הקבינט התכנס לראשונה בממשלת נתניהו ה-6 – וזה היה נושא הדיון

השרים וראש הממשלה קיימו היום ישיבת קבינט ראשונה בקריה בתל אביב • השר אריה דרעי, שבאותה עת התקיים הדיון בבג"ץ בעניינו, השתתף גם הוא בישיבה
אריה ריבקינד
י"ב טבת התשפ"ג / 05.01.2023 17:12

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הפיצה אחר הצהריים (חמישי) תיעוד מהגעת השרים וראש הממשלה אל ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שנערכה בקריה בתל אביב.

השר אריה דרעי, שבאותה עת התקיים הדיון בבג”ץ בעניינו, השתתף גם הוא בישיבה.

ישיבת הקבינט הוקדשה להערכת מצב מדינית ביטחונית כוללת.

בקבינט חברים ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון – יואב גלנט, שר המשפטים – יריב לוין, שר החוץ – אלי כהן , שר הפנים ושר הבריאות – אריה דרעי, השר לביטחון לאומי – איתמר בן גביר, שר האוצר – בצלאל סמוטריץ’, השר לנושאים אסטרטגיים – רון דרמר, שרת התחבורה – מירי רגב, שר האנרגיה – ישראל כ”ץ ושר החקלאות ופיתוח הכפר – אבי דיכטר.

לפי דיווח בחדשות 12, הקבינט דן בהרחבה בצעדי התגובה לרשות הפלסטינית בעקבות הפנייה לבית הדין הבין-לאומי בהאג בבקשת חוות הדעת על “הכיבוש “הישראלי.

על פי הדיווח, בדיון עלו מספר אפשרויות על השולחן ובהן שלילת תעודות מעבר VIP לישראל שניתנו לבכירי הרשות.

מרבית שרי הקבינט תמכו בהצעה. בתוך החדר נרשמה הסכמה כללית שיש צורך ב”תג מחיר מדיני” מהרשות על הפנייה למהלך חד צדדי שיש לו השלכות רוחב על ישראל.

עוד דווח, כי נתניהו ביקש מהשרים לא להדליף את הפרטים ממנו, אך דווקא לשכתו היא שפרסמה תמונה לא מטושטשת מהדיון שבה אפשר לראות נושא הדיון על אחד הקלסרים שנראו בתמונה. על הקלסר נכתב: “צעדי התגובה נגד הרשות הפלסטינית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות