גולדקנופף דורש לעצור עבודות הרכבת בשבת: “לא נשלים עם זה”

שר השיכון יצחק גולדקנופף שלח לשרה מירי רגב מכתב בו ציין כי נודע לו על עבודות בשבת במסילת תל אביב והזכיר: "זה לא פיקוח נפש, בהסכם הקואליציוני עם הליכוד סוכם כי עבודות אלו יופסקו" • גורמים במשרד התחבורה: "העבודות יימשכו" • ליברמן: "זהו צעד מטורלל, לעצור את הטירוף"
אריה ריבקינד
ט"ו טבת התשפ"ג / 08.01.2023 09:22

בעקבות עבודות שבוצעו בשבת האחרונה במסילות הרכבת: יו”ר יהדות התורה שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, פנה הבוקר (ראשון) במכתב דחוף לשרת התחבורה מירי רגב – ודרש ממנה לעצור את העבודות.

השר מיהדות התורה כתב לשרה מהליכוד, בהמשך לשיחה שקיים עימה בשבוע שעבר: “הובא לידיעתי כי מתקיימות עבודות בשבת על ידי רכבת ישראל, במסילת תל אביב בין מחלף רוקח למחלף ההלכה, שאינן עונות להגדרה של פיקוח נפש”.

במכתב, שנשלח גם לראש הממשלה, שר הכלכלה, ראשי מפלגות הקואליציה וסגן שרת התחבורה, תחת הכותרת “חילול שבת ברכבת ישראל” – מציין שר השיכון כי הדבר מנוגד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין מפלגת השלטון למפלגות החרדיות. “למיטב הבנתי עבודות אלו הינן כתוצאה מהסכמים שנחתמו על ידי ממשלות קודמות”.

הוא ציין עוד, כי “בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין מפלגות הליכוד ויהדות התורה סוכם כי עבודות אלו יופסקו”.

השר  הדגיש: “לא נוכל להשלים עם מצב זה, אני מבקש את התערבותך הדחופה בנדון לצורך ביטול ההסכמים הנ”ל”.

גורמים במשרד התחבורה אמרו בתגובה למכתב: “העבודות היו ויישארו, ולא יופסקו”.

יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן הגיב בחשבון הטוויטר שלו: “שוב עסקנים חרדים מכתיבים לכל הציבור מה נכון ומה לא נכון. הפסקת עבודות הרכבת בשבת זהו צעד מטורלל שישפיע באופן ישיר על כלכלת ישראל ועל משפחות רבות במדינת ישראל שמתניידות בתחבורה ציבורית. מישהו בממשלה חייב להתפכח ולעצור את הטירוף הזה”.

כפי שדווח בחרדים 10, אתמול פרסמה אשת התקשורת טלי בן עובדיה בחשבון הטוויטר שלה תיעוד מעבודות ברכבת בעיצומה של השבת – וכתבה: ‏”רכבת ישראל. עבודות בשבת. ממשלת ימין חרדים מלא מלא. הנה לכם צביעות”.

בתגובה לתיעוד הגיבו לה עשרות גולשים חילונים כי הציוץ שלה יגרום לפוליטיקאים החרדים לדרוש את הפסקת העבודות. “למה תורם הציוץ הזה חוץ מלגרום לבלגן שיגרום להפסקת העבודות בלחץ מטופש ופגיעה אנושה בתושבי הפריפריה שמחכים לחזרה לפעילות תקינה?”, כתב לה אחד הגולשים.

העיתונאי עידן ארץ מ’גלובס’ הגיב: “עדיף לשמור על זה בשקט. המטרה הרי היא לסיים את עבודות התשתית כמה שיותר מהר, אין דרך אחרת להתמודד עם קצב גידול האוכלוסיה בישראל”.

העיתונאי יהודה שלזינגר מ’ישראל היום’ הגיב: “אז כל הסערות וההפחדות שכתבת פה בחודשיים האחרונים הם שקר?!”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות