת ברחוב, לראות את המבטים. תקשיבו, התקשורת הצליחה, ובלי להצביע על כלי תקשורת כזה או אחר – הצליחה לעשות פה רצח-אופי לכולנו.

אני הולכת ברחוב והתחושה היא כאילו אני שולחת יד לעמיתי החילוני ומוציאה לו כסף מהכיס. כאילו אני איזה גנבת קטנה. כאילו הילדים שלנו הם לא ילדים, אסור להם לקבל מהמדינה, ואנחנו כבר לא מדברים על מאה אחוז – מי בכלל מעז לדבר על זה שהילד שלי יקבל מאה אחוז כמו שכני החילוני. ממש לא.

אבל כשאנחנו באים לבקש את ה-55 אחוז המסכנים שלנו, גם על זה שמים עלינו עיניים. ראשי ערים לא אוהבים אותנו… בואו, זה כואב. זה קצת מזכיר את תקופת הקורונה כשהלכנו ברחוב וכולם הסתכלו עלינו כמו ‘המדבקים הלאומיים’. מה כבר עשינו. כולנו, כלומר רובנו, הקפדנו על הכללים.

כולנו משלמים מיסים. דיברנו על ענייני תרבות, מהמיסים שלי לוקחים לכל מיני ענייני תרבות במדינה שאני לא אוהבת וכן אוהבת, אבל כשהילד שלי צריך לקבל מבנה הגיוני ללימודים הוא מקבל מבנה רותח בקיץ, דולף בחורף.

זה לא נחמד, זה קורה במדינת היהודים, והלוואי שהממשלה הזו תצליח לעשות איזשהו שינוי בדבר הזה. בינתיים אני רואה, שכאשר חיים ביטון מבקש איזושהי מקלחת במשרד שלו, כל המדינה נועצת עיניים. וואו, החרדי הזה רוצה גם מקלחת. ועוד כמה משרדים לאנשיו, שצריכים לעבוד וצריכים חדר. אני לא רוצה לומר לכם מה היה קורה אם הוא לא היה חרדי, אם הוא היה איזה איש שמאל כזה, ליברלי צפונבוני, היו נותנים לו כמה מקלחות שהוא רוצה.

עצוב מאד לומר את הדברים האלו, שאחרי כל כך הרבה שנים מאז קום המדינה, אחרי שהציבור החרדי כן הצטרף לכנסת, וכן משלם מיסים וכן איכשהו חי פה במדינה, צריך לעמוד ולהגיד – רגע, יכול להיות שאלו שמחרימים את המדינה כמו חסידי סאטמר, יכול להיות שהם ראו משהו שאנחנו לא ראינו? יכול להיות שהם אומרים מראש, אנחנו לא מצפים? אנחנו מצפים שיתנהגו איתנו כמו שצריך, ואין – אנחנו לא מקבלים את ההתנהגות הזו.

כואב להיות פה חרדי במדינה!

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מילים כל כך נכונות
    11/01/2023 08:47
    אביחי
  1. ממש ככה
    11/01/2023 09:49
    ישראל יצחק
  2. למה לא מזכיר לך את תקופת קדם השואהף???
    ואולי יהיה לך אומץ לכתוב שככה גם הרגישו ועדיין מרגישים הילדים הספרדים ???????
    בלי להתפתל ולהסביר כל מיני תשובות נבובות!!!!
    אני אשכנזי ליטאי מהשמנת ומודה על האמת שהגזענות שלנו נגד הספרדים לא שונה בכלל מהגזענות של החילוניים כלפינו,
    ויש לי המון חברים ספרדים ואני כל שנה הן בחורף לישיבות קטנות הן באביב לסמינרים והן בקיץ לישיבות גדולות נאלץ להזיע לעזור להם לא בהצלחה גדולה .
    זה חברים שלי מהישיבה שלמדו איתי בחברון
    תלמידי חכמים משפחות למופת שהבעיה שלהם זה השם הספרדי שלהם
    אין מה להגיד הרבה יותר טרנדי זה לתקוף את החילונים אבל אנחנו רשעים יותר מהם
    כמובן שתגובה זאת לא תפורסם כי גם התקשןרת שלנו מעלימה

  3. אלופה אין עליה! מוכשרת ונושאת בגאון את החרדיות שאפו לך שרי רוט וירבו כמותך!
    11/01/2023 17:06
    א
  4. אלופה אין עליה! מוכשרת ונושאת בגאון את החרדיות שאפו לך שרי רוט וירבו כמותך!

  5. אנטישמיות
    13/01/2023 10:13
    יהודי
  6. לא צריך לחפש סיבות לשנאה והאנטישמיות נגד החרדים
    זהו חוק עולם בטבע…ועשיו שונא ליעקב..אותה שנאה
    וקנאה ואנטישמיות שקיימים בעולם באופן קבוע לאורך כל ההיסטוריה ללא היגיון ללא כל הצדקה הפוך מהשכל..בכל מצב שונאים את היהודי! כשהו מצליח ועשיר או כשהוא מסכן עלוב ועני בכל מקרה היהודי נרדף אותו שורש קיים פה בשנאה קנאה נגד החרדים…למרות שהם לא דורשים דבר שכל מפלגה אחר דורשת ןוהרבה יותר.ולהפך זה הציבור
    שלאורך כל תקופת המדינה היה הנרדף העלוב והעני ביותר.

  7. את פשוט לא אמיתית
    13/01/2023 18:57
    חילוני
  8. 55%?? פשוט מגזר שלם של מפחתי דיסוננס… מילים? המגזר החרדי 20% ותורם 2% במילים. אלו הנתונים בלי להזכיר דבר קטן שנקרא צבא. תמשיכו לדחוף את הראש בחול אבל אנחנו לא מוכנים לזה יותר. שיווין או הפרדות.