פרוש: ‘יפגעו בילדים רק בגלל הכיפה?’ • אייכלר: מכתב מרושע

המכתב של 170 ראשי רשויות נגד מימוש הסעיף בהסכם הקואליציוני על הת"תים - מרתיח את המפלגות החרדיות • כמה ראשי ערים חזרו בהם מחתימתם • גפני מאיים: "נשקול את שותפותינו איתם בבחירות" • אייכלר: "המכתב האנטישמי בעד אפליה של ילדי החיידרים - לא יעבור בשתיקה"
אריה ריבקינד
ט"ו טבת התשפ"ג / 08.01.2023 21:34

המכתב של 170 ראשי רשויות מקומיות נגד מימוש הסעיף בהסכמים הקואליציוניים שדורש מהם לממן מוסדות חינוך חרדי ‘רשמי שאינו מוכר’ – מעורר זעם רב בקרב המפלגות החרדיות.

הזעם יצא בעיקר על ראשי ערים שנבחרו בעזרת קולות של חרדים. יצוין כי ראשי הערים משה ליאון ועליזה בלוך לא חתמו על המכתב. ראש העיר רמלה חזר בו וראש העיר לוד הצטרף אליו.

שר ירושלים ומסורת ישראל ח”כ מאיר פרוש זעם על המכתב: “במקום שראשי הרשויות יתנצלו בפני ילדי המגזר החרדי על שהפלו אותם לרעה במשך שנים וישמחו על ההזדמנות לתקן את החרפה, הם מצהירים שיפגעו בילדים רכים רק בגלל הכיפה שלראשם”.

השר פרוש הוסיף: “אני מברך את ראש העיר ירושלים משה ליאון, שיחד עם ראשי ערים נוספים, סירבו לחתום על המכתב הפוגעני. אני בטוח שחברי לקואליציה והממשלה יתעלמו מזעקות הקוזק הנגזל ויתקנו את האפליה החמורה והמתמשכת”.

השר במשרד החינוך חיים ביטון אמר בתגובה לכתב, כי הילדים החרדיים סובלים מנחיתות תקציבית – והגיע הזמן להסיר את האפליה. “ערך השויון בחברה הישראלית הינו ערך עליון”, אמר השר ביטון. “הייתי מצפה מראשי הרשויות לפעול יחד איתנו במהלך שנועד לצמצם את חוסר השיויון בתקצוב ילדי החינוך החרדי ותנאי הלימוד שלהם”.

הוא  הוסיף: “הגיע הזמן שילד בחינוך החרדי הסובל מתקצוב חסר בכל התחומים, דבר המשפיע גם על התפתחותם הפדגוגית, יהיה שווה ערך וזכויות לילד בחינוך הכללי. זו הסיבה שש”ס התעקשה להכניס את סעיף השיוון בחינוך להסכם הקואליציוני –  וכך יעשה”.

יו”ר ‘דגל התורה’ ח”כ משה גפני: “אני מתכוון להעלות את הנושא הזה בישיבת הסיעה מחר. מי שסבור שהילדים החרדים אינם זקוקים לחינוך, לתיקצוב, לבינוי ולכל השירותים הניתנים לכלל התלמידים – נשקול את שותפותינו איתם בבחירות הקרובות”.

ח”כ יצחק פינדרוס בירך את ראש העיר רמלה על הודעתו כי ימשוך חתימתו מהמכתב. “ברצוני לברך את ראש העיר רמלה, מיכאל וידאל, על שחזר בו מחתימתו על מכתב ראשי הערים נגד הציבור החרדי שפורסם הבוקר”.

הוא הוסיף: “מצופה מכל ראש עיר, מתוקף תפקידו, לבחון על מה ואיך הוא חותם, בפרט כשמדובר במסמך שפוגע בציבור גדול כל כך. אני מאמין ומקווה שראשי ערים נוספים ילכו בעקבות וידאל”.

יו”ר ועדת הפנים, ח”כ יעקב אשר: “כראש רשות לשעבר בעיר שהיו בה גם אוכלוסיות שונות, אינני מקבל בשום מצב את מכתבכם. חובתו של ראש עיר היא שכל תושב וכל ילד בעירו יהיו שווים בעיניו, בכל השקעה תקציבית של העירייה ובכל משאב אחר, בין אם מדובר בעשיר ובין בעני, בין בחרדי ובין בחילוני. חיזרו בכם מהמכתב והבהירו את מחויבותכם המלאה לשוויון בין תושבים”.

יו”ר וועדת העבודה והרווחה ח”כ ישראל אייכלר: “המכתב האנטישמי עליו הוחתמו ברמיה ראשי הרשויות, בלי שהבינו ובלי כוונה, בעד אפליה והדרה של ילדי החיידרים החרדים – לא יעבור בשתיקה.

“זאת הכרזת מלחמה נגד חלק מעם ישראל. מדובר בתערובת של חוצפה, רשעות ואכזריות. היה כאן ניצול של חוסר ידע מלא שבא כביכול להגן על הרשויות מפני הוצאה תקציבית שהופלה עליהם מצד הממשלה החדשה”.

אייכלר הוסיף: “יבואו על הברכה ראש הרשויות שגילו מיד את המזימה לנצל את האיבה לחרדים, בחסות ההגנה על תקציב הרשויות. החכמים שבהם סירבו לחתום מלכתחילה. האחרים הסירו חתימתם ולא פחדו ללכת נגד הרוח האנטישמית.

“ייזכרו לדראון ראשי הערים והרשויות שיזמו את המכתב, מתוך הנחה גזענית, שילד חרדי שווה פחות מכל ילד אחר במדינת ישראל. מעניין כיצד היו מגיבים בעולם התקשורת אילו היו חותמים על מכתב כזה, בהקשר של ילדים ערבים או ממוצא אתיופי. גם האו”ם היה מעביר החלטה נגד האפרטהייד במדינת ישראל. העולם כולו היה מגנה את ישראל, על פגיעה בזכויות הילד”.

הוא הדגיש: “לא ניתן לאנטישמיות לשלוט בארץ הקודש ובמדינת היהודים. נמשיך להיאבק בעד שווין לכל ילדי ישראל, כולל החינוך החרדי. לא ניבהל מאף ראש עיר אלים וחזק.

“בקרוב מאוד יהיו בחירות מוניציפאליות, ונזכור את כולם. נדע בדיוק מי לנו ומי לצרנו. הקץ לאנטישמיות ברשויות המקומיות”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה לגבי תקציב החינוך ברשויות החרדיות
    09/01/2023 05:27
    חרדי
  1. אבל משום מה החכ”ים לא מדברים על כך שדווקא ברשויות החרדיות עד היום לא הביאו את חוק נהרי לעומת הרשויות החילוניות שכן נתנו
    מי שעד היום מנע ועדיין מונע זה הרשויות שלנו אבל לצעוק יצעקו על כולם
    קשוט עצמך תחילה

  2. זה בסדר גמור, זאת תגובת נגד לכל הנסיונות החרדים להכתיב לחילוניים
    09/01/2023 07:17
    גילגמש הבבלי
  3. את מהלך החיים שלהם. הפתרון הוא יישובים נפרדים לחילוניים מהחרדים ושלחרדים לא תהיה אפשרות להתגורר באזור חילוני בדיוק כפי שזה נעשה לחילוניים

  4. הקוזק הנגזל
    09/01/2023 07:54
    אורי
  5. גוזלים וחומסים בכח הכח שניתן בבחירות על מנת לעשוק את הציבור הכללי ואחר כך קוראים אנטישמיות.
    למה הציבור לא נגד תקצוב מוסדות שאינם חרדים? כי לומדים שם גם דברים שמפתחים את התעשיה. המדינה רוצה לתמוך בזה. אבל לימוד תורה – ככל שזה דבר טוב, אינו מפתח את המדינה ולא התעשיה. אז להגיד אנטישמיות זו טיפשות.
    כשאתה נכנס לבן אדם הביתה והוא צורח למה אתה לוקח לי – זה לא שנאה אלא תגובה טבעית ומתאימה.