צביקה פוגל: “צריך לעצור את גנץ ולפיד על בגידה במולדת”

הח"כ מ'עוצמה', המיועד לתפקיד יו"ר הוועדה לביטחון פנים, קורא לנקוט בצעדים חריפים נגד ראשי האופוזיציה - המסיתים ל'מלחמת אחים' • "את הארבעה האלה - לפיד, גנץ, יעלון וגולן - צריך לעצור. הם האנשים המסוכנים ביותר שיש כרגע. הם מדברים עכשיו על מלחמה וקוראים למלחמה"
אריה ריבקינד
י"ז טבת התשפ"ג / 10.01.2023 17:55

ח”כ צביקה פוגל ממפלגת עוצמה יהודית, המיועד לתפקיד יו”ר הוועדה לביטחון פנים בכנסת, אמר הערב (שלישי) ל’כאן חדשות’, כי “יש לעצור את יאיר לפיד, בני גנץ, יאיר גולן ומשה (בוגי) יעלון”.

לדבריו, העילה למעצר היא בגידה במולדת. “את הארבעה האלה צריך לעצור. הם האנשים המסוכנים ביותר שיש כרגע”, אמר פוגל.

כשנשאל מה עילת המעצר – ענה: “הם לא מדברים על הפגנה, לא על דגלים ולא שום דבר אחר. הם מדברים עכשיו על מלחמה וקוראים למלחמה. אם הם היו קוראים להפגין, הייתי נותן להם את הזכות להפגין. אבל הם מתייחסים אליי כאויב. זו בגידה במולדת וזו עילה למעצר”.

בתגובה לריאיון, הגיב יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד בטוויטר: “היה ברור שזה יגיע. במדינות לא דמוקרטיות השלטון תמיד מאיים לעצור את ראשי האופוזיציה”.

ח”כ גדי איזנקוט גינה את הדברים: “אני קורא לחבר הכנסת, תא״ל (מיל׳) צביקה פוגל לחזור בו מדבריו החמורים על כך שיש לעצור את לפיד וגנץ וקורא לראש הממשלה נתניהו לגנות מיד. קואליציה שקוראת למעצר של ראשי האופוזיציה הוא דבר בלתי מקובל במדינה דמוקרטית”.

השר למורשת הרב עמיחי אליהו, הגיב לדברי הביקורת כלפי אמירתו של ח”כ צביקה פוגל: “אני לא מבין איך כולנו לא צועקים את זעקת הכאב של חברי תא”ל במיל’ ח”כ צביקה פוגל. יש מי שמעלה על סדר היום הציבורי מלחמת אחים (אהרון ברק, לפיד ועוד), יש מי שפורם את הבסיס האזרחי שמאחד אותנו וכולנו שותקים”, כתב אליהו בטוויטר.

סגן השר לשעבר, יאיר גולן, הסית מוקדם יותר היום בדף הטוויטר שלו: “חברות וחברים, כנגד ממשלת הזדון והרשע יש רק דרך אחת – מרי אזרחי רחב היקף”.

לדבריו, “ממחר בבוקר מחליפים דיסקט. לא עוד הפגנות מנומסות במוצ”ש, לא עוד פוסטים נמלצים לעת ערב, ולא לקינה בכי ונהי. רק מעשים. רק תוצאות. עסקים יושבתו, שירותים יושבתו, דרכים יחסמו, והמתיימר לשלוט באמצעות מושחתים, נהנתנים, קיצוניים וחשוכים יגלה שהעם הוא הריבון. אנחנו נקבע את גורלה של המדינה שלנו. הכוח לעם, וזה לא יקרה ללא מאבק נחוש ואמיץ”.

גם משה בוגי יעלון קרא היום למפכ”ל המשטרה, קובי שבתאי, לסרב פקודה: “מפכ״ל משטרת ישראל, ראינו את השוטרים במלוא תפארתם, מאפשרים מחאה בירושלים, תל אביב וחיפה, כיאה במדינה דמוקרטית. זכור שיש פקודות שדגל שחור מתנוסס מעליהן. אינך אשם שהציבו מעליך שר, שהוא עבריין מורשע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כי מזמן לא נרצח פה ראש ממשלה (לשעבר).
    10/01/2023 20:19
    מיכל
  1. צביקה פוגל התחרפן לגמרי