אחרי הדיווח בחרדים 10: הישיבה פרסמה “מחאה נמרצת” על התקיפה

הנהלת הישיבה במרכז חב"ד העולמי-770 גינתה הערב את הקיצונים מהפלג המשיחי שתקפו אמש משפיע בישיבה בעת שמסר שיעור, השליכו ביצים וקרעו בביזיון ספרי חסידות • "כפי הנראה אין זה מתלמידינו, ובאם יתברר חס ושלום שכן - הרי פשוט שהם מסולקים מהישיבה"
יוסף גרינבוים
י"ג טבת התשפ"ג / 05.01.2023 23:39

בעקבות הדיווח בחרדים 10: הנהלת ישיבת ‘תומכי תמימים’ ב-770 במרכז חב”ד העולמי 770 פרסמה הערב (חמישי), באורח חריג, “מחאה נמרצת” נגד קיצונים מהפלג המשיחי שחיללו אמש את בית המדרש, קרעו בבזיון ספרי חסידות – ותקפו עם ביצים את המשפיע בישיבה, הרה”ח הרב שמואל אבצן.

“הגיעתנו ידיעה שאנשי דלא מעלי כיסו את פניהם והשליכו  אוכלין וביזו ספרי קודש רחמנא ליצלן על שיעור דתלמוד תורה דברים”, כתבה הנהלת הישיבה במכתב שתלתה בבית המדרש הגדול.

“הננו למחות בכל תוקף”, הוסיפו בהנהלה, וציינו: “אין לנו לעת עתה ידיעה מי עשה זאת, כפי הנראה אין זה מתלמידינו, ובאם יתברר חס ושלום שכן היו  – הרי מעתה פשוט שהם מסולקים עם כל המשתמע מזה, ומי שעשה זאת יבקש תיקון אצל רבנים וכו’ ואולי ירחם ה’ ויוטב לו”.

הנהלת הישיבה חותמת: “הננו להזכיר לתלמידנו שלא לשים לב לאינשי דלא מעלי, לא ללמוד ממעשיהם ולא ללחום עמהם כי אין לנו שום שייכות עם מעשים אלו רחמנא ליצלן”.

לצפיה בתמונה בגודל מלא – לחצו על התמונה

כפי שדווח בחרדים 10, קיצונים מהפלג המשיחי תקפו את המשפיע בעת שמסר שיעור עיוני בנושא ‘משיח וגאולה’, בהשתתפות תלמידי הישיבה וחסידים תושבי שכונת קראון הייטס.

השיעור מתקיים מידי שבוע בבית המדרש הגדול שבמרכז חב”ד, ומאורגן על ידי תלמידי ה’קבוצה’ – תלמידי ישיבות חב”ד מישראל, המגיעים ללמוד למשך שנה בישיבה.

אמש, בעיצומו של השיעור, הסתתרו מספר קיצוניים ‘משיחיסטים’ בעזרת הנשים והשליכו משם ביצים וקרעו בביזיון ספרי חסידות שנכתב בהם “זי”ע” אחר שמו של הרבי מליובאוויטש זצ”ל –  תוך שחבריהם חוסמים את היציאה מבית המדרש אל עזרת הנשים, כדי שלא יוכלו לעצור את הוונדליזם.

בחב”ד הביעו זעזוע עמוק מהשחתת ספרי החסידות ומביזוי בית המדרש, וקוראים לרבני הפלג המשיחי “לגנות את המעשה הנפשע”.

יצוין, כי בשבוע שעבר הפריעו הקיצונים מהפלג המשיחי גם לעורך עיתון ‘המבשר’, הסופר הרב בנימין ליפקין, בעת שמסר את השיעור השבועי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות