טיבי עורר מהומה בדיון: “שוטרים שרוצחים ערבים מקבלים קידום”

ח"כ אחמד טיבי הישווה בדיון בין שוטרים למחבלים • טען: "העליתם על דעתכם לשלול אזרחות מרוצח ראש ממשלה? כאשר מדובר באזרח ערבי זה אחרת. תמיד יש הצעות פופוליסטיות כאלו" • חברי כנסת מהקואליציה השיבו לו: "זו מדינת היהודים, אתה תומך טרור. גמרנו להתנצל על זה"
אריה ריבקינד
ט"ז טבת התשפ"ג / 09.01.2023 11:30

ועדת הכנסת דנה הבוקר (שני) בקידום הליך החקיקה של החוק שיאפשר לשלול תושבות או אזרחות של מחבלים שמקבלים תגמול מהרשות הפלסטינית ולגרשם לשטחיה – ואישרה מתן פטור מחובת הנחה להצעות החוק, שיאפשר למליאה לדון בהצעת החוק לפני זמן ההמתנה הקבוע בתקנון הכנסת.

יו”ר הקואליציה ויו”ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת אופיר כץ, יקדם את החוק בחקיקת בזק בתוך שבועיים.

במהלך הדיון בוועדה פרץ עימות סוער, כאשר חבר הכנסת אחמד טיבי מחד”ש-תע”ל טען כי מדובר בהצעה פופוליסטית.

“העליתם על דעתכם לשלול אזרחות מרוצח ראש ממשלה? כאשר מדובר באזרח ערבי זה אחרת. תמיד יש הצעות פופוליסטיות כאלו”, טען הח”כ הערבי.

הוא הישווה גם בין מחבלים לשוטרים: “יש במשטרה כאלה שרוצחים ערבים ומקבלים קידום”.

בתגובה קראו לעברו מספר חברי כנסת: “זו מדינת היהודים, אתה תומך טרור. גמרנו להתנצל על זה”.

במהלך הדיון אמר ח”כ חנוך מילביצקי מהליכוד כי הוא מעדיף רוצחים יהודים על פני רוצחים ערבים. “מי שיוצא לבצע פיגוע טרור במדינת ישראל צריך לדעת שני דברים – הוא לא חוזר חי, זו צריכה להיות הנחיה לכוחות הביטחון, והוא צריך לדעת שהוא גוזר כליה על משפחתו. כשנאבקים בטרור צריך להיעזר באמצעים גסים, באמצעים שאולי פוגעים בזכויות כאלה ואחרות, אבל מה לעשות, אנחנו מתמודדים מול טרור רצחני”.

הח”כ הוסיף: “אני לא מרגיש שום צורך להצדיק את עצמי על זה שאני במדינת היהודים מעדיף יהודים”.

ח”כ אחמד טיבי הגיב: “מעדיף רוצחים יהודים…”

ח”כ מילביצקי אישר את דבריו: “מעדיף רוצחים יהודים על רוצחים ערבים, וכלל במדינת היהודים אני מעדיף יהודים על פני ערבים לא נאמנים. אין לי שום בעיה עם המשפט הזה”.

“אני מתנגד לרצח באשר הוא”, אמר ח”כ טיבי, וביקש ממילביצקי לחזור על דבריו באנגלית.

על כך השיב לו ח”כ מילביצקי: “אנחנו רואים איך אתה מתנגד לרצח, אתה מהלל רוצחים. רק ביום שישי האחרון הוצאת הודעת ברכה לרוצח הזה שמשתחרר. אנחנו לא צריכים להסס ולא צריכים כלום, צריכים להמשיך בתהליך הזה של שלילת אזרחות, של פגיעה בטרוריסטים, בסביבה שלהם ובמשפחות שלהם. ככה נלחמים בטרור”.

חבר הכנסת שמחה רוטמן הוסיף: “התרגלנו במשך שנים שהרשות הפלסטינית מעודדת טרור ומקבלת כספים ממדינת ישראל. יש להם תעריפון על רצח יהודים”.

הצעת החוק קובעת יצירת זיקה ברורה בין קבלת שכר עבור ביצוע מעשה הטרור לבין הזכות לאזרחות או תושבות. על פי הצעת החוק, אזרח או תושב שמוכח לגביו שקיבל תשלום מהרשות הפלסטינית עבור ביצוע מעשה טרור, ייחשב כמי שוויתר מיוזמתו על אזרחותו או תושבותו, ומעמד זה יבוטל על ידי שר הפנים.

מוצע לקבוע, כי אזרח או תושב שבוטל מעמדו בהתאם לחוק, ישוחרר מהכלא ישירות לתחומי הרשות הפלסטינית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות