הרב מוצפי מתנצל: ביטויים לא טובים ופוגעניים ב’עידנא דריתחא’

הגאון רבי בן ציון מוצפי, ראש 'בד"ץ בני ציון', שתקף בחריפות את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על ביטול המס על המשקאות המומתקים - פרסם "התנצלות והבהרה" • "היו שם ביטויים לא טובים וגם פוגעניים ' שלא היו צריכים להיאמר. מתנצל בכל לב על שנאמרו, ומבקש סליחה ממי שנפגע"
יוסף גרינבוים
י"א טבת התשפ"ג / 04.01.2023 13:41

הפוסק, הגאון רבי בן ציון מוצפי, ראש ישיבת ‘בני ציון’ בירושלים וראש ‘בד”ץ בני ציון’ שתקף בשיעורו בחריפות את שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, בגלל ביטול המס על השתיה המתוקה – פרסם היום (רביעי) “התנצלות והבהרה”.

בתשובה שכתב באתר ‘דורש ציון’ הוא הבהיר:

“לגבי הדברים שנאמרו על ידי בליל עשרה בטבת בשיעור, בהם העברתי ביקורת על הורדת המס על משקאות ממותקים – לצערי היו שם ביטויים לא טובים וגם פוגעניים שנאמרו מתוך ‘עידנא דריתחא’ שלא היו צריכים להיאמר. הנני מתנצל בכל לב על שנאמרו, ומבקש סליחה ממי שנפגע מהם, בן ציון מוצפי”.

בשיעורו אמר הרב: “איזה מטופשים אלה, החמור הזה הולך מוריד את המס על המשקאות הממותקים, טמבל. אנחנו המדינה מספר אחת בקטיעת אברים, ממה זה בא? ממחלת הסוכרת, עברו את המיליון של חולי סוכרת, למעלה מעשרה אחוז מהאוכלוסיה, זה הידועים”.

הפוסק הוסיף: “יש כאלה שיש להם סוכרת שקטה שלא גילו אותה. הסוכרת באה כשאוכלים סוכר, שותים מתוק, גם משמין, גם מביא מחלות נוראות, סוכרת זה מגפה נוראה”.

הרב מוצפי הדגיש כי את ביטול המס על הכלים חד-פעמיים הוא מבין, אך לא את ביטול המס על השתיה המתוקה: “בא הטיפש הזה, חד פעמי אני מבין אותך, בסדר תוריד, אבל דבר ראשון משקאות ממותקים על הבוקר, מה קרה?”.

יצוין, כי סמוטריץ’  קיבל את ההחלטה – הראשונה שלו במשרד האוצר – על ביטול המיסים, בשל דרישת המפלגות החרדיות בהסכמים הקואליציונים.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רב קדוש וגדול.אנחנו אוהבים אותך.
    04/01/2023 17:37
    קרני ראמים
  1. תודה כל דאגתך לעם ישראל ועל כל מסירות הנפש השם ישמרך לאורך ימים ושנים.

  2. בושה
    05/01/2023 13:30
    בצלאל
  3. איזה דוגמה אישית של פה ג’ורה, במקום שייצאו דברי תורה, יוצאים כל היום קללות, מי התיר לו לדבר כך על יהודי, בן אברהם יצחק ויעקב?

    אגב מתנצל… התגובה נכתבה בעידנא דריתחא

  4. הרב מוצפי מנסה לחקות את הרב עובדיה יוסף אך ללא הצלחה
    05/01/2023 17:57
    איש
  5. הרב עובדיה יוסף ידע איך להתבטא ומתי לומר ועל מי לרדת
    וכשזה בא מהאמת שלו אז זה היה מתוק ונחמד.

    אבל שהרב מוצפי מנסה לחקות אותו
    זה “לא הולך”

    כך היה לו כשהוא ניסה בשיעור לחקות שליח ציבור אשכנזי ועוד