בשכונה היוקרתית של מוסקבה חנכו בית כנסת ומקווה מפואר • צפו

בשכונה היוקרתית של מוסקבה נחנכו בית כנסת ומקווה מפואר - שישרתו את אלפי המשפחות היהודיות המתגוררת באזור • צפו בטקס קביעת המזוזות והפתיחה הרשמית
נתן פרל
ט"ו טבת התשפ"ג / 08.01.2023 09:54

אחד האזורים הגדולים המתפתחים בקצב מהיר במוסקבה, הוא ללא ספק אזור השכונות שמסביב לשדרת לנינסקי פרוספקט – על אחד הכבישים המהירים והגדולים – החוצה את בירת מוסקבה מהמרכז ועד חלקה הדרומי.

עד כה פועלים באיזור ארבעה בתי חב”ד.

באחד הרובעים באיזור מוקמת בקצב מסחרר שכונה רחבת ידיים, שנחשבת אחת היוקרתיות בעיר הבירה, אותה מאכלסים יהודים רבים – מה שחייב את רב השכונה ושליח חב”ד הרב אייזיק הכהן רוזנפלד, למצוא משכן קבוע לפעילות שהתפתחה בשנים האחרונות.

לאחר מאמץ נמצא מקום נרחב ומתאים בטבורה של השכונה, ומיטב האדריכלים והמעצבים נרתמו לתכנן בניין מתאים של בית כנסת, ספרייה עשירה, כיתות לימוד, וגולת הכותרת – מקווה מפואר ומשוכלל שישרת את אלפי המשפחות היהודיות בכל האזור.

המקום נחנך במעמד צנוע, בראשות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר –  חותנו של רב השכונה.

טקס קביעת המזוזות והפתיחה הרשמית, נערך עם תום ‘השבעה’ לפטירתה של מרת פערל אמינוב ע”ה, שבנה יבחלט”א הנגיד דוד אמינוב הקדיש את חלקו לעילוי נשמת אמו.

שותף נוסף שתרם למקום הוא הנגיד יקותיאל יהודה ראהר, ואת המקווה תרמו הנגידים הר’ יהודה דווידוב, ברוך מרקוביץ וחיים טורפיאשווילי.

לאחר שנקבעו המזוזות, הוסרו שלטי ההנצחה והוענקו תעודות הערכה לתורמים שבתרומתם יזכו יהודי השכונה למקום כה מפואר של תורה, חינוך וטהרה, אותו מפעילים הרב אייזיק והרבנית בלומא רוזנפלד בכל ימות השבוע – ובמיוחד בשבתות ובחגים, עם תפילות וסעודות, התוועדויות ושיעורים, בדגש על הנוער היהודי.

צילום: א גינשוטוק
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות