מקלב איים על הרכבת: נביא יועצים שיראו לכם איך לא לעבוד בשבת!

בדיון בהול על שכינסה השרה מירי רגב עם בכירי הנהלת הרכבת, האשים סגן השרה אורי מקלב שהעבודות שהציגו בפניו נציגי הרכבת לא היו "פיקוח נפש" • "מה זה 'אין מה לעשות'? זה לא מקובל עליי. הייתי בעיריית ירושלים, ובנינו חצי מהעיר בלי שחיללנו שבת אחת"
חרדים 10
ט"ז טבת התשפ"ג / 08.01.2023 23:43

הזעם של החרדים על עבודות הרכבת בשבת:  במהלך הדיון הבהול שכינסה הערב (ראשון) שרת התחבורה מירי רגב  – לבקשת ראש הממשלה – איים סגן השר אורי מקלב על בכירי הנהלת הרכבת, כי אם לא יובילו לצמצום העבודות בשבת, הוא יביא יועצים חיצוניים שינחו אותם כיצד לפעול בלי חילול שבת.

בישיבה שהתקיימה בהשתתפות השרה, סגנה והנהלת רכבת ישראל –  הדגישה רגב: הסטטוס קוו ימשך כפי שהיה נהוג עד כה במשך שנים בממשלות נתניהו, וכן יבוצעו עבודות תשתית הקשורות בפיקוח נפש, שנועדו לשמור על חיי אדם ובטיחות הנסיעה.

השרה רגב הבהירה בפגישה כי העבודות שבוצעו בשבת האחרונה נגעו לפיקוח נפש, והייתה חובה לבצען.

לפי דיווח באתר ynet, אורי מקלב, נציג יהדות התורה בדיון, היה מעט יותר תקיף ממנה. הוא האשים את בכירי הרכבת שהגנו באופן גורף על כל העבודות המבוצעות – ואמר: “מה זה ‘אין מה לעשות’? זה לא מקובל עליי. הייתי בעיריית ירושלים, ובנינו חצי מהעיר בלי שחיללנו שבת אחת. במדינת ישראל, שבה בנו כבישים בלי חילול שבת, צריך שיהיה רצון והכל יסתדר”.

הוא האשים את נציגי הרכבת: “על בסיס עבודות של פיקוח נפש, אתם מביאים עבודות שלא קשורות לכך”.

כשנציגי הרכבת המשיכו להגן על הקו שלהם, וטענו כי מדובר בעבודות הכרחיות, אמר להם סגן השר: “אנחנו לא רוצים להגיע למצב שאנחנו מביאים אנשי מקצוע חיצוניים שייעצו לרכבת איך לעשות את הכול לא בשבת”.

נציגי הרכבת השיבו: “אם יש לך כאלה – נשמח”.

לפי ההחלטה שהתקבלה בפגישה, עד יום רביעי יוצגו לרגב כלל התוכניות של הרכבת לשנה הקרובה, מהן יוסרו העבודות בשבת שאינן קשורות לחשמול או לבטיחות.

גורמים ביהדות התורה אמרו כי יבחנו את התוכנית לאחר הגשתה, ואם ברכבת ימשיכו לטעון שצמצום העבודות אינו אפשרי, הם יספקו “יועצים משלהם” כדי שינחו את הרכבת כיצד לפעול בלי לחלל שבת.

הפגישה הערב התקיימה על רקע המכתב ששלח אמש שר השיכון יצחק גולדקנופף לרגב, שבו דרש לעצור את עבודות הרכבת בשבת, שאתמול עסקו בהחלפת מסילות באזור המרכז. העבודות הללו הן תהליך ארוך של שלושה ימים, ולכן הוא נעשה בדרך כלל בסופי השבוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הי מקלב עסדת פעם לפרנסתך?
    09/01/2023 14:01
    משלם מיסים אידיוט
  1. בעבודה יצרנית?שילמת מס הכנסה?