“סכנה ממשית” • חדש בתל אביב: ‘קו חם’ לדיווחים על כפייה דתית

סגן ראש עיריית ת"א, ראובן לדיאנסקי, יזם את הקמת המוקד הטלפוני 'חילוני-פון' • "אני מתייחס במלוא הרצינות לכוונות ולאמירות של גורמים חשוכים וקיצוניים"
חרדים 10
י"א טבת התשפ"ג / 04.01.2023 13:14

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב ויו”ר סיעת ‘חי – חילונים ירוקים’,  השיק הבוקר (רביעי) את ה’חילוני-פון’ –  קו חם לדיווח על הדת”א (כפייה דתית בתל אביב) – מוקד לדיווחים על מקרי כפיה דתית במרחב הציבורי של העיר.

במודעה שפרסם כתב לדיאנסקי: “נתקלתם בהדת”א בחינוך? במיסיונרים שמשדלים את ילדיכם בכניסה לבית הספר? בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי? ברדיפת קהילת הלהט”ב? באיסור הכנסת חמץ לבית החולים? התקשרו או שלחו הודעת ווטסאפ ל’חילוני-פון’! כל פנייה תטופל במלוא הרצינות!”.

לדיאנסקי צוטט ב’ישראל היום’:  “הקמתי את ה’חילוני-פון’ כי קיימת היום סכנה ממשית לציביון החיים החילוני בתל אביב. אני מתייחס במלוא הרצינות לכוונות ולאמירות של גורמים חשוכים וקיצוניים. אסור להקל ראש בתופעות שנראות לכאורה שוליות כי ראינו שהן עלולות להפוך לזרם מרכזי ומסוכן. כבר היום ישנן תופעות הדתה בתל אביב ויש להתייחס לכך במלוא הרצינות – זה לא משהו תיאורטתי. זה קורה כל הזמן בתל אביב.

“מכירת החיסול של נתניהו לחרדים ולקיצוניים חשוכים והסכנה המרחפת מעל מיעוטים, ערבים, נשים, להט”בים ומגזרים שונים מחייבת אותנו לשמור על אופי החיים הליברליים שלנו ולהילחם, בכל האמצעים הדמוקרטיים שעומדים לרשותנו, על זכויות אדם, שוויון ועל החופש של כל אחת ואחד מאיתנו לחיות את חייו על פי בחירתו/ה ומצפונו/ה. אני מתחייב לשמור תל-אביב חילונית וה’ חילוני-פון’ עומד לרשותכם/ן”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש בתל אביב כפיה חילונית נוראית - ממש סדום ועמורה
    04/01/2023 20:24
    יש
  1. זוהי ממש כפיה חילונית נוראית ביותר בשבתות קודשנו של חילולי השבת הנווראיים בפרהסיה של בתי הקפה, הברים/ הפאבים הרבים עם המוסיקה הרועשת שתופסים את כל המדרכות, ביחד עם המרכולים והסופרים הרבים שפתוחים,אשר גוזלים את מנוחת השבת והשלווה של תושבי העיר המסורתיים,הדתיים ורוב הציבור שרוצה לנוח בשבת מעמל העבודה הקשה והיגע של ימות החול!

  2. תפרסמו את המספר
    05/01/2023 01:02
    מוטי
  3. כדי שנוכל להתלונן ולהעסיק אותם

  4. סגנו של מגן מחפשי העבודה האפריקאים.
    06/01/2023 09:58
    עבדאללה לוינסון.
  5. לדיאנ-סקי כנראה אידיוט מלידה.
    רעיון מסוג זה יעלה רק בראשו של יוצא ברית המועצות, אשר המסורת היחידה אליה הורגל מגיל אפס – ידועה לכל.

    נ.ב. שמי חוקי לחלוטין כפי ששמה של השחורה
    ופיתוח גולגברג חוקי בעיני רשות רישום אזרחים.