ראשי הרשויות עונים לאיומים של משה גפני: “גם אנחנו יודעים לבעוט”

יו"ר ועדת הכספים איים ש"יבוא בחשבון" עם ראשי הרשויות שלא יתקצבו את הת"תים • היום ראשי הרשויות משיבים אש: "אם לא תהיה ברירה נצא למאבק. אנחנו נמצאים בסיטואציה בה הקש שבר את גב הגמל"
חרדים 10
י"ז טבת התשפ"ג / 10.01.2023 11:57

לאחר שיו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, איים אתמול כי “יבוא איתם בחשבון” – ראשי רשויות הגיבו היום (שלישי), בראיון ל’סדר יום’ בהגשת קרן נויבך ברשת ב, על האיומים.

בני כשריאל, איש הליכוד וראש העיר מעלה אדומים, הגיב: “מדובר באיום מיותר. כשראשי הרשויות נמצאים עם הגב לקיר הם גם יודעים לבעוט. אין טעם באיומים, צריך לשבת ולדבר, צריכים לשבת עם הרשויות המקומיות – כי אנחנו נושאים בנטל של החינוך והרווחה, אנחנו החזית.

“הסתדרנו עם החרדים גם לפני כן, נתנו להם את האפשרות ללמד את הילדים שלהם. למה אתה צריך הסכם קואליציוני? למה אתה צריך לאיים על ראשי רשויות? לא רוצים לצאת למאבק, אבל אם לא תהיה לנו ברירה נצא למאבק – הפגנות, ננצל את הערכאה המשפטית, אני בראש ובראשונה מחויב להורים ולילדים שלנו”.

אלי ברדה, ראש העיר מגדל העמק, אמר במשדר כי הוא לא התרגש ממה שגפני אמר. “הוא עשה את זה כדי להעביר מסר לקהל שלו, זאת הפוליטיקה שהיה צריך לעשות בסיטואציה הזאת”, הסביר ברדה. “אנחנו אומרים לכל מי שיש לו משהו נגד מה שאמרנו שאנחנו נמצאים בסיטואציה בה הקש שבר את גב הגמל”.

ברדה המשיך: “אל תעמיסו עוד דברים. אנחנו על סף קריסה גם ככה. כל החלטה לא שקולה שלא מתואמת איתנו שבאה להקריס אותנו אנחנו לא יכולים לשתוק”.

בהמשך שיתף ברדה כי לא הוכנס לישיבת הסיעה אליה הגיע בכדי לומר את הדברים.

ברדה אמר: “אני חושב שביבי מבין ובעל הניסיון והידע, אני אתמול הגעתי לכנסת כדי להשתתף בישיבת הסיעה כדי לומר את הדברים האלה, אבל לא אפשרו לא לי ולא לחיים ביבס לדבר. החליטו שהישיבה סגורה ולא היתה כניסה לאף אחד. המתנו בחוץ, ראינו שאין על מה לדבר – אז חזרנו. השארנו הודעה לראש הממשלה ואני מחכה שיחזרו אלי. לדבר בשפה שכל מילה שניה זה גזענות וברמה הזו כפי שהם דיברו זה מנותק מהמציאות, כי אני דורש מהממשלה שוויון. מה ביקשנו חריג?”

ביום ראשון האחרון שיגרו 170 ראשי רשויות מקומיות מכתב לראש הממשלה ולשרי האוצר והחינוך במחאה על הסעיף בהסכמים הקואליציוניים שדורש מהן לממן מוסדות חינוך חרדיים לא פורמליים. בתגובה, יו”ר ועדת הכספים אמר כי בכוונתו “לבוא חשבון” עם ראשי הרשויות שיישארו חתומים על המכתב.

“חלק גדול מראשי הערים האלה הם שותפים שלנו, ואנחנו שותפים שלהם. מי שחתום על המכתב הזה שאומר שהילדים החרדים לא יקבלו לא בינוי, לא תקצוב… בכל מקרה יהיו בסוף סדר העדיפות. הנקודה הזאת, שראש רשות חתום על המכתב הזה, כך הוא מתייחס לילדים החרדים – זה יהיה אצלנו נקודת בוחן בבחירות לרשויות המקומיות”.

גפני הדגיש: “כשנותנים לנו סטירה כזאת מצלצלת לא נגיש את הלחי השנייה, ומי שנמצא פה ונשאר חתום על מכתב כזה שהוא חמור מכל בחינה אפשרית, אנחנו נבוא איתו חשבון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות