מעל 200% תפוסה, המתנה עד 72 שעות: חדרי המיון בבתיה”ח קורסים

חולים ומטופלים ממתינים שעות ארוכות במחלקות לרפואה דחופה של בתי החולים • בין בתי החולים שמתקשים לקלוט את כל החולים: מאיר, אסותא אשדוד, רמב"ם, הלל יפה, פוריה, זיו, ושערי צדק
חרדים 10
י"ז טבת התשפ"ג / 10.01.2023 19:09

תחלואת החורף מייצרת עומסים כבדים על מערכת הבריאות בכלל ובתי החולים בפרט.

מתחילת השבוע נמסרות הודעות מחדרי המיון בבתי החולים ברחבי הארץ, כי הם מפסיקים לקבל חולים בשל מחסור במיטות, עומס מטופלים וחוסר יכולת להעניק טיפול לבאים בשערי בית החולים.

• המרכז הרפואי ‘מאיר’ בכפר סבא הודיע הלילה  למשרד הבריאות על עומסים גדולים בחדרי המיון ובמחלקות הפנימיות – והמשרד הנחה את מד”א לפנות את אלו שמצבם קל לבתי חולים אחרים באזור, לפחות עד שעות הבוקר, על מנת לאפשר לבית החולים להתמודד ולהעניק טיפול לחולים ולמאושפזים.

• ד”ר חגית סרבגיל ממן מ’אסותא’ באשדוד אמרה ל’ישראל היום’: בית החולים הגיע ליותר מ-100% תפוסה. “בית החולים שלנו נבנה מראש לכמות מחלקות ומיטות אשפוז שלא יכולה לשרת את אזור אשדוד. לשרת 400 אלף איש עם 300 מיטות, שתי מחלקות פנימיות וללא מחלקה גריאטרית – זה לא משהו שיכול להחזיק לאורך זמן. אנחנו מהר מאוד הגענו למצב הזה שבו אנחנו פשוט לא יכולים לקלוט מטופלים חדשים, פיזית, אין לנו עמדות”.

• בית החולים ‘רמב”ם’ בחיפה פרסם היום הודעה לציבור וציין כי העומס במחלקה לרפואה דחופה, חדר המיון של בית החולים, ממשיך להיות גבוה. תפוסת המיון, שעמוס בעשרות חולים ומטופלים, חצה את רף ה-200% – 155 פונים על 70 עמדות. זמני ההמתנה במחלקה ארוכים במיוחד ונעים בין שעות בודדות ל-72 שעות.

עקב הצפיפות הקשה והלחץ במחלקה, בית החולים פרסם הודעה בה ביקש מהציבור נקרא לגלות הבנה ל”זמני המתנה ארוכים במיוחד”, ול”זמני העברה למחלקות ארוכים במיוחד”.

ד”ר האני באחוס, ראש המערך לרפואה דחופה וטראומה בבית החולים, הדגיש כי המראות מרמב”ם אינם חריגים וכי הם חוזרים על עצמם כל חורף מחדש. “מדובר בתחלואת חורף רגילה, אנו רואים את העומסים האלה בכל חורף. המחלקות הפנימיות מלאות והמיון צובר עוד ועוד מטופלים”.

• בית החולים הלל יפה בחדרה הצטרף הבוקר גם הוא ודיווח למשרד הבריאות על עומסים קיצוניים ותפוסה של כ-150% במחלקות הפנימיות בשל תחלואת החורף. מרבית החולים מגיעים לחדר המיון עם שפעת וסוגים שונים של מחלות ויראליות אחרות.

• גם ב’פוריה’ בטבריה עומסים. ד”ר ערן טל אור, מנהל המלר”ד, מרכז רפואי צפון (פוריה) אמר ל’ישראל היום’: “בשבועות האחרונים אנו מתמודדים עם עומס שגדול ב-30% לערך בהשוואה לשנה שעברה. תגברנו את הצוותים כדי להתמודד עם העומס הגדל”.

• ב’זיו’ צפת התפוסה גבוהה מאוד והיא עומדת על 150%. ד”ר אינה רוזנפלד, מנהלת מלר”ד המרכז הרפואי זיו:  “תחלואת החורף הגיעה ואיתה שפעות, מחלות חום וגם הקורונה שעוד לא נעלמה. יחד עם זאת, צוות המלר”ד מיומן ועושה כל מאמץ כדי לתת את המענה הרפואי והשירות הטובים ביותר”.

• חדר המיון של בית החולים שיבא תל השומר ביקש ביום ראשון גם הוא להסיט מקרים שאינם דחופים לבתי החולים האחרים בגוש דן. עם זאת, במרכז הרפואי שיבא תל השומר ובית החולים איכילוב בתל אביב הסבירו ל’ישראל היום’, כי העומסים והביקוש כרגע הינם רגילים לעונה וכי הם עדיין לא יכולים להגדיר זאת כעומס יוצא דופן וכי מדובר בנתונים שגרתיים לעונה.

• במרכז הרפואי ‘שערי צדק’ התפוסה היא של 150-200 אחוזים במחלקה לרפואה דחופה ועומס גדול של מטופלים. ד”ר טוד זלוט, מנהל המחלקה לרפואה דחופה ל’ישראל היום’: “במחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי שערי צדק החורף נותן אותותיו. לצד הפעילות השוטפת במלר”ד, צוותי המחלקה מתמודדים עם עלייה משמעותית במספר המטופלים שמגיעים לשערי צדק. בחמשת הימים הראשונים לשנת 2023 חווינו עלייה של 17%. העומס על הצוותים הוא גדול. צוותי המלר”ד נמצאים בכוננות מתמדת ופועלים סביב השעון למען המטופלים. בקרוב נפתח את המיון האמבולטורי החדש, כולי תקווה שהוא יסייע בהקלה על העומס האדיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות