הנשיא הרצוג מתחנן: “גלו איפוק ואחריות, עלינו להרגיע את הרוחות”

נשיא המדינה התייחס להתבטאויות הקשות של אישי הציבור - ופנה ל"נבחרי הציבור ואזרחי ישראל מכל הקשת הציבורית והפוליטית": "עלינו להוריד את הלהבות, אין לנו ארץ אחרת"
אריה ריבקינד
י"ז טבת התשפ"ג / 10.01.2023 18:44

נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם הערב  (שלישי)  הצהרה בעקבות התבטאויות שנויות במחלוקת של חברי כנסת ואישי ציבור, לאור הסערה סביב הרפורמה במערכת המשפט – כאשר מצד אחד ח”כי שמאל קוראים ל’מלחמת אחים’ ומרי אזרחי, ומנגד ח”כ מעוצמה יהודית קורא לעצור את ראשי האופוזיציה בגין “בגידה במולדת”.

“ערכי מגילת העצמאות הם המצפן של מדינתנו – לא אתן לפגוע בהם”, אמר הנשיא. “זו תקופה רגישה ונפיצה בציבוריות הישראלית. אני ער לקולות הנשמעים מכאן ומכאן, ולכל הכאבים, הדאגות והחרדות. זה לא נעלם מעיני ומעסיק אותי ללא הפסקה”.

הנשיא סיפר: “בימים האחרונים אני פועל ומקיים שיחות עם גורמים רבים ועושה הכל במטרה להביא לקיומו של דו שיח מכובד ומכבד, בתקווה להגיע להבנות רחבות ככל שניתן.

“אני פונה אליכם נבחרי הציבור ואזרחי ישראל מכל הקשת הציבורית והפוליטית – גלו איפוק ואחריות. עלינו להרגיע את הרוחות ולהוריד את הלהבות. אין לנו ארץ אחרת”.

דבריו של הנשיא הרצוג מגיעים על רקע 10 ימים מתוחים אחרי הקמת ממשלת נתניהו, הן בין הפוליטיקאים והן בקרב האזרחים, כאשר השמאל מתקשה להפנים את החלפת השלטון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היתעורר אחרי שענו להם
    10/01/2023 23:21
    מני
  1. הם ילמדו לכבד ממשלה ניבחרת
    מנסים לעשות כאן blmשירגעו ומהר