הרב עמאר: “איך שר בישראל שומר תורה מפר בפרהסיא פסק דין?”

רבה של ירושלים הראשל"צ הגרש"מ עמאר יוצא נגד עליית השר איתמר בן גביר להר הבית: "כל מועצות הרבנות הראשית פסקו על פי דין תורתינו הקדושה - שאסור ליכנס להר הבית איסור גמור" • "אין בכוחנו למדוד גבולות הבית והעזרות, ועלולים ליפול באיסורים החמורים ביותר, ה' יצילנו"
יוסף גרינבוים ואריה ריבקינד
י' טבת התשפ"ג / 03.01.2023 14:31

הרב הראשי הספרדי של ירושלים, הראשל”צ הגר”ש עמאר, תקף היום (שלישי) את עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית.

במכתב, תחת הכותרת ‘אמת מארץ תצמח’, כותב רבה של ירושלים: “רבים פנו אלי לאמר שהיום נכנס שר להתפלל בהר הבית, ושאלו לדעתי. ותמהתי ועוד אתמה איך שר בישראל שומר תורה ומצוותיה מפר בפרהסיא פסק דין תורה של כל מועצות הרבנות הראשית, שיצאו בעקבות רבותינו גדולי הדור ופוסקי הדור, לקדושים אשר בארץ המה, ויבלח”ט אשר חיים עדנה, שפסקו על פי דין תורתינו הקדושה – שאסור ליכנס להר הבית איסור גמור.

“ובוודאי שאין בכוחנו למדוד גבולות הבית והעזרות, ועלולים ליפול באיסורים החמורים ביותר, ה’ יצילנו”.

הגרש”מ עמאר הוסיף: “ואני רואה חובה לעצמי כראשון לציון והרב הראשי לעיר הקודש והמקדש ירושלים, למחות בכל אלה שנכנסים בזמן הזה להר הבית, ולהודיע שאין שום היתר כלל וכלל לכניסה להר הבית.”

כפי שדווח בחרדים 10, השר  איתמר בן גביר עלה הבוקר להר הבית – לציון צום עשרה בטבת.

בן גביר נכנס לרחבת ההר מכניסה צדדית כשהוא מלווה באבטחה כבדה, שכללה את מאבטחיו האישיים ושוטרים נוספים, בידיעת מפכ”ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים.

ההחלטה לעלות להר הבית התקבלה כבר אתמול בפגישה שקיים עם נתניהו, שלאחריה אמר: “אסור להתקפל בפני חמאס”.

בן גביר שהה על ההר במשך 13 דקות.

השר אמר בהר: “הממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל, ואנחנו שומרים על חופש התנועה למוסלמים ולנוצרים אבל גם יהודים יעלו להר ומי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל”.

מלשכת השר נמסר, כי “בן גביר קיים אמש הערכת מצב עם מפכ”ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים ונפגש עם ראש השב”כ וכולם קבעו שאין מניעה שבן גביר יעלה להר הבית. גורמי ביטחון שהשתתפו בהערכת המצב סברו גם שהתקפלות מול האיומים תהווה פרס לטרור ומתן לגיטימציה לפעולות נגד ישראל”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש הרבה רבנים שמתירים ...
    03/01/2023 14:40
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. יש הרבה רבנים שמתירים …

  2. יפה שתיקתו
    03/01/2023 17:09
    הנער מטבריא
  3. דבריו של רב העיר הם חרב בידי הערבים שמנצלים את האיסור לעלות להר הבית כדי לטמא אותו ברגליהם המזוהמות ובשיקוציהם ובקבורת מתיהם. יפה לו שתיקתו מדיבורו.

  4. ומשה עלה אל האלוקים
    03/01/2023 18:40
    הר סיני
  5. יש לי חידוש בשביל הרב רוב השרים בישראל בכלל לא שומרים תורה ומצוות בפרהסיה ובטח לא בסתר, אז מה הקשר למה שהוא מקיים, לזה שהוא נוהג לפי רבו לעלות להר, גם אם זה לא בסדר בגלל שקשה להישמר, אין לזה שיכות למה שהוא מקיים.

  6. ויש לו על מה שיסמוך
    03/01/2023 21:07
    המצדד
  7. אינני חלילה מבטל את דיברי הרב אך יודע שלשר בן גביר יש את עמדת הרב דב ליאור ואחרים שקובעים שמותר ואפילו הכרחי לעלות להר בזמן הזו ולו בשביל הוכחת הריבונות על המקום. אלו ואלו דיברי אלוקים חיים.

  8. איך באים אליו בטענות כשהרב שלו מתיר לעלות להר הבית
    04/01/2023 09:29
    יהודי
  9. בן גביר גר בחברון הרב שם הוא הגאון הרב דב ליאור.
    וכי את החרדים מעניינת פסיקת הרבנות הראשית ?

  10. ושר שמחלל שבת בפרהסיה?
    04/01/2023 18:53
    רק שואל
  11. או שר שנתפס כבר פעמיים בעבירות מרמה?