משבר ראשון בקואליציה? אלמוג כהן, גולן ואמסלם ייעדרו מההצבעות

איום הח"כים המאוכזבים: אלמוג כהן החליט להיעדר מההצבעות במליאה במחאה על ההפחתה בהטבת המס ליישובים בדרום • , מאי גולן המאוכזבת לא הגיעה להצבעות ביום שני וכנראה לא תגיע גם ברביעי • גם דודי אמסלם ייעדר ממשכן הכנסת כי הוא "לא חש בטוב"
אריה ריבקינד
י"א טבת התשפ"ג / 03.01.2023 23:37

מפעילים שרירים: חשש בקואליציה מפני ‘מרד’ של ח”כ אלמוג כהן מ’עוצמה יהודית’ וח”כ מאי גולן מהליכוד.

השנים זועמים על שלא קיבלו תפקידי סגן שר שהובטחו להם במשרד ראש הממשלה, לאחר שביום ראשון התברר כי החוק מתיר למנות רק שני סגני שרים במשרד ראש הממשלה ולא ארבעה – ועל כן המינוי של שניהם לא אושר היום בממשלה, בגלל שנתניהו עבר את מכסת סגני השרים האפשרית.

בתגובה, מאי גולן לא הגיעה להצבעות ביום שני וכנראה לא תגיע גם ברביעי. לפי דיווח ב’כאן חדשות’, הוצע לה בינתיים תפקיד יו”ר ועדת הכנסת כדי לרצותה.

לפי דיווח של דפנה ליאל, גם ח”כ אלמוג כהן מתכוון להיעדר מההצבעות מחר בכנסת, זאת  במחאה על הפחתה של 3% בהטבת המס מיתר, כרמית ודימונה.

כהן, שאמור היה להיות סגן שר במשרד ראש הממשלה האחראי על מטרופולין באר שבע, סירב לתפקיד סגן שר הכלכלה, ומבקש תפקיד סגן שר במשרד לביטחון הפנים או במשרד הנגב והגליל.

על רקע ההחלטה להפחית 3% בהטבת המס ליישובים במטרופולין באר שבע, ראש העיר דימונה בני ביטון שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ’, בו הוא מביע את דאגתו. “ההחלטה להפחית את שיעור הטבת המס ב-3% עלולה חלילה להסיג לאחור את כל מה שעמלנו עליו במשך עשור”, כתב. “היא עלולה לגרום להגירה שלילית, דבר שעלול להתברר כאסון”.

גם ח”כ דודי אמסלם, שנותר מחוץ לממשלה לאחר שהאולטימטום שלו לקבל את תפקיד שר המשפטים או יו”ר הכנסת לא צלח, יעדר מחר מדיוני הכנסת.

בסביבתו אומרים שהוא “לא חש בטוב, חולה עם שפעת ושוכב במיטה. כל השאר זו רכילות זולה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חוצפה!!!
    04/01/2023 07:32
    שלמה
  1. אף אחד מהם לא נבחר בזכות עצמו מה הסחיטה הזאת ,מגיע לי ?
    לא מוצא חן בעינכם תתפטרו מהכנסת ושהבא בתור יכהן.