מי צועק כעת: האם הבית ברחוב עזה הוא ‘המבצר החדש’? • צפו

השכנים של משפחת נתניהו כבר מתלוננים: "השהות שלו בבית ברחוב עזה ולא בבלפור הורסת לנו את החיים" • שרי רוט ב'איזור בחירה': "שרה נתניהו עוד בקדנציה הקודמת שלהם, הביאה אנשים שיצלמו בבלפור, אמרה, אי אפשר לגור פה, המטבח דולף, אבל אז צחקו על זה"
חרדים 10
ט"ו טבת התשפ"ג / 07.01.2023 22:38

רביב דרוקר: העיתון ‘ידיעות אחרונות’ פרסם הבוקר תלונות של שכנים של משפחת נתניהו. “השהות שלו בבית ברחוב עזה ולא בבלפור הורסת לנו את החיים”, טענו.

יוסי סעדה הוא פעיל חברתי.

דרוקר: כמה זה מפריע שם באזור?

יוסי: אין ספק שהנוכחות של שיירת ראש הממשלה וסידורי הבטחון ברחוב פוגעים בשכנים, אבל ברחוב עזה הסיפור הרבה יותר דרמטי מאשר ברחוב בלפור. כאן זה ציר מאד מרכזי של הולכי רגל, זה רחוב עם עסקים, בכל פעם בה שיירת ראש הממשלה יוצאת או נכנסת, הרחוב נסגר למשך 20 דקות, המדרכות הפכו לחניות לרכבי האבטחה של ראש הממשלה. מתקני האבטחה מוצבים על המדרכות ואנחנו מדברים על רחוב שבצד שלו יש בתי ספר.

דרוקר: התחילו כבר עבודות בינוי למיניהם?

יוסי: הבית מאובטח כבר שנים, יש בטונדות על שפת המדרכה, הדיור כאן לכאורה אמור להיות זמני עד שראש הממשלה יחזור למעון הרשמי בבלפור. אבל מה שאנחנו רואים כאן בפועל זו תופעה ישראלית: המדרכה הפכה לפח אשפה, כל מה שאין לו מקום אנחנו שמים על המדרכה. חניה, אבטחה, שיירה… והולכי הרגל הם אלו שמשלמים את המחיר.

דרוקר: נו, אז פניתם כבר לעורכי הדין שייצגו את השכנים של בנט כדי להתחיל לתבוע ולעשות בלגאן? או שהם לא בעניין כל כך…

יוסי: השאיפה שלנו היא להחזיר את הרחוב להולכי הרגל, הציפייה שלנו היא דווקא מעיריית ירושלים שתקדם ותחזיר את המדרכות להולכי הרגל. מצב הולכי הרגל בעיר הזו מאד גרוע, רק בחצי שנה האחרונה 5 הולכי רגל נהרגו בעיר הזו, אנחנו מצפים מהעירייה לדאוג למדרכות ולהחזיר אותן להולכי הרגל.

דרוקר: מוריה אסף וולברג, לנתניהו הרי אין ברירה, בלפור בשיפוצים. לראש ממשלה אחר לא כל כך קיבלו את הטענה הזו, אבל במקרה של נתניהו צריך להגיד את האמת.

מוריה: כן, אז מה שקורה עכשיו זה שאנחנו בפתחם של עוד כמה חודשים טובים של שיפוצים, להבנתי אפילו יותר משנה, בבלפור, מה שאומר שהמעון הרשמי יהיה בינתיים ברחוב עזה. ואת הטענות שאנחנו שומעים כרגע מהשכנים שמענו גם משכניו של בנט וגם משכניו של לפיד, לאורך החודשים האחרונים.

אנחנו מדברים על עלויות של מאות אלפי שקלים, זה סידורי אבטחה, מאבטחים מסביב, כל מיני עמדות שמירה שמציבים שם. ושוב, צריך להגיד, זה לא עניין שהולך להיפתר בקרוב. ויש גם את ‘כנף ציון’, שגם זה הולך לפעול בזמן הקרוב.

דרוקר: זהו? התקבלה החלטה? מוציאים אותו מהאנגר? זה לא צריך לעבור החלטת ממשלה או מה? נזכיר לצופנו שאינם יודעים, מדובר במטוס שתחזוקתו ועלותו מוערכת בכ-750 מיליון שקל, בינינו, כסף קטן… לפיד לא היה מוכן שיטוסו בו. אז יש החלטה רשמית?

מוריה: לא היתה הודעה רשמית אבל נתניהו אפילו הנחה גורמים במשרד ראש הממשלה לאייש את צוות המטוס, מתחילים לעבוד על מכרזים בעניין הזה. זה לא יקרה תוך יום יומיים, כלומר בנסיעה המתוכננת הבאה של ראש הממשלה שאנחנו לא יודעים מתי היא כי הנסיעה לאמירויות נדחתה בינתיים, זה עניין של כמה חודשים אבל כן, נתניהו מעוניין מאד להשמיש את המטוס.

דרוקר: שרי, כשאנחנו רואים כמה בשקט עובר הדבר הזה של הבית ברחוב עזה, זה לא גורם קצת להצטער על מה שעשו לנפתלי בנט?

שרי: תשמע. הרי כל ממשלה שנכנסת לתפקידה מה שהיא עושה זה כמו ילדים קטנים שבונים מגדל, אבל הכיף שלהם הוא לפרק אותו על הריצפה. זה מה שעושים בימים אלו. כל ממשלה נכנסת לתפקידה ומפרקת קודם כל את מה שעשתה הממשלה הקודמת.

דרוקר: כן, אבל צעקו על בנט למה אתה עושה בלגאן לשכנים ולמה בונים שם, הוא ניסה להגיד, אני לא יכול להיכנס לבלפור, בונים שם.

שרי: אז קודם כל בוא נחזור לדברים שאמרה אשתו של נתניהו עוד בקדנציה הקודמת שלהם. היא הביאה אנשים שיצלמו, אמרה, אי אפשר לגור פה, המטבח דולף, אבל אז צחקו על זה. אז בוא נתחיל מאז. אמרו, לא, זה לא באמת, היא סתם רוצה תנאים יותר טובים. אז בוא נסכים, שהבית אז לא היה במצב  של לגור שם, אין לי מושג איך הם שרדו שם את השנים האחרונות אפילו, בטח לא את החודשים האחרונים.

דרוקר: גם על זה יש לי מה לענות לך, אבל זה נשמע לי קטנוני.

שרי: אבל! זה נכון שאתה לא מצפה שאלו שביקרו את הממשלה הקודמת יבקרו את הנוכחית. הם עושים את אותו דבר כולם, כל אחד בתורו, וזה יקרה כך גם בפעם הבאה. עכשיו, בדרך לכאן, שמעתי את גדעון סער אומר לכלי תקשורת כלשהו שכשהם יכנסו לתפקיד הם יפרקו את מה שיריב לוין עשה. אז תקשיב, כמה כסף עולה לנו כל רפורמה כזו, הם אוספים אותנו העיתונאים ומבשרים וניירת ולוגואים ופרסומים ואז… פוס, המשחק מתחיל מחדש, ממשלה חדשה ומפרקים הכל. אז זה מה שיקרה פה גם בפעם הבאה, ואני לא יודעת כמה הממשלה הזו תחזיק עד שלמישהו לא יתחשק להישאר בה. לבן גביר או למישהו.

דרוקר: ספי עובדיה, יש לי הרגשה שבצד אחד יש מכונת תעמולה מאד מאד יעילה, ובמחנה השני הרבה פחות.

שרי: גם במחנה השני לא פראיירים.

ספי: כן, אני לא מניח שנראה כותרות גדולות. אבל אני חייב לומר לך שאני באופן אישי לא פרטנר לנהי לא ברעננה ולא בעזה. ואני חייב לומר לך יותר מזה: אני חושב שהיה צריך להשמיש את המטוס הזה כבר בקדנציה הקודמת. זה סתם היה פופוליסטי, כבר השקיעו בזה הרבה מאד כסף, ויכול להיות שראש ממשלה אולי דווקא בישראל כן צריך את הציוד והמכשור שנמצא שם.

דרוקר: בוא נגיד שעבור הגברת שרה נתניהו מדובר בסוג של סגירת מעגל משום שהיא כל הזמן רצתה שישפצו את הבית ברחוב עזה, לא כל כך אפשרו לה כל עוד היה את הבית שברחוב בלפור.

משמיע שיחה שהתקיימה בין הגברת לבין ניר חפץ, עוד בקדנציה הראשונה, שודר בתוכנית ‘המקור’ סביב הרצון של הגברת נתניהו שהשב”כ יאבטח את הדירה שברחוב עזה. אבל השב”כ, בראשות יובל דיסקין, לא היה מעוניין לאבטח את הדירה, שהיתה ריקה.

הגברת שרה נתניהו: אני רוצה להגיד לך על האבטחה, זה חסר תקדים איך שהוא כתב. רואים שזה בצורה… אתה מבין? תגיד את זה גם אתה ליובל דיסקין. איך הוא מחליט על דברים? אתה יודע מה? אני משתגעת ממנו.

ניר חפץ: לפני כן, בעלך האריך לו את זה בשנה במקום לקחת מישהו אחר.

שרה: נכון, אני בהחלט חושבת על זה. ונתן אשל אמר לו, זה התודה שלך? חוצפן! …אני מכירה את השב”כ, תאמין לי, ואני בחורה מאד אינטלגנטית. ואני גם בענייני הביטחון עשרים שנה כבר.

ניר חפץ: נכון.

שרה: אתה יודע איך הם עובדים? אך ורק כסת”ח. אך ורק כסת”ח. תאמין לי.

רויטל סויד: אני חושבת שאם היו לוקחים את כל מה שהשקיעו בבית של בנט, באזור שם, באבטחה, ולוקחים את כל מה שמשקיעים עכשיו, והיו רוכשים איזה דירה לשנה שנתיים שלוש, שוכרים דירה!

דרוקר: את לא מכירה את הסיפור של מה שקרה לבית הלבן הישראלי, שזה פרויקט של 30 שנה? הרי רצו לעשות מעון ומשרד ראש ממשלה, תכננו, התחילו לבנות, עלה מיליונים ואחרי שהשקיעו את כל זה וזה עבר בתוכנית ובמכרז, ואז גילו, פתאם התברר שיש מגדלים גבוהים שאמורים להיבנות שם ועלולים לירות משם עם צלפים ונהרס כל הפרויקט. זרקו לפח עשרות מיליונים ושנים של עבודה.

ספי: אני, כשזה עוד נבנה, ישנתי בגלל עבודה בהולידיי אין, שזה בדיוק מלמעלה, ואני שאלתי את עצמי, איך זה הגיוני?

דרוקר: חבל שלא אמרת להם…

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות