מורה מב”ב נעצרה כבר 22 פעם – אבל ממשיכה להטריד את הרבנית

מורה חרדית מבני ברק נעצרה כבר 22 פעמים בשנים האחרונות אחרי שהטרידה את הרבנית לאה קוק בטבריה • למרות שישבה כבר 400 ימים במעצר ובכלא, בכל פעם שהיא משתחררת - היא חוזרת שוב • השוטרים אובדי עצות - והיום הגישו עוד אישום
חרדים 10
י"ז טבת התשפ"ג / 10.01.2023 15:21

תעלומה: מה מוביל מורה חרדית, בעלת תואר שני בהוראת אנגלית, בת 31 מבני ברק, להגיע שוב ושוב אל חצר הרבנית לאה קוק בטבריה, רעייתו של המקובל רבי דוב קוק, להסיג את גבולה ולהטרידה – וזאת חרף העובדה שכבר ריצתה יותר מ-400 ימי מעצר וכלא על אותה עבירה בדיוק.

ביום שישי נעצרה המורה בפעם ה-22, לאחר שהסיגה גבול והגיעה שוב לחצר הרבנית בטבריה ומעצרה הוארך עד ליום ראשון. מיד לאחר שחרורה היא שבה והסיגה את הגבול של הרבנית.

היום (שלישי) המשטרה הגישה נגדה  כתב אישום נוסף ובקשה למעצרה עד לתום ההליכים.

לפי דיווח של  ישראל מושקוביץ באתר ynet, המקרה הראשון התרחש בשנת 2018, אז היא הגיעה לחצר ביתה של הרבנית כמו מאות פונים אחרים – אך שבניגוד אליהם, היא התעקשה להישאר שם ופגעה בשגרת חייהם של בני הבית. לאחר שפנו  למשטרה, החשודה נעצרה והתבקשה לעזוב את החצר – אך מיד לאחר ששוחררה חזרה שוב להטריד.

המשטרה פנתה לבית המשפט וקיבלה צו הרחקה, אבל דבר לא עזר. השוטרים נאלצו לעצור אותה שוב ושוב – והיא אף ישבה בכלא. מאז המורה צברה 22 תיקים, והספיקה לשהות בבתי כלא ובבתי מעצר כבר יותר מ-400 ימים.

פקד עו”ד יוסף צמח: “בכל שנותיי כתובע בלשכת התביעות במחוז הצפוני, וכקצין חקירות בטבריה, לא נתקלתי בתופעה כזו. מדובר באישה חכמה מאוד ומשכילה, שלא מספקת שום הסבר הגיוני למעשים שלהם. ניסינו בעשרות חקירות איתה להבין מדוע היא ממשיכה וחוזרת על העבירות פעם אחר פעם, ולא קיבלנו שום הסבר הגיוני לתופעה”.

גורם משטרתי הסביר ל-ynet: “היא משתחררת מארבעה חודשי מאסר בכלא נשים, ומיד חוזרת לחצר הרב בטבריה – כשהיא מבינה שתוך דקות היא תשוב ותיעצר”.

עו”ד ארז מושקוביץ, שמיצג את החשודה מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה ל-ynet: “מדובר בחשודה מאוד משכילה, בעלת תואר שני בהוראת אנגלית. אני מייצג אותה כארבע שנים בעשרה תיקים, והיא לא מסרה עד היום את המניע למעשיה.

“ב-26 שנות ותק משפטי לא נתקלתי בתעלומה שכזו, של אישה כל-כך משכילה שמגיעה ממשפחת חרדית נורמטיבית לחלוטין, שעוברת את העבירות ביודעין, חרף העובדה שהיא משלמת מחיר אישי כבד על ההרשעות שלה”.

לדבריו, “היא ריצתה כבר תשע תקופות מאסר שונות בתנאי כליאה בנווה תרצה, וחרף זאת מיד אחרי כל שחרור היא חוזרת לחצר הרבנית קוק בטבריה.  גם הפעם היא הייתה יכולה להשתחרר ברגע אחד, אך היא סירבה להתחייב שהיא לא תשוב לחצר הרבנית, ולכן הוארך מעצרה”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש לי רעיון
    10/01/2023 15:51
    ציפי
  1. אולי שהרבני קוק יעברו לעיר אחרת מבלי לספר לאותה אישה לאיפה הם עברו.בואו ונראה אם גם לשם היא תגיע.

  2. מדוע אתם לא מערבים פסיכיאטר?
    10/01/2023 18:34
    שאול א.
  3. אתם שבוים בקונספציה על סמך ההשכלה שלה והיותה ממשפחה חרדית נורמטיבית.
    תנתחו את המצב על סמך ההתנהלות שלה ולא את ההתנהלות שלה על סמך ההשכלה שלה.
    שילחו אותה לאבחון פסיכיאטרי. אולי תגלו שם מה מניע אותה.
    כך תעזרו לרבנית, למשטרה ולתביעה. אבל בעיקר לה.

    • גרשון   11/01/2023 13:15

      אתה זקוק לזה נועשות

  4. יש לה ילדים?
    11/01/2023 22:20
    אימא מותשת
  5. מה רע לישון בתא מעצר? קצת שקט מהילדים והבעל