הח”כית על התביעה נגדה: “נותרתי ללא פרנסה. כמה אפשר לרמוס?”

הח"כית לשעבר מישראל ביתנו פנתה ליועמ"שית ופרקליט המדינה בבקשה שיחזרו בהם מהתביעה האזרחית בסכום של 6 מיליון ש"ח שהוגשה נגדה, בעקבות הרשעתה בשוחד • נשארה ללא פרנסה ונגרם לה "כל נזק שאפשר לדמיין" • "עד כמה ניתן לרדוף בן אדם במדינתנו?"
חרדים 10
ט"ז טבת התשפ"ג / 09.01.2023 11:07

סגנית שר הפנים לשעבר פאינה קירשנבאום מ’ישראל ביתנו’, שהורשעה בקבלת שוחד ונגזרו עליה מאסר של 7 וחצי שנים – פנתה ליועצת המשפטית לממשלה ולפרקליט המדינה בבקשה לבטל את התביעה האזרחית שהמדינה הגישה נגדה בסך 6 מיליון שקלים. כך דווח הבוקר (שני) בחדשות 12.

לטענת קירשנבאום, העונש שהוטל עליה, כולל קנס כספי בסך חצי מיליון שקלים ותשלום מס עבור כספי השוחד שקיבלה – הותירו אותה כמעט בחוסר כל.

“אנו מבקשים לעצור כבר בשלב זה את ההליך הקיצוני הזה, שלמיטב ידיעתנו לא נעשה בו מעולם שימוש נגד אישי ציבור שהורשעו בעבירות דומות”, כתבו עורכי דינה של חברת הכנסת לשעבר, במכתב שנשלח ליועמ”שית גלי בהרב-מיארה, פרקליט המדינה עמית איסמן ופרקליטת מחוז ת”א (אזרחי) ליאורה חביליו.

הם הוסיפו: “עד כמה ניתן לרדוף בן אדם במדינתנו? האם לא מוצה עימה הדין מעל ומעבר? האם רצונה של המדינה להביא להרס טוטאלי שלה ושל משפחתה? לרמוס אותה עד דק? האין זה ראוי לאפשר לה בתום ריצוי מאסר ארוך ולאחר חילוט ותשלום קנס גבוה, לנסות ולשקם את שארית חייה? הגיע הזמן שיקום מבוגר אחראי במשרד המשפטים ויאמר ‘עד כאן! די, הניחו!'”.

לטענת עורכי הדין, על קירשנבאום הוטל עונש מאסר ארוך במיוחד “בתנאים קשים של כלא נווה תרצה, שעל תנאיו והבעייתיות של מאסר כלל האסירות בבית כלא אחד נכתבו דוחות רבים”. כמו כן, “מאז החקירה חרב עליה עולמה, היא התפטרה מכל תפקידיה הציבוריים, נשארה ללא פרנסה, שמה הוכפש ונגרם לה כל נזק שאפשר לדמיין”

עורכי הדין של קירשנבאום ביקשו להפנות את תשומת לב היועמ”שית ופרקליט המדינה להצעת חוק יסוד שהוגשה בנושא זכויות הליך הפלילי, שבה נכתב כי “אדם זכאי שלא יוטל עליו עונש גופני, אכזרי או לא אנושי”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שתפסיק להגן על "הבוס" ליברמן. שהוא ישלם.
    09/01/2023 11:28
    איש יהודי
  1. היא פוחדת לפתוח את הפה על הבוס. אי אפשר גם לקחת אחראיות על השוחד וגם להגן על הבוס.

  2. סגנית השר לשעבר
    09/01/2023 13:30
    יוס
  3. למה ליברמן לא משלם את הקנס, היא הרי עבדה עבורו והוא הבטיח שזה לא יגיע למאסר רק העדיף בכל זאת לנקות את שמו על חשבונה והיא יודעת מה נעשה לאלו שהולכים נגד ליברמן……..

  4. הח"כ מישראל ביתנו
    09/01/2023 16:56
    רוסיה
  5. יש לה בעיה שחיפתה על ליברמן. שתפנה אליו או שתפתח את הפה…