נהג אוטובוס שנהג בפראות, פצע קשישה – וסרב לאפשר לה טיפול רפואי

נהג אוטובוס ערבי נהג בפראות בירושלים - וכתוצאה מכך נפצעה קשישה שנסעה באוטובוס • למרות פציעתה סרב הנהג לעצור את נסיעתו ולאפשר לה טיפול רפואי, גם לאחר שבנה שוחח עימו טלפונית • הקשישה ירדה לבסוף בכוחות עצמה ופונתה לטיפול רפואי
חיים טוויל
י"ב טבת התשפ"ג / 05.01.2023 10:05

עו”ד חיים בלייכר מחוננו, פנה במכתב למשטרת מחוז ירושלים, בבקשה כי תפתח בחקירה כנגד נהג אוטובוס מחברת ‘סופרבוס’, אשר נהג בפראות ברכבו בעת ששהתה בו קשישה, גרם לפציעתה וסרב לעצור את נסיעתו ולאפשר לה טיפול רפואי.

במכתבו כותב עו”ד בלייכר: “מרשתי, אישה מבוגרת כבת 80, עלתה על אוטובוס, מנוהג בידי הנילון, ברח’ אליהו קורן. בטרם הספיקה מרשתי להתיישב לחץ הנילון על דוושת הברקס בעוצמה. מרשתי “עפה” לקדמת האוטובוס ונפלה בעוצמה על רצפת האוטובוס, חשה כאבים עזים בכל גופה וביקשה מהנילון לעצור את הנסיעה ולדאוג שהיא תקבל סיוע רפואי מידי. באותה עת לא היו אנשים נוספים באוטובוס.

“הנילון אמר למרשתי שהוא ירים אותה, מרשתי סירבה והתחננה לסיוע רפואי, אך האחרון החליט על דעת עצמו, ובעל כורחה של מרשתי, להרים אותה בכוח, ובניגוד גמור לרצונה להושיבה על מושב באוטובוס ולהמשיך בנסיעה. מרשתי זעקה מכאבים והתחננה לנילון שיעצור וידאג לסיוע רפואי, אך הנילון בשלו המשיך בנסיעה והחל לאסוף נוסעים בתחנות תוך אדישות מוחלטת למצבה”.

בלייכר מוסיף ומפרט במכתבו את החוויה הקשה אותה עברה הקשישה: “מרשתי חסרת האונים חייגה לבנה, ביקש לדבר עם הנילון אך זה סרב. בנה התקשר למשטרה, השוטרת יצרה קשר עם הנייד של מרשתי ובקשה מהנילון לדבר עמה – אך הוא סרב. בשלב זה בקש הבן ממרשתי להעביר את הנייד לאחת הנוסעות שעלתה, הבן ביקש באמצעות הנוסעת מהנהג לעצור ולהזמין אמבולנס אך הוא המשיך בנסיעתו ולא שעה לבקשות.

“השוטרת עמה שוחחו בטלפון הזמינה אמבולנס לתחנת גבעת המטוס. בתחנת גבעת המטוס נאלצה מרשתי לרדת בכוחות עצמה ובקושי רב בסיוע של הנוסעת שירדה עמה. משם פונתה מרשתי באמבולנס”.

בלייכר מסביר במכתבו למשטרה מדוע האירוע הינו חמור ביותר ודורש חקירה פלילית: “מדובר באירוע תקיפה, חטיפה, ומניעת סיוע רפואי ברף אכזרי ביותר ובלתי נתפס. מרשתי חוותה ‘גהינום’ בידי נהג אוטובוס אכזרי שמניעיו צריכים אף הם להיחקר. הנילון הרים בכוח את מרשתי לאחר הפגיעה, בניגוד לכל הנחיות רפואיות והיה יכול לגרום לה נזק חמור הרבה יותר.

“מרשתי נחבלה קשות, למרבה הנס לא נמצאו שברים חדשים בגופה והיא שוחררה למנוחה לביתה. מאז האירוע מרשתי שוכבת במיטתה עם כאבים רבים בגופה תוך שבני משפחתה סועדים אותה. האירוע האכזרי גרם סבל רב וטראומה קשה גם לילדיה ונכדיה של מרשתי על שכך עוללו לאימם וסבתם. ה

“צורך במעצר הנילון נכון שבעתיים בשל כך שמדובר בנהג אוטובוס ציבורי אשר בידיו מופקדים חיי נוסעים רבים יום יום. אבקש להורות על מעצר מידי של הנילון, לחוקרו בגין אירוע זה ובגין אירועים נוספים שסביר שהוא היה מעורב בהם בשל דפוס ההתנהגות החריג ביותר, ולמצות עמו את הדין”.

תגובת סופרבוס:

סופרבוס מציבה את בטיחות ציבור נוסעיה במקום הראשון. החברה פועלת בפן משמעתי אל מול הנהג ובאופן מלא לתחקור המקרה תוך שיתוף פעולה עם משטרת ישראל ככל שיידרש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות