“הנה שר אוצר שנמצא פה ולא שותה מולי קפה, כשאני בוכה”

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיע לראשונה לוועדת הכספים וזכה לברכה חמה מיו"ר הוועדה משה גפני על ביטול המס על החד פעמי: "שתהיה לך סיעתא דשמיא" • צמרת אביבי, מובילת מאבק העצמאים, 'עקצה' את אביגדור ליברמן - והחמיאה: "בואו תראו ותלמדו מגפני איך עושים את זה"
אריה ריבקינד
י"ז טבת התשפ"ג / 10.01.2023 11:06

לראשונה מאז תחילת כהונתו: שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיע הבוקר (שלישי) לוועדת הכספים.

הוועדה התכנסה לדון מיוחד על דרישת רשות המיסים מעצמאים להשבת מענקי הסיוע  בזמן הקורונה.

במהלך הדיון עקצה צמרת אביבי, מובילת מאבק העצמאים, את שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן: “בואו תראו ותלמדו מגפני איך עושים את זה, והנה שר אוצר שנמצא פה ולא שותה מולי קפה כשאני בוכה”. היא הוסיפה: “לא הייתה אוזן קשבת בממשלת השינוי”.

בדיון אמר השר סמוטריץ’, כי הנחה להשהות עיקולים של חשבונות אותה ביצעה רשות המיסים בגין בעלי עסקים שלא החזירו מענקי קורונה  – אותם דרשה הרשות. סמוטריץ’ הוסיף, כי מי שקיבל כסף שלא מגיע לו – עליו להחזירו.

יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני, הודה לסמוטריץ’ על ביטול המס על הכלים החד פעמיים: ”אני מברך אותך על בחירתך לתפקיד שר האוצר, אחד התפקידים החשובים ביותר במדינת ישראל ובממשלת ישראל. אני מברך אותך ומאחל לך סיעתא דשמיא, שכן הצלחה שלך היא הצלחה של כולנו. אני מברך אותך על כך שחתמת על הצו לביטול המיסוי על הכלים החד פעמיים”.

אתמול פרסם שר האוצר להערות הציבור את טיוטת צו המבטל בהוראת שעה, עד סוף שנת 2023, את המס המוטל על כלים חד פעמיים, וזאת בציפייה שביטול המס יוזיל את מחירם של המוצרים לצרכן.

בהתאם להחלטת ממשלה 261 מאוגוסט 2021 בעניין הפחתת השימוש בכלים חד-פעמיים מפלסטיק, החל מנובמבר 2021 מוטל מס קניה בשיעור של 11שקלים לק”ג על כלי פלסטיק ו- 3.3 שקלים לק”ג על כלים חד- פעמיים מנייר המכילים פלסטיק.

בפגישת ההנהלה הראשונה במשרד האוצר הנחה סמוטריץ’ להכין במהירות האפשרית צווים לביטול המס על כלים חד פעמיים וכן ביטול המס על משקאות ממותקים שהוחל בממשלה הקודמת.

המס על משקאות ממותקים שנכנס לתוקף ב-1 בינואר 2022, והמס על כלים חד פעמיים נכנס לתוקף בנובמבר 2021, היו שניים מהמהלכים הבולטים שהעבירה הממשלה הקודמת של בנט ולפיד, והם עוררו ביקורות בעיקר בגלל הפגיעה שלהם במשפחות ברוכות ילדים. בציבור החרדי ראו במס שהוטל התנכלות מכוונת מצד ממשלת בנט.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות