השליכו ביצים: קיצונים משיחיסטים תקפו משפיע באמצע שיעור ב-770

יוסף גרינבוים
|
י"ב טבת התשפ"ג / 05.01.2023 19:39
קיצונים מהפלג המשיחי תקפו אמש משפיע בישיבה שבמרכז חב”ד העולמי, בעת שמסר שיעור • השליכו ביצים וקרעי דפים של ספר חסידות חשוב שהשחיתו – רק כי כתוב בו תואר של פטירה על הרבי מליובאווטש זצ”ל • בשבוע שעבר הפריעו לשיעורו של עורך ‘המבשר’

זעזוע בחב”ד: קיצונים מהפלג המשיחי תקפו אמש (רביעי) את הרה”ח הרב שמואל אבצן, משפיע בישיבת ‘תומכי תמימים’ שבמרכז חב”ד העולמי 770 ומנהל ארגון SIE, בעת שמסר שיעור עיוני בנושא ‘משיח וגאולה’ בהשתתפות תלמידי הישיבה וחסידים תושבי שכונת קראון הייטס.

השיעור מתקיים מידי שבוע בבית המדרש הגדול שבמרכז חב”ד, ומאורגן על ידי תלמידי ה’קבוצה’ – תלמידי ישיבות חב”ד מישראל, המגיעים ללמוד למשך שנה בישיבה.

אמש, בעיצומו של השיעור, הסתתרו מספר קיצוניים ‘משיחיסטים’ בעזרת הנשים והשליכו משם ביצים וקרעי דפים של ‘המשך תרס”ו’, ספר חסידות מהאדמו”ר החמישי של חב”ד שהשחיתו, תוך שחבריהם חוסמים את היציאה מבית המדרש אל עזרת הנשים – כדי שלא יוכלו לעצור את הוונדליזם.

בחב”ד מביעים זעזוע העמוק מהשחתת ספר החסידות ומביזוי בית המדרש, וקוראים לרבני הפלג המשיחי “לגנות את המעשה הנפשע”.

מדוע הם משחיתים ספרי חסידות?

“כיוון שהספר יצא בהוצאה הרשמית של חב”ד ומודפס שם ‘זי”ע – זכותו יגן עלינו – על הרבי מליובאוויטש זצ”ל, ביטוי שכותבים על אדמו”ר שנפטר, ולכן הם מתנגדים לזה”.

יצוין, כי בשבוע שעבר הפריעו הקיצונים מהפלג המשיחי גם לעורך עיתון ‘המבשר’, הסופר הרב בנימין ליפקין, בעת שמסר את השיעור השבועי.