נדחה בשבוע מינוי המנכ”ל של מירי רגב. נתניהו: “מינוי פוליטי ראוי”

חרדים 10
|
ט"ו טבת התשפ"ג / 08.01.2023 14:30
שרי הממשלה לא הצביעו היום על מינוי המועמד של מירי רגב לתפקיד מנכ”ל משרד התחבורה מינוי שנפסל בוועדת המינויים ועל ידי היועמ”שית • נתניהו: “יש בעיה בשוויוניות ביחס למה שאפשרתם בממשלה הקודמת” • המשנה ליועמ”שית: “אני מוחה”

הממשלה דחתה היום (ראשון) את ההצבעה על מינוי משה בן זקן, המקורב לשרה מירי רגב, לתפקיד מנכ”ל משרד התחבורה – לשבוע הבא,  לאחר שהיועמ”שית גלי בהרב מיארה, הביעה התנגדות למינויו.

ההחלטה לדחות את ההצבעה התקבלה לבקשת גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, על מנת להגיע להסכמות עם רגב.

שרת התחבורה מירי רגב מסרה: “לאור הבקשה של המשנה ליועמ”שית לממשלה גיל לימון לדחות את ההצבעה בשבוע כדי להגיע להסדר, החליטה הממשלה לאפשר זאת ולהביא את המינוי להצבעה ביום ראשון הקרוב”.

לפי חוות הדעת של בהרב מיארה, המינוי נבחן על ידי ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה, שהיא הגורם המקצועי האמון על העניין. “לפי הדין, החלטת הוועדה היא בעלת משקל רב במיוחד, כמעט מכריע, ורק בהימצא טעם מיוחד בעל משקל מהותי, תהיה הצדקה לסטות ממנה”, הסבירה בהרב מיארה. “לאחר שהוועדה נדרשה לנושא בשנית, בהמשך לפניית נוספת של שרת התחבורה, ולא הוצבע על טעם מהותי לשינוי עמדתה, הרי שאין בסיס משפטי המאפשר את המינוי בניגוד לעמדתה. לפיכך, סבורה היועצת המשפטית לממשלה כי יש מניעה משפטית לאישור המינוי”.

בדיון שהתקיים בישיבת הממשלה, למרות הייעוץ המשפטי, אמרה רגב: “משרות אמון קריטיות להצלחת שר שרוצה להצליח במשרד ממשלתי”.

ראש הממשלה חיזק אותה: “מינוי פוליטי הוא ראוי ואפילו חובה”.

רגב הסבירה את חשיבות המינוי לטענתה: “בן זקן הוא האיש הנכון והמתאים. תם עידן הפקידים. תמוהה הייתה החלטת הוועדה, שחזרה בה מאישור מינויו לתקופה של חצי שנה בתפקיד המנכ”ל”.

לדבריה, “מנכ”ל תפקידו לסייע לשר לממש את תפקידו בצורה הטובה ביותר. אין ראוי מבן זקן ואני סומכת עליו. אחרי התקציב נחליט שוב. לאורך כל ההתייעצויות עם הגורמים המשפטיים לא נאמר לרגע שהוא לא כשיר”.

במהלך הדיון המשנה ליועמ”שית, גיל לימון, אמר לשרים: “יש מניעה משפטית למנות אותו, הוא לא כשיר והמינוי עלול לפגוע בתפקוד המשרד”.

נתניהו, בתגובה, עקץ: “יש בעיה בשוויוניות ביחס למה שאפשרתם בממשלה הקודמת”.

לימון השיב: “אדוני ראש הממשלה, אני מוחה על הדברים”.

רגב קראה בישיבת הממשלה לבטל את ועדת המינויים של נציבות לשירות המדינה.

במהלך ישיבת הממשלה אושרו המינויים של יוסי פוקס לתפקיד מזכיר הממשלה, של יוסי שלי לתפקיד מנכ”ל משרד רה”מ ושל צחי הנגבי לתפקיד היועץ לביטחון לאומי וראש המל”ל.

כמו כן  אושר מינויו של משה בר סימן טוב לתפקיד מנכ”ל משרד הבריאות, המינוי של עו”ד רונן פרץ לתפקיד מנכ”ל משרד הפנים, והמינוי של יהודה מורגנשטרן, חסיד גור,  למנכ”ל משרד השיכון והבינוי.