השר גולדנופף: בוש ונכלם שקונסים ערוץ רק כי ביקש לא לפגוע בצופים

שר הבינוי והשיכון גינה את הקנס שהטיל בית משפט השלום  על 'ערוץ 14': "מחזק את הנהלת הערוץ על עמידתם האיתנה למען שמירת כרם ישראל"
אריה ריבקינד
י"ח טבת התשפ"ג / 10.01.2023 22:41

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדנופף גינה הערב (שלישי) את הקנס שהטיל בית משפט השלום  על ‘ערוץ 14’ – בגין הדרת התנועות הרפורמית והקונסרבטיבית.

“אני בוש ונכלם שבמדינת ישראל קונסים כלי תקשורת, רק בגלל שביקש שלא לפגוע ברגשות הצופים ולשלב תכנים רפורמיים וקונסרבטיביים המעודדים התבוללות”, אמר השר.

הוא הוסיף: “אני מחזק את הנהלת הערוץ על עמידתם האיתנה למען שמירת כרם ישראל, המסורת היהודית וגחלת ישראל שלא תכבה. ‘אשריכם שנתפסתם על דברי תורה'”.

כפי שדווח בחרדים 10, שופט בית משפט השלום בירושלים, אלעד לנג, פסק כי ערוץ 14 ישלם 160,000 ש”ח לתנועות הרפורמית והקונסרבטיבית. השופט קיבל במלואה את תביעת שתי התנועות נגד ערוץ 14, שבהיותו ערוץ מורשת הדיר אותן משידוריו, בהחלטה מכוונת וזאת באופן עקבי ולאורך זמן.

השופט קבע פיצוי של 132 אלף ש”ח ו-26 אלף הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין.

השופט כתב בפסק הדין: “התובעת הוכיחה כי הנתבעת נקטה בהפליה בכך שנמנעה מלשלב תכנים ומרואיינים המזוהים עם השקפת עולמן של התובעות משידורי הערוץ וזאת חרף מספר רב מאוד של בקשות שהופנו אל הנתבעת ונציגיה לאורך התקופה הרלוונטית לתביעה”.

ערוץ 14 הגיב על החלטה: “מדובר בהתערבות אומללה בחופש הביטוי. ימים חשוכים למדינה דמוקרטית, בהם בית משפט מכתיב לעיתונאים באמצעות קנסות, מה, מתי ואיך לסקר”.

הנהלת הערוץ מתכוונת לערער על ההחלטה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בוש ונכלם מי שמחרים עדה קדושה
    10/01/2023 23:18
    לייבלה
  1. גולדקנופףףףף גורי, תפסיקו אתם להחרים עדה קדושה שפרשו מכם בזמן הנכון
    גורו לכם מיום הדין שמתקרב

    • יואל השואל   11/01/2023 08:50

      מה קדוש ? החתונות המשותפות עם כמרים ? הבר מצוות לכלבים ?