לפיד וגנץ תקפו, ביבי התנער מדברי פוגל – ועקץ את האופוזיציה

אחרי הקריאות "לעצור אותם עם אזיקים" - ראשי האופוזיציה מגיבים • לפיד: "ככה מתרסקת דמוקרטיה, ביום אחד" • גנץ: "לפעול לאיחוי הקרעים" • נתניהו לנשיא: "בדמוקרטיה לא עוצרים ראשי אופוזיציה, כפי שלא קוראים לשרים נאצים" • בן גביר: אף אחד לא מתכוון לעצור מתנגדים פוליטיים
אריה ריבקינד
י"ז טבת התשפ"ג / 10.01.2023 20:37

אחרי הקריאה של ח”כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית לעצור את יאיר לפיד, בני גנץ,  משה (בוגי) יעלון ויאיר גולן, באשמת “בגידה במולדת” – האופוזיציה יוצאת הערב (שלישי) במתקפה חריפה נגד הקואליציה.

יו”ר האופוזיציה ח”כ יאיר לפיד האשים: “ככה מתרסקת דמוקרטיה, ביום אחד. בן גביר אומר שיפעילו מכתזיות נגד המפגינים שלנו, ח”כ פוגל אומר שצריך לעצור את בני גנץ ואותי ולזרוק אותנו לכלא על בגידה כי דיברנו נגד הממשלה ובבאר שבע מנסים לדרוס סטודנטים שלנו כי הם מפגינים ומשתמשים בזכותם לחופש הביטוי”.

לפיד הוסיף: “אנחנו לא ניתן שיידרסו אותנו, אנחנו לא ניתן שיידרסו את המדינה האהובה שלנו”.

מוקדם יותר אמר לפיד: “היה ברור שזה יגיע. במדינות לא דמוקרטיות השלטון תמיד מאיים לעצור את ראשי האופוזיציה”.

יו”ר המחנה הממלכתי ח”כ בני גנץ תקף גם הוא – ופנה לראש הממשלה: “נתניהו, מדינת ישראל צריכה הסכמות רחבות ולא את המשך השיסוי, ההסתה והפלגנות. הפעולות שלך המוכוונות למול הגנה על זכויות הפרט ומול היסודות הדמוקרטיים הבסיסיים – מחלחלות לפעולות בשטח. אני קורא לך לגנות את תקיפת המפגינים ואת ההתבטאויות הקשות ולפעול לאיחוי הקרעים בעם ולא לליבוי שלהם”.

גנץ, שאתמול איים ב’מלחמת אחים’, הוסיף: “אני קורא לכל מי שהדמוקרטיה הישראלית חשובה לו להמשיך להיאבק עליה בכל הדרכים החוקיות והדמוקרטיות. נעשה זאת בלי אלימות והסתה אך ללא מורא”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנער  הערב, בשיחה עם הנשיא יצחק הרצוג, מדברי ח”כ פוגל – ותקף את ראשי השמאל: “במדינה דמוקרטית לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, כפי שלא קוראים לשרי הממשלה נאצים, לממשלה יהודית – לא קוראים הרייך השלישי ולא קוראים לאזרחים לצאת למרי אזרחי”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כתב לחברי מפלגתו, לאחר הראיון של ח”כ צביקה פוגל, כי יש לייצר שיח אחר בתקשורת. “מבין את כולם על ההסתה וההמרדה נגדנו. אבל אל תלכו לכיוון של לעצור את לפיד וגנץ, מה פתאום. תגידו שהם מסיתים, אבל אנחנו לא רוצים לעצור והמשטרה לא תעצור מתנגדים פוליטיים ולא מתכוונים לעשות דבר כזה”.

יצוין, כי בניגוד לדברי לפיד, לא היה ניסיון לדרוס את מפגיני יש עתיד.

בהודעה שפרסמה הערב המשטרה נאמר:

“בהמשך לפניות כתבים אודות אירוע התקיפה במחאה מאושרת בעיר באר שבע, החשוד נעצר בחשד להפרת הסדר, נהיגה פוחזת, תקיפה ואיומים, בשלב זה נדגיש כי לא קיים חשד לניסיון דריסה. החקירה טרם הסתיימה וככל שידרש החשוד יובא לדיון בהארכת מעצרו מחר בבוקר”.

השר יצחק וסרלאוף הגיב על הסערה הפוליטית: “מציע לכולם להירגע. לגנץ לא לאיים במלחמת אחים. ללפיד לא לאיים שזה יגמר בדם. ליאיר גולן לא לאיים במרי על דמוקרטיה נבחרת (את הגירוש הנורא מגוש קטיף עברנו בלי למרוד). למפגיני השמאל לגנוז את דגלי הטרור והסמלים הנאצים.

“ולאחיי בימין, בואו נרגיע ולא ניפול לפרובוקציות מהצד השני”.

בריאיון ל’כאן חדשות’  אמר הערב ח”כ פוגל על לפיד, גנץ, יעלון וגולן: “הם האנשים המסוכנים ביותר שיש כרגע. לא הפגנה, לא דגלים, לא שום דבר אחר. הארבעה האלה מדברים עכשיו על מלחמה. אם הם היו קוראים להפגין הייתי נותן להם את הזכות להפגין. אבל הם מדברים במושגים של אני אויב. אני חשבתי שמלחמה זה נגד אויבים. מבחינתי, זאת בגידה במולדת, אם לא הייתי מספיק ברור. זו עילה למעצר”.

יצוין, כי גם השר הרב עמיחי אליהו תמך בדבריו של פוגל. “אני לא מבין איך כולנו לא צועקים את זעקת הכאב של חברי תא”ל במיל’ ח”כ צביקה פוגל. יש מי שמעלה על סדר היום הציבורי מלחמת אחים (אהרון ברק, לפיד ועוד), יש מי שפורם את הבסיס האזרחי שמאחד אותנו וכולנו שותקים”, כתב השר אליהו בטוויטר.

חבר מפלגתם, ח”כ אלמוג כהן, אמר בחדשות 13 על דברי פוגל: “אני חושב שהדברים נאמרו בעידנא דריתחא. יחד עם זאת, אני אומר בצורה ברורה: האחריות על כתפיהם היא מאוד גדולה”, אמר כהן – שהביע את התנגדותו למעצר של הארבעה.

הוא הוסיף: “יש להורות להם להפסיק עם השיסוי, ההסתה והרצון לשפוך דם ברחובותיה של מדינת ישראל, ולהדגיש להם שאם לא יעשו כן – הם יעצרו עם אזיקים”.

כהן הדגיש: “תפגינו, אני בעד. חופש הביטוי הוא ערך עליון. יחד עם זאת, בימים האחרונים, אגב לא רק אני אלא גם במערכת הביטחונית, מתחילים לזהות קבוצות שקוראות למרי אזרחי. רוב האנשים במחנה השמאל הם ציונים לא פחות ממני – תרחיקו את הקבוצות האלה שרוצות לשרוף את הרחובות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות