בן גביר נזף במפכ”ל מול הבכירים – וזו התוכנית שלו לטיפול בשמאל

התוכנית של השר בן גביר נחשפת: מעצר מפגינים שחוסמים כבישים ואלה שמניפים שלטי הסתה • נזף בבכירי המשטרה: "האפליה שלכם בין מפגיני לשמאל לימין לא תימשך" • ארגוני השמאל: מכת"זית לא תעצור אותנו
חרדים 10
י"ז טבת התשפ"ג / 09.01.2023 22:14

שתי הנחיות חדשות יוציא מחר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למשטרה.

ב’כאן חדשות’ דווח הערב (שני) כי הנחייה ראשונה מתייחסת לחגיגות בשחרורי המחבלים: הפעלת כוח בזמן החגיגות של המשפחות ומקורבים.

מחר צפויה להתקיים פגישה בין השר בן גביר למפכ”ל והיועץ המשפטי של המשטרה, לקראת שחרורו של המחבל מאהר יונס, לאחר 40 שנה בכלא. בפגישה ידרוש השר הפעלת כוח וחתירה למגע במצב של חגיגות באירוע שחרור המחבל, הסרת הנפת שלטי גיבור או שלטי תמיכה אחרים במחבלים והורדת אוהלים בהם צפויות להתבצע חגיגות שחרורו.

בפגישה ידונו במורכבות המשפטית באשר להורדת אוהלים, שכן  אם אוהלים יוצבו בתוך שטח פרטי ולא בשטח ציבורי – תהיה בעיה לשוטרים לאכוף זאת.

הנחיה שנייה מתייחסת להפגנות השמאל: בעקבות ההפגנה במוצ”ש בתל אביב נגד הממשלה, בן גביר דורש מהמשטרה מעצר מפגינים שיניפו שלטי הסתה, בהם כינויי נאצים, ומעצר מפגינים שיחסמו כבישים.

השר מתח ביקורת בפני קציני המטה הארצי בפגישה עמם היום: “לא מקובל עליי חוסר שוויון בין מפגינים, האפליה שלכם בין מפגיני לשמאל לימין לא תימשך. דין הפגנה בירושלים כדין הפגנה בתל אביב”.

בתגובה המפכ”ל ענה לו: ״אם תיתנו לי את הכלים אני אבצע״.

עוד דווח ב’כאן חדשות’, כי במהלך ביקורו של השר לביטחון לאומי במטה הארצי בירושלים, נזף בן גביר במפכ”ל לעיני המצלמות ומול בכירים במשטרה. שבתאי הציג את הציוד המתקדם של המשטרה, כשעלה הנושא של הפיגוע בכפר קאסם, במהלכו נקראו שוטרים לאירוע אלימות במשפחה – והתברר שמדובר במארב.

בן גביר נזף במפכ”ל: ״שינית את הנהלים בעקבות הסיפור הזה? אני מקווה״.

המפכ״ל, שנראה נבוך מהסיטואציה, נענה בחיוב.

ארגוני המחאה של השמאל הקיצוני הגיבו לדרישת השר בן גביר להשתמש במכת”זיות בהפגנות השמאל בתל אביב: ”עוד לא נוצרה המכת”זית שתרתיע את אזרחי המדינה מלהילחם ולהיאבק על הדמוקרטיה ועל החופש שלנו. מציעים לך לחשב מסלול מחדש. נתראה במוצאי שבת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה לא עוצרים את המסיתים מהכנסת ???
    10/01/2023 15:35
    שאול
  1. צריך לעצור ולחקור ולהרשיע את החכי”ם שמסיתים להמרדה. אם זה היה הפוך כולם מזמן היו כבר בחדרי חקירות ..השאיפה ואיפה נמשכת…