מגל ובן דנו אחרי איומי השמאל: האם תהיה מלחמת אחים בישראל?

בן כספית וינון מגל בדיון סוער על האפשרות שתפרוץ "מלחמת אחים" בישראל - נושא שעלה לסדר היום והפך לשיח בין האופוזיציה לקואליציה • מגל: "איפה ראש השב"כ? למה אני לא שומע אותו נגד דברי ההבל על מלחמת אחים? למה את הנשיא אני לא שומע?"
חרדים 10
י"ז טבת התשפ"ג / 10.01.2023 11:30

בן כספית וינון מגל פתחו היום (שלישי) את תוכניתם ב-103FM בדיון סוער על האפשרות שתפרוץ “מלחמת אחים” בישראל –  נושא שעלה לסדר היום והפך לשיח בין האופוזיציה לקואליציה, לאחר האיומים של בני גנץ.

ינון אמר: “זה יפה שנתניהו אשם במלחמת אחים, שהאשמתם אותו באותו דבר גם שהיה באופוזיציה, האשמתם אותו שהוא הוביל, לא משנה מה, נתניהו והימין  תמיד מובילים למלחמת אחים – גם אם הם בשלטון וגם אם הם לא בשלטון.

“דבר נוסף – איפה ראש השב”כ? הוא דיבר על פילוג, למה אני לא שומע אותו נגד דברי ההבל על מלחמת אחים? למה את הרצוג הנשיא אני לא שומע שהם יוצאים בחריפות נגד הדברים האלה? למה אף אחד לא אומר, ‘את זה להוריד מהשיח, על זה לא מדברים’. אני לא נגד מישטור השפה, לא לדבר במובן שאנחנו מובלים לשם, לא לאיים. זה נהיה במה של מי ינצח, אם מישהו ינצח במלחמת אחים זה איראן והפלסטינים, רק צד אחד ינצח  – וזה הצד של הערבים”.

מגל הוסיף כי הוא  קורא להוריד את הלהבות: “כפי שראינו אתמול ומה שעשו ב’חדשות 12′ עם הדברים של בן גביר ומה שקרה בעקבות זה בטוויטר וברשתות, אנחנו מבינים עדיין מי כותב את ההיסטוריה, לכן אני מבקש להרגיע את השיח הזה, ולהוריד את ההתלהבות וההתלהמות, להוריד את ‘מי ינצח במלחמה’, כי כולנו נפסיד מהשיח הזה, עם כל הכבוד לא מדובר פה בהפיכה.

“אם אתם מדברים על הפיכה שלטונית, זה אומר שכרגע בית המשפט הוא השולט, אם מדובר בהפיכה, הפיכה זה להפוך את השלטון – כרגע אתם מודים בזה שבית המשפט שולט”.

בן כספית הגיב באדישות: “אז זהו שלא, אפילו ברמת ההגיון זה לא מחזיק מים. אני שמח שהטון שלך השתנה ואחרי יומיים של האשמות וצווחות אתה מצנן ואומר תירגעו לא תהיה מלחמת אחים, לא חושב שמישהו רוצה מלחמת אחים, גנץ אמר להרעיד את המדינה ולא להבעיר את המדינה.

“מה שממשלת נתניהו עושה עכשיו, היא משנה את פניה של ישראל לא מבחינת מדיניות, לא מבחינת צעדים ביטחוניים, אלא מבחינת המהות שלה. היא מפרקת את הדמוקרטיה. אם אני צריך לבחור דבר אחד, זה שהממשלה תקבע מי יהיו השופטים. תשעה מתוך 11 להגדיל, לבטל את חוק סער, בקיצור שיהיה לממשל רוב אוטומטי גם בשופטי העליון.

“מדינה שבה מינויו של שופט תלוי רק בפוליטיקאים ואין שום הליך מרסן אחר שיש בשפע בכל הדמוקרטיות, אצלנו אין כלום כי את הכל אתם מכרסמים, מדינה כזו היא לא מדינה דמוקרטית ואי אפשר לחיות בה ולכן אנחנו נילחם בכל הכוח ובכל העוצמה כמובן בחסות החוק. זה יגיע למאתיים ולחצי מיליון, ואם יהיה צורך ישביתו, אם יהיה צורך לנקוט בכל מה שאפשר לנקוט להציל את מגילת העצמאות יעשו. זה הויכוח האמיתי בנינו, לא מי הולך לירות במי במלחמת האזרחים”.

לגבי דברי בן גביר אמר: “היום המצב של ההפגנות הוא לא שיווני. הפגנות מסווגות כמסוכנות שיכולות לדרדר את המצב ולהגיע עד לפגיעה בחיי אדם, הפגנות השמאל לא מסווגות כמסוכנות, בניגוד להפגנות בירושלים שחלק מסווגות כמסוכנות. כשהוא מדבר על שיווניות הוא מדבר על החמרת הקו כלפי השמאל, הוא בא לקחת את שיקול הדעת מהמשטרה ולגרום לשינוי המערכת המשטרתית שבנויה על מקצוע. בין היתר הוא מנסה לצנן ולהפחיד את המפגינים, בן גביר, אדוני השר, זה יעבוד הפוך, עשית טעות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות