‘ישראייר’ חטפה: הטעתה נוסעים – ותשלם להם עשרות אלפי שקלים

התובעים רכשו כרטיסי טיסה לרומא, אולם כאשר הגיעו לטיסה נטען על ידי ישראייר כי היא מבוטלת בשל תנאי מזג אוויר • אלא שבתביעה התברר: לנוסעת אחרת נמסר כי סיבת הביטול הייתה תקלה טכנית במטוס • בית המשפט פסק פיצויים בסך 27 אלף שקלים
חרדים 10
י"א טבת התשפ"ג / 04.01.2023 17:53

חברת התעופה ישראייר הטעתה שני בני זוג לגבי סיבת ביטול טיסה ותשלם להם כ-27 אלף שקלים פיצוי.

לפי דיווח של אבי כהן ב’ישראל היום’, התובעים, בני זוג בני 73 ו-68, רכשו באינטרנט כרטיסי טיסה מנתב”ג לרומא. הזוג תכנן לשהות באיטליה מיום ראשון ולחזור ביום שישי עם חברת תעופה אחרת.

לקראת חופשתם הם גם רכשו מראש באינטרנט כרטיסי רכבת, וכרטיסי כניסה למוזיאונים ולקונצרט בפירנצה. כן הזמינו מקומות לינה במלונות.

בני הזוג הגיעו לשדה התעופה, אולם לאחר מספר שעות נטען על ידי חברת ישראייר כי הטיסה מבוטלת בשל תנאי מזג אוויר – ולכן הם יכולים לטוס למחרת.

בני הזוג החליטו שלא לטוס וביטלו את חופשתם.

חברת התעופה טענה שמדובר בנסיבות שלא היו בשליטתה והיא פטורה מתשלום כל פיצוי, כיוון שאיחורים יכולים לקרות וחברת התעופה פעלה כדין – וגם אם הייתה רוצה להטיס את המטוס, חרף תנאי מזג האויר, לא קיבלה אישור להטיס את המטוס. לטענתם, התובעים בחרו לבטל את חופשתם וזו החלטה שלהם.

נטען עוד, כי סוכנות הנסיעות של התובעים קיבלה זיכוי מלא על הטיסה שהוזמנה מישראייר – ומעבר לכך לא מגיע לתובעים דבר.

אלא שלפי הדיווח ב’ישראל היום’, רשמת בית המשפט לא קיבלה את טענת חברת התעופה – וקבעה כי התובעים הוכיחו ששירות הלקוחות של ישראייר נתן גרסה אחרת לביטול הטיסה לנוסעת אחרת באותה טיסה.

“הוצג מכתב הנתבעת לאותה נוסעת אחרת באותה טיסה, שהעיכוב בטיסה נבע בשל תקלה טכנית בלתי צפויה שהתגלה במטוס החברה, בעת בדיקתו השגרתית טרם המראה, והנ”ל הביא לשרשרת של עיכובים ביום זה, ולבסוף לקרקוע המטוס”.

הרשמת  חייבה בהחלטתה את ישראייר לשלם פיצוי בסך של 21,180 שקלים לשני הנוסעים וכן פיצוי נוסף של מעל 5,000 שקלים בגין השבת הוצאותיהם, טרדה ובזבוז זמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביטולי טיסות והתעמרות בנוסעים
    07/01/2023 08:45
    עובד
  1. יש הרבה חברות תעופה ללא נציגות או סניף בארץ שמבטלות טיסות באופן מיידי! נסעים – במיוחד תיירים, לא מקבלים פיצוי, מאבדים כספים רבים, מתהלכים כמו סהרורים בשדה התעופה ואין מי שיטפל בהם! לתשומת לב משרד התיירות והתחבורה! לחייב חברות תעופה הטסות לישראל להציב נציגות בנתב”ג או ת”א או שניהם!!!!