“מדובר במהפכה מתבקשת, מהלך היסטורי”: בימין מריעים לרפורמה

המערכת הפוליטית סוערת לאחר פרסום 'רפורמת המשילות' של השר יריב לוין: בשמאל חוששים - בימין מברכים • גפני: "במהלך החקיקה נידרש לשינויים והשלמות בתכנית"
אריה ריבקינד
י"ב טבת התשפ"ג / 04.01.2023 23:08

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב הערב (רביעי) לרפורמה במערכת המשפט שהציג שר המשפטים יריב לוין.

“אנחנו עושים הערב restart למערכת המשפט. תכנית השר יריב לוין לתיקון מערכת המשפט עולה בקנה אחד עם תכנית ‘חוק וצדק’ שהשקנו ערב הבחירות. קיבלנו מנדט מלא לחזק את האמון הציבורי במערכת המשפט ולחזק את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

“שר המשפטים, כולנו מגוייסים אחריך להוביל את המהלך ההיסטורי והחשוב הזה”.

ח”כ שמחה רוטמן הדגיש: “הנחיתי את צוות ועדת חוקה להיות מגוייסים לקידום הרפורמות לתיקון במערכת המשפט בחודשים הקרובים. בשם ה’ נעשה ונצליח!”

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: “במהלך השנים חוקקה הכנסת חוקים שנועדו לעגן את זהותה היהודית של המדינה ואלו נפסלו או קיבלו פרשנות שהביאה לפגיעה בציבור שומרי התורה ע״י בג״ץ. יהדות התורה תתמוך בכל מהלך שיחזק את המשילות ואת מעמדו של בית הנבחרים. אלו לא כיפופי ידיים, אלא ביצורה של מערכת האיזונים והבלמים הנדרשת בין הרשויות”.

יו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני:  “אני מברך את שר המשפטים ח”כ יריב לוין על התכנית שהציג הערב. דרשנו זאת בהסכם הקואליציוני ודרשנו זאת כל השנים, לצערינו לא היה לכך רוב.

“בשנים האחרונות בית המשפט פסק נגד ציבורים רבים בכלל, ונגד הציבור החרדי בפרט, והצליח לקומם עליו את רוב חברי הכנסת.

“אני שמח שהיום יש רוב שסבור כמונו, לשינוי מערכת המשפט בישראל שעקרונותיה תואמים את דרישתנו, אך במהלך החקיקה נידרש לשינויים והשלמות בתכנית”.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: “העם שבחר באופן דמוקרטי, יקבל דמוקרטיה. זאת הסבירות האמיתית והעם אמר את דברו. תפקידים של היועצים לייעץ ונבחרי הציבור להחליט. באנו לתקן, הגיע זמן לרפורמה במערכת המשפט”.

ח”כ דודי אמסלם: “אני מברך על הצעדים הנכונים והנחוצים שהציג הערב שר המשפטים יריב לוין – תיקון מערכת המשפט בישראל, זה המהלך העיקרי שמדינת ישראל זקוקה לו!

“מדובר במהפכה מתבקשת שרק תחזק את המערכת, תעשה סדר ותחזיר את האיזון בין הרשויות השונות”.

הוא לגלג על יו”ר האופוזיציה: “אני מבין שלפיד כבר מקשקש על כך שיחזור ויבטל הכל. לא תחזור”.

השר איתמר בן גביר: “מערכת המשפט סובלת מחוסר אמון גדול במיוחד בציבור הישראלי, על רקע התערבות והטייה פוליטית פעם אחר פעם. התחייבנו לשינוי מהותי במערכת המשפט ולשם כך קיבלנו את אמון העם, כדי שנחזיר את האיזון בין הרשויות ולהחזיר את השלטון לעם. מברך את ידידי שר המשפטים יריב לוין שמקדם את הרפורמה שתפסיק את הפוליטיזציה של מערכת המשפט ותחזיר את האמון במערכת. ממשלת ימין מלא מלא”

השר מיקי זוהר: “התחייבנו ואנחנו מקיימים. מברך את חברי שר המשפטים יריב לוין על הבשורה המדהימה הערב, שיחזיר סוף סוף את אמון הציבור במערכת המשפט. הגיע הזמן לשינוי, למען אזרחי ישראל ולמען מערכת המשפט”.

ח”כ משה סעדה מהליכוד: “צעד משמעותי ואמיץ בחיזוק הדמוקרטיה והמשילות בחברה הישראלית. מבטיח שזו רק ההתחלה. נוביל לשינויים משמעותיים גם בפרקליטות ונקיים את ההבטחות לציבור איתן הלכנו לקלפי”.

ח”כ ישראל אייכלר: “מברך ומחזק את ידידי שר המשפטים יריב לוין על התיקונים החשובים במערכת המשפט ומאחל לו הצלחה גדולה. הצלחתו היא הצלחת עם ישראל כולו.

“במשך שנים רבות אנו מתריעים על הסכנה האיומה לדמוקרטיה הישראלית מהאופן הדיקטטורי בו מתנהלים המשפטנים שהפכו לשליטים דיקטטורים במערכות השונות. הרפורמה של שר המשפטים היא צעד ראשון ראוי וקריטי על מנת להחזיר את ההגנה לאזרח מפני שלטון המשפטנים והפקידים. עלינו להגן על זכויות האדם הנרמס תחת מגפי שלטון המשפטנים. נעשה זאת בדרך הדמוקרטית, בלי מורא מהתועמלנים והמשפטנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות