מקימים ‘חומת שבת’ בגובה 4.5 מטר: החלו העבודות ב’מחלף חב”ד’
אחרי שכל העתירות שהוגשו לבג”ץ נדחו – הפכה הקמת ‘מחלף חב”ד בפאתי כפר חב”ד לעובדה מוגמרת.
כיום, לאחר חלק א’ של העבודות, כבר קיימת הפרדה מפלסית העוקפת את מסילת הרכבת על גבי גשר, ומובילה מכפר חב”ד לכפר חב”ד ב’.
כעת, חברת נתיבי ישראל החלה בחלק השני של הפרויקט, הצפוי להסתיים בעוד כשלוש שנים: הקמת המחלף המקוצר שיוביל את הנוסעים על כביש 1 מתל אביב, בכביש גישה מקוצר – היישר לנתב”ג.
כביש הגישה יעבור במנהרה מתחת לכביש מספר 1 וכן במנהרה נוספת, מתחת לכביש המוביל לכפר חב”ד ב’ – ישירות לטרמינל 3 בנתב”ג. על פי התכנון, הכביש החדש יקצר את הדרך לבאים מתל אביב לנתב”ג בכ-13 ק”מ.
עלות הפרוייקט מוערכת בכמיליארד שקל, שיתחלקו בין נתיבי ישראל לרשות שדות התעופה.
לפי בדיקת נת”י, המחלף צפוי להפחית את העומס על כביש מספר 1 בין כפר חב”ד למחלף בן גוריון.
צילום הדמייה: נתיבי ישראל
תושבי כפר חב”ד ויישובים נוספים עתרו לבג”ץ נגד הפרויקט, כשאחת הטענות המרכזיות הייתה שנסיעת כלי רכב רבים במהלך שבת בסמוך לכפר חב”ד תפגע בתושבים, וכן שהמחלף ינתק את כפר חב”ד ב’ – בו לומדות מאות תלמידות, מכפר חב”ד.
אתר ‘דה מרקר’ מדווח כי הושג הסכם בין הצדדים, לפיו מרבית תנועת כלי הרכב תתבצע במנהרות שייחפרו מתחת לכביש 1.
כמו כן, סביב הרמפות במחלף החדש יוקמו חומות בטון ענקיות בגובה 4.5 מטרים, שהוגדרו כ”קיר שבת”.
תפקידן יהיה להסתיר את התנועה ולצמצם את מפגעי הרעש.
תגובות
אין תגובות