לפיד מבוהל: הפיכה משטרית • שיקלי: הוא ראש חץ ה-BDS

לפיד תקף את רפורמת המשילות של לוין: "מי שמבצע מהפיכה חד-צדדית לשיטת המשטר בישראל, צריך לדעת שאנחנו לא מחויבים לה בשום צורה שהיא" • שר התפוצות עמיחי שיקלי הגיב בחריפות: "מה שלפיד עושה כעת - זה חוסר אחריות מופרע" • נתניהו: "נבטיח איזון בין 3 הרשויות"
אריה ריבקינד
י"א טבת התשפ"ג / 04.01.2023 19:33

המערכת הפוליטית סוערת: שר המשפטים יריב לוין יציג הערב (רביעי) את ‘רפורמת המשילות’ שלו למערכת המשפט – והשמאל מגיב בהיסטריה.

התוכנית כוללת, בין השאר, פסקת התגברות ב-61 ח”כים וביטול עילת הסבירות.

בעקבות הפרסום על הצגת התוכנית, יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “לא רק שניאבק בכל דרך אפשרית נגד כל אחד ואחד מהצעדים שיריב לוין יכריז עליהם הערב, אני מודיע מראש שנבטל אותם ביום שנחזור לשלטון. מי שמבצע מהפיכה חד-צדדית לשיטת המשטר בישראל, צריך לדעת שאנחנו לא מחויבים לה בשום צורה שהיא”.

גם בני גנץ הגיב: “זו לא רפורמה – זו הפיכה משטרית”. יו”ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, אמרה על הרפורמה שמתכנן לוין: “זאת לא התנהלות ממשלתית – זאת התנהלות מאפיונרית!”

שר התפוצות והשוויון החברתי עמיחי שיקלי, הגיב בוועידת ז’בוטינסקי על דברי יו”ר האופוזיציה, ותקף אותו: “מה שלפיד עושה כעת כראש ממשלה יוצא, זה חוסר אחריות מופרע. הוא לא מבין שכשהוא מספר לכל העולם שזו ממשלה ‘חשוכה’, העולם לא עושה הפרדה בין הממשלה למדינה. ראש החץ של ה-BDS הוא למעשה מר יאיר לפיד”.

שיקלי התייחס בוועידה גם למהפכה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין: “התרגלנו לחוסר שפיות. הגיעה ממשלה שחוזרת למשול. יש עכשיו כל מיני מכתבים שיוצאים, טייסים, שלדגיסטים… שכחתם שיש מכתב אחד, אותו מעל מיליון אזרחים שלחו – זה היה בקלפי”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתוכנית לוין בנאומו בוועידת ז’בוטינסקי: “נעשה רוויזיה במשילות – קיבלנו מנדט להיאבק בפורעי-חוק, ונעשה זאת בלא מורא. ננקוט צעדים שיחזקו את הביטחון האישי בכל רחבי המדינה. אתן גיבוי ככל שדרוש כדי להשיג יעד זה. בד בבד נחיל רפורמות שיבטיחו את האיזון הנכון בין שלוש הרשויות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות