איך גיליתי שאני כותב כבר ארבעה חודשים באתר?

אחד הקוראים שלח לי שאלה בנוגע לחנות של אחיו • לאחר בדיקה קצרה ‏הוא החליט שהוא רוצה שאלווה אותו לשלושה חודשים - שהשבוע הגיעו לסיומם • בתקופה הזו החנות, לראשונה מאז היווסדה, הפכה לריווחית
מיכה שולם
ט"ז אלול התשע"ד / 11.09.2014 17:13

אז הנה, הגיע יום חמישי.

למרות שזה לא היה בטוח – בסוף היום החמישי הזה בא.

וכמיטב המסורת, בימי חמישי אני מקבל מייל / סמס נזעם מהמערכת. אמור לעלות הטור העסקי.

אז גם זה הגיע (במבצע 1+1 חינם).

וביום חמישי הזה הבטחתי לספר לכם איך גיליתי שאני כותב כבר ארבעה חודשים בחרדים10.

אז הנה הפתרון המלא.

אבל ראשית, פירעון הבטחה שלי מהטור הקודם:

ביקשתי שתשלחו שאלות אישיות על עסקים שלכם. קיבלתי לא מעט. כל מי שפנה – קיבל התייחסות ועזרה באופן אישי (ומיידי) באמצעות המייל והטלפון.

דוגמא לשאלה שהועלתה: חנות אופנה קטנה בעיר במרכז הארץ. הפונה ציין שהם אכן נערכו מראש לכך שהחנות לא תשיב את ההשקעה בין לילה, ושהמחזור לא כל-כך גדול, אבל יציב. יש הוצאה על פרסום, אין להם מושג אם זו הוצאה גדולה מדי או לא.

שאלתו: האם החנות בכיוון הנכון או לא?

מה דעתכם?

מסתבר שחסר כאן נתון מאוד משמעותי. אין לו מושג קלוש כמה שווי המלאי שלו הקיים בחנות. יתרה מכך, אין לו הערכה מדויקת כמה מהסחורה ספגה ‘ירידת ערך’, והוא יאלץ למכור אותה במחיר הפסד.

זכרו: יש חשיבות קריטית לשמור כל העת את ה’יד על הדופק’, מלאי מת יכול להרוג חנות מצליחה. לפעמים עדיף לעבוד עם סוכן או מותג שמאפשר החזרות, מאשר לעבוד עם סוכן שלא מאפשר החזרות, אך הרווח אצלו גדול יותר.

כשנהנים הזמן עובר מהר

בתאריך כ”ט באייר תשע”ד (29.5.14‏), כתבתי טור. אחד הקוראים שלח לי שאלה בנוגע לחנות של אחיו.

לאחר בדיקה קצרה ‏הוא החליט שהוא רוצה שאלווה אותו לשלושה חודשים. השבוע הסתיימו אותם שלושה חודשים. ואותי זה היכה בתדהמה, איך שהזמן רץ.

כשנהנים, מסתבר, הזמן עובר מהר.

בתקופה הזו החנות עברה לריווחיות, לראשונה מאז היווסדה. נפטרנו ממלאי עודף וממלאים ‘מתים’ – מה שפינה ‏לא מעט מזומן להצטיידות בקולקציה עדכנית.

צמצמנו את ההוצאות על הפרסום ב-30%. העלנו את המכירות ב-20%, וכעת נערכים לשיווק סיטונאי לחנויות אחרות.

בתזמון מעניין, עקב האכילס של החנות הייתה: יכולת המכירה של בעלי החנות (!). יש להם סחורה מצוינת, חלקה בבלעדיות מוחלטת; יש להם מחירים סבירים; והם נמצאים במיקום לא רע בכלל.

ועדיין, לפני שלושה חודשים הם הצליחו לייצר סגירת עסקאות עם 30% בלבד מתוך המתעניינים שנכנסו כבר לחנות.

כל השאר –  70 אחוז –  יצאו כלעומת שבאו בגלל ש”יקר לי”, או בגלל ש”הצבע לא משהו”, או בגלל “אמא שלי צריכה לראות גם ולהחליט…” וכו’.

לא הוזלנו מחירים

במקרה הזה לא שיניתי את תמהיל המוצרים, לא הוזלנו מחירים. הה‏יפך: ביטלתי את כל ההנחות שנהגו לתת ברוחב לב – וצמצמנו פרסום.

ואף על פי כן ולמרות הכל, הם מוכרים היום למעל מ-50% מכמות הלקוחות שנכנסים לתוך החנות.

כי הבעיה, ברוב המקרים, היא לא המחיר ולא המוצר, אלא המוכר או המוכרת. נקודה.

ואומנות המכירה היא יכולת נרכשת. יעידו על כך כלל הלקוחות שלי.

🙂

אז הנה, חגגתי ארבעה חודשים של כתיבה יוצרת באתר חרדים10.

הבטחתי‏ לספר לכם איך גיליתי את זה – אז הנה גם התשובה המלאה.

ובעזרת ה’ נמשיך הלאה.

שלכם כתמיד,
מיכה שולם.

שאלות, תגובות, הארות והערות ניתן לשלוח למייל האישי שלי: [email protected]

• הכותב הינו מנכ”ל פירמת הייעוץ m&sהמתמחה בייעוץ עסקי, גיוס אשראי לעסקים, בניית והשבחת מחלקות מכירה, הערכות שווי ותכניות הבראה. ומקים ‘בית הספר לניהול עסקים – סטארטאפ’

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בדידי הווא עובדא
    11/09/2014 23:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. נכון מילה במילה, תרומה מאוד חשובה לעסק, ובפרט לעסקים שמגיעים למבוי סתום ומכירות בלתי מספיקות שמצדיקה המשך קיום העסק,

    ממליץ בחום!!!, החזר השקעה כמעט מובטח.

  2. רחןבתי
    12/09/2014 07:53
    רחובותי
  3. מאוד יפה כתוב וזה נכון