שני התחשמלה למוות אחרי החתונה – אבל ה”חשמלאי” לא ייכנס לכלא

שני ודני ברדיצ'בסקי נכנסו לדירתם בטירת הכרמל והתלוננו על ליקויים בחשמל - ובעקבות זאת הגיע לדירתם "חשמלאי" וביצע כמה פעולות • 4 ימים לאחר מכן מצא דני את שני ע"ה במקלחת ללא רוח חיים • אחותה זעמה על השופט: "אחותי מתחת לאדמה, והוא הולך הביתה"
חרדים 10
י"ז טבת התשפ"ג / 10.01.2023 13:15

בית משפט השלום בחיפה גזר הבוקר (שלישי) על “החשמלאי”, אליהו יחיא עונש, מאסר של  9 חודשים – אותו ירצה בעבודות שירות.

יחיא הורשע בגרימת מוות ברשלנות של שני ברדיצ’בסקי ע”ה, בת ה-24, אשר התחשמלה למוות לפני כחמש שנים וחצי במקלחת בדירתה בטירת הכרמל.

עם קבלת גזר הדין, בני משפחתה וקרוביה מחו על ההחלטה. אחותה של שני צעקה לעבר השופט ו”החשמלאי”: “אחותי מתחת לאדמה, והוא חוזר הביתה”.

האסון אירע לפני 5 וחצי שנים – ב-21 באוגוסט 2017. מיד לאחר החתונה דני ושני ברדיצ’בסקי עברו לגור יחד בדירה בטירת הכרמל. עם כניסתם לדירה התגלו ליקויים במערכת החשמל, והזוג הודיע על כך לבעל הדירה – שהזמין חשמלאי.

“החשמלאי” ביצע כמה פעולות כולל ניתוק מפסק הפחת, ו-4 ימים לאחר מכן קרה האסון.

הבעל יצא לבית הכנסת, כדי לגייס מניין ל’שבע ברכות’, ושני נכנסה למקלחת לקראת האירוע – ושם מצאה את מותה. דני חזר הביתה מבית הכנסת, לאחר שאמה של שני לא הצליחה להיכנס לדירה, ומצא אותה ללא רוח חיים.

לפי כתב האישום שהוגש נגדו, פעולותיו של “החשמלאי” הן אלו שחרצו את גורלה של שני.

״עקב הקצר, הופיע מתח גם בשפופרת הארקה שבשקעי הדירה, ובמקומות מוארקים אחרים, לרבות בצנרת המתכתית של המים”, נכתב בכתב האישום. “המתח החשמלי המתואר הופיע בדירה ומחוצה לה וכן, בדירות השכנים, בבניינים הסמוכים ובצנרת המים שברחוב. באותן הנסיבות, נכנסה המנוחה להתקלח ופתחה את זרם המים במקלחת. זרם המים הוליך בתוכו חשמל, אשר חדר אל גופה של המנוחה… המנוחה אשר נפגעה מעוצמת זרם החשמל שחדר את גופה, נפלה ארצה… ומותה נקבע במקום”.

בגזר הדין נכתב: ״הנאשם יחיא בחר לעסוק במה שאינו מוכשר לכך אלא רק באשר לבצע כסף״.

לפי דיווח בחדשות 12, קרוב משפחה גער בשופט: “הוא התיר את דמה ודמם של כל נפגעי העבירה. זה פשוט גועל נפש ההחלטה הזו. שבוע לפני היא התחתנה – ואז נקברה באדמה. אנחנו נעשה הכול כדי שההחלטה תשתנה. מה שקרה פה זה שהתירו את דמה של המנוחה, קברו אותה פעם שנייה. לא רק זה: קברו את כל נפגעי העבירה. הענישה במדינה הזו מקלה, עבודות שירות זה לא עונש”.

עורך הדין רונן חלויה, המייצג את “החשמלאי”, טען שהאשמה צריכה לחול לא רק על הנאשם, אלא גם עיריית טירת כרמל, חברת החשמל ותאגיד המים.

בראיון לפני 5 שנים ב’חמש עם רפי רשף’, סיפר דני כי הוא ורעייתו הטריה שני ע”ה ביקרו בציון רבי שמעון בר יוחאי במירון – וכששבו הביתה, ביום האחרון של ה’שבע ברכות’, שני התחשמלה למוות.

דני סיפר לרפי רשף: “הכרנו בשידוך, שני הייתה האישה הכי מדהימה בעולם. החתונה הייתה מעבר לציפיות, הייתה שמחה מדהימה ואלה היו הימים המאושרים בחיי”.

הזוג היה בביתו בטירת הכרמל והתכונן לסעודת ה’שבע ברכות’. דני יצא לגייס מניין.

כשדני חזר הביתה, הוא גילה שהבית נעול מבפנים ושלא יכול להיכנס, עלה לגג, שבר את החלון ונכנס. “ראיתי את אשתי מוטלת על המקלחון. התקשרתי למד”א ועשיתי לה החייאה עד שהם הגיעו. אחרי כמה דקות הגיע צוות הצלה ויצאתי מהבית”.

דני טען שהסיבה הייתה ניתוק הבית מאמצעי הארקה: “בעל הבית הפנה אותי לאדם שלדעתי לא היה באמת חשמלאי, והוא ניתק את ההגנה על הבית. לצערי לא הבנתי מה המשמעות של בית ללא הארקה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא ככ מובן אבל מזעזע
    11/01/2023 12:30
    אשמח ליותר הבהרות
  1. אני המום.ולמשפחת הקרבן אומר שלא תדעו מצער יותר. הי.ד. אמן

  2. הוא לא חשמלאי בכלל הוא נהג משאית
    12/01/2023 09:42
    אילן
  3. תדווחו אמת , הוא לא חשמלאי שהתרשל הו עבריין ששה עבודות חשמל ללא רישיון כנדרש בחוק ,ובעקבות עבודתו בניתוק מפסק הפחת נהרגה אישה ועל זה קיבל עבודות שירות בושה וחרפה לבית המשפט בישראל.

  4. גזר הדין צריך להיות מופנה לבתי המשפט
    24/01/2023 06:38
    האמת זועקת לשמיים
  5. איך יתכן שלא נפסק עונש מרתי למען יראו ויראו
    מדינת ישראל אדישה ומועדדת שרלתנות