‘הנורבגי’ יורחב: שליש מהליכוד יוכלו להתפטר – ולהכניס חדשים

יו"ר ועדת חוקה יביא בתחילת השבוע הבא את התיקון לחוק בפני הוועדה • מפלגה שבה יותר מ-18 חברים, תוכל להתפטר עד שליש סיעה • אבל דווקא בסיעה יש לכך התנגדות
חרדים 10
י"ב טבת התשפ"ג / 05.01.2023 13:06

יו”ר ועדת החוקה, ח”כ שמחה רוטמן, יביא לוועדה ביום ראשון תיקון לחוק הנורבגי מטעם הוועדה, לפיו בסיעות מעל 18 חברים, שליש מהם יוכלו להתפטר במסגרת החוק.

בהצעה נאמר: “על-פי הנוסח המוצע יורחב השימוש בהסדר המכונה ‘החוק הנורבגי’ בעבור סיעות גדולות יחסית, כך ש’התקרה’ לא תהיה עוד 5 חברי כנסת, ובמקום זאת בסיעות שמספר חבריהן הוא 18 ומעלה – יוכלו להפסיק את חברותם עד שליש מחברי הסיעה”.

כיום החוק קובע, כי סיעה שבה 10 חברים ויותר יכולה לאפשר לחמישה שרים או סגני שרים להתפטר במסגרת החוק הנורבגי.

המטרה הישירה של התיקון המוצע היא להרחיב את מספר חברי הכנסת הנורבגים בליכוד, שכן זו הסיעה היחידה בקואליציה שמונה יותר 18 חברים.

יצוין, כי השרים חיים כ”ץ ומיקי זוהר כבר התפטרו השבוע במסגרת החוק הנורבגי, אך צפויים למשוך מחר את מכתבי ההתפטרות שלהם מהכנסת בפעם השניה, משיכת המכתבים תיעשה משום שלא נמצא שר שלישי שמוכן להתפטר ולהכניס לכנסת את אתי עטיה המקורבת לשר כץ.

וכך, בעוד נתניהו רוצה להכניס עוד חברי כנסת בחוק הנורבגי, יש לכך התנגדות גדולה בסיעה.

ח”כ טלי גוטליב, אמרה בקבוצת הסיעה: “אציע לקיים דיון בסיעת הליכוד בשאלת הרחבת הנורווגים. אין בדעתי להצביע להרחבה לעשרה נורווגים כי זו חזירות ופגיעה בקופה הציבורית. זומנתי לוועדת חוקה בעניין ליום א’ ואין לי כוונה לשמש חותמת גומי בעניין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות